Subaru Impreza STI Carbon a Hybrid Tourer

Zapomeňte na Frankfurt, blíží se autosalon v Tokiu. A Subaru zde rozhodně chybět nebude, představí hned dvě větší novinky.

Nabízíme vám stručnou charakteristiku obou novinek, jež se na tokijském autosalonu příští měsíc chystá prezentovat automobilka Subaru.

Subaru Hybrid Tourer Concept

Hvězdou jejího stánku se nejspíš stane studie luxusního hybridního cestovního vozu, jež naznačuje, kudy se budou kroky Subaru v následujících letech ubírat. Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj budou pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách.

Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Svůj výkon posílá na kola přední nápravy skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku.

Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept

Subaru Impreza WRX STI Carbon

Zatímco s hybridním cestovním vozem se zřejmě ještě jen tak nesvezeme, daleko blíže silničnímu provozu bude druhá novinka od Subaru. Ponese jméno Impreza WRX STI Carbon a výrobce jí hodlá vyslyšet časté výtky na příliš vysokou hmotnost běžné Imprezy. STI Carbon má však za úkol stáhnout drobný náskok, který si vybudovaly zejména poslední dvě generace tradičního konkurenta v podobě Mitsubishi Evo. A hlavním prostředkem mají být redukce hmotnosti a snížení těžiště, což vozu jistě prospěje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned při prvním pohledu na první snímky zaznamenáme přítomnost nové střechy vyrobené tentokrát z uhlíkových kompozitů. Před pákou ruční brzdy dále vidíme volič pětistupňové automatické převodovky vypůjčené z typu Legacy, sportovní sedadla Recaro jsou čalouněna kombinací kvalitní kůže a semiše (jím je obložena i palubní deska včetně krytu přístrojového štítu).

Dobře, semiš i střecha jsou v pořádku, ale co ten automat? Subaru slibuje, že tato skříň nabídne „osobité potěšení z jízdy širšímu spektru zákazníků“. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale myslím, že slavné jméno STI nemá toto podlézání za potřebí a pravověrní zastánci Imprezy STI (již beztak těžce zkoušení přechodem na pětidvéřovou karosérii) mohou být díky této sérii opět zklamaní. Takové auto si jistě své zákazníky najde, ale co mu raději říkat třeba GT Carbon...?    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Subaru Impreza WRX STI Carbon

bazar

Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků