Subaru Impreza STI Carbon a Hybrid Tourer

Zapomeňte na Frankfurt, blíží se autosalon v Tokiu. A Subaru zde rozhodně chybět nebude, představí hned dvě větší novinky.

Nabízíme vám stručnou charakteristiku obou novinek, jež se na tokijském autosalonu příští měsíc chystá prezentovat automobilka Subaru.

Subaru Hybrid Tourer Concept

Hvězdou jejího stánku se nejspíš stane studie luxusního hybridního cestovního vozu, jež naznačuje, kudy se budou kroky Subaru v následujících letech ubírat. Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj budou pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách.

Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Svůj výkon posílá na kola přední nápravy skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku.

Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept

Subaru Impreza WRX STI Carbon

Zatímco s hybridním cestovním vozem se zřejmě ještě jen tak nesvezeme, daleko blíže silničnímu provozu bude druhá novinka od Subaru. Ponese jméno Impreza WRX STI Carbon a výrobce jí hodlá vyslyšet časté výtky na příliš vysokou hmotnost běžné Imprezy. STI Carbon má však za úkol stáhnout drobný náskok, který si vybudovaly zejména poslední dvě generace tradičního konkurenta v podobě Mitsubishi Evo. A hlavním prostředkem mají být redukce hmotnosti a snížení těžiště, což vozu jistě prospěje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned při prvním pohledu na první snímky zaznamenáme přítomnost nové střechy vyrobené tentokrát z uhlíkových kompozitů. Před pákou ruční brzdy dále vidíme volič pětistupňové automatické převodovky vypůjčené z typu Legacy, sportovní sedadla Recaro jsou čalouněna kombinací kvalitní kůže a semiše (jím je obložena i palubní deska včetně krytu přístrojového štítu).

Dobře, semiš i střecha jsou v pořádku, ale co ten automat? Subaru slibuje, že tato skříň nabídne „osobité potěšení z jízdy širšímu spektru zákazníků“. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale myslím, že slavné jméno STI nemá toto podlézání za potřebí a pravověrní zastánci Imprezy STI (již beztak těžce zkoušení přechodem na pětidvéřovou karosérii) mohou být díky této sérii opět zklamaní. Takové auto si jistě své zákazníky najde, ale co mu raději říkat třeba GT Carbon...?    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Subaru Impreza WRX STI Carbon
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

dnes | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků