Subaru Impreza STI Cosworth CS400 je tu

Tak jsme se dočkali: v plné parádě se představuje Impreza STI poladěná v dílách Cosworthu. Výkon i dynamika stojí za to.

O tom, že u Subaru pracují na specální verzi odvozené z modelu Impreza STI, se mluví již delší dobu, my jsme vás o těchto přípravách informovali třeba na tomto místě, kde najdete i první snímky. Nyní je již nový model venku a vyznačuje se plným názvem Subaru Cosworth Impreza STI CS400.

Se jménem Cosworth jsme se dosud setkávali převážně v souvislosti s vozy Ford, tato společnost má bohaté zkušenosti z oblasti motorsportu a zdá se, že její konstruktéři mají co poradit i svým japonským kolegům. Proto se rozhodli udělat si „vlastní” STi - jeho výrobní série bude omezena na 75 kusů a Cosworth slibuje, že díky nim přinese do třídy kompaktních hatchbacků výkony supersportů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav se stal sériový čtyřválec „boxer“ s objemem 2,5 l, do nějž u Cosworthu zasadili nové písty, ojnice a ložiska. Zároveň byla přeprogramována řídicí jednotka, upraveno dmychadlo a instalován nový výfukový trakt. Výsledek je působivý, motor dosahuje výkonu rovných 400 koní (293 kW), tedy o plných 100 koní více než standardní naladění. Cosworth Impreza STI CS400 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, tedy o 1,5 s dříve než výchozí provedení. Zástupci Subaru tvrdí, že se změny dotkly i podvozkových skupin, kam přinesly nové vinuté pružiny snižující světlou výšku o 10 mm a výkonnější brzdy s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm vpředu vyvinuté u AP Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zvenčí jsou však modifikace vozů ze série Cosworth Impreza STI CS400 pouze velmi jemné, všimneme si snad jen specifických osmnáctipalcových ráfků, předního nárazníku s doplňkovým spoilerem a upravenou spodní mřížkou, napisů Cosworth a nového střešního spoileru nad zadním oknem. Loga Cosworth zdobí také interiér, kde najdeme též sportovní sedadla Recaro s čalouněním kombinací kůže a Alcantary nebo leskle černé obklady palubní desky.

Stroje Subaru Cosworth Impreza STI CS400 se budou prodávat pouze pro potřeby britských uživatelů, a sice od letošního června. Pokud byste si chtěli jeden kousek přivézt, pak vzhledem k omezené sérii určitě neváhejte. A připravte si 49 995 liber (cca 1,5 milionu Kč), přesně tolik totiž bude Impreza STi od Cosworthu stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Cosworth Impreza STI CS400
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků