Subaru Impreza se už nabízí na českém trhu. Na výběr jsou dva motory

Zájemci o pátou generaci hatchbacku Subaru Impreza nedostanou možnost volby manuálního řazení. Standardem je automatická převodovka Lineartronic

Čtvrtá generace vozu impreza, který je pro obrovské množství příznivců značky Subaru doslova esencí její podstaty, se v České republice neprodávala. Tehdy se značka rozhodla klást důraz na modely SUV. Nyní se ale vedení tuzemského zastoupení rozhodlo znovu nabídnout tento klasický sportovně střižený hatchback s pohonem všech kol a motory boxer i zákazníkům v českých luzích a hájích. A to přesto, že očekávané roční prodeje jsou jen v řádu desítek.

Jde samozřejmě již o pátou generaci vozu, kterého se po celém světě od roku 1992 (ano, impreza letos skutečně slaví 25. výročí) prodalo přes tři a půl milionu kusů. Ta je kompletně přepracovaná. Využívá novou platformu, díky níž se oproti předchůdci tuhost karosérie v krutu zlepšila o 40 procent, těžiště o pět milimetrů snížilo a naklánění karosérie v zatáčkách se zredukovalo o padesát procent.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Ani minulá impreza nebyla malé auto, ale ta nová ještě povyrostla. Například délka dosahuje 446 centimetrů, což je o 4,5 více než dříve, rozvor činí 267 (+ 5 centimetrů). O podobné veličiny (4,5 centimetru) se zvětšil rovně také rozchod  kol vpředu a vzadu. Šířka vozu (bez zrcátek) je 177,5 centimetru, což je přídavek 3,5 centimetrů.

Zavazadlový prostor se také zvětšil, i když v tomto případě jen symbolicky. Místo 380 jej nyní charakterizuje číslo 385 litrů.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Pod kapotu se pro tuzemský trh montují výhradně zážehové motory typu boxer, i když platforma umožňuje i nasazení dieselu, hybridu nebo dokonce čistě elektrického motoru.

Čtyřválce mají zdvihové objemy dva litry a 1,6 litru. Například ten větší z nich prošel důkladným přepracováním - 80 procent jeho součástek je jiných. Maximální výkon tohoto výkonnějšího motoru je 115 kW při 6000 otáčkách, maximální točivý moment dosahuje ve 4000 otáčkách 196 Nm. Menší agregát poskytne nejvyšší výkon 84 kW (114 koní) při 6200 otáčkách a maximální točivý moment charakterizuje číslo 150 Nm při 3600 otáčkách.

Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Motory jsou spojeny s vylepšenou převodovkou Lineartronic, která má sedm virtuálních stupňů. Manuální řazení k dispozici není. Hlavním důvodem, podle vyjádření mluvčího tuzemského zastoupení Zdeňka Zikmunda je sériové nasazení bezpečnostního systému EyeSight, který si nejlépe "rozumí" právě s Lineartronicem.

Subaru Impreza - technická data a české ceny nabízených motorů
Verze 1,6i EyeSight  2,0i EyeSight
Zdvihový objem [cm3] 1600 1995
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/6200 115/6000
Točivý moment [N.m/min] 150/3600 196/4000
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 180 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,4 9,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 7,0
Základní cena [Kč] 560.000 680.000

Základním modelem, který si lze koupit za 560 000 Kč včetně DPH, je verze Trend Lineartronic, která má vždy pod kapotou šestnáctistovku. Ve výbavě má pak taková impreza například šestnáctipalcová hliníková kola, vyhřívané přední sedačky, loketní opěrku mezi nimi, elektrické ovládání všech oken a rovněž vnějších zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatickou klimatizaci s možností hlasového ovládání, odmrazování předního okna i bočních okének, rádio s dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 6,5 palce, multifunkční volant, adaptivní i klasický tempomat a dojezdovou opravnou sadu pneumatik.

Druhý stupeň výbavy s označením Comfort u této motorizace přináší za příplatek 70 000 navíc například natáčecí hlavní světlomety LED, mlhovky, o palec větší kola, kožený volant, loketní opěrku také uprostřed zadní lavice, duální klimatizaci, lepší multimediální systém s osmipalcovým displejem nebo parkovací kameru. 

Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Vrcholem s motorem 1,6 je pak výbava Executive. U ní se cenovka dostává již na úroveň 670 000 Kč. Kromě výše uvedených prvků pak vůz obsahuje rovněž bezklíčkové odemykání a startování, navigaci a rovněž automatické přepínání dálkových a tlumených světel a systém pro upozorňování na auta nacházející se v souběžném pruhu ve slepém úhlu.

Dvoulitr se pojí také se třemi stupni výbav. Kromě Comfortu (od 680 000 Kč) a Executive (od 720 000 Kč), které obsahují stejné prvky jako v případě vozů s menším motorem, je v nabídce ještě vrcholné provedení Sport. Koupit ho lze od 790 000 Kč. Takový automobil lze od levnějších imprez poznat například podle osmnáctipalcových kol, má také střešní okno, boční spojlery a kožené sedačky s elektrickým ovládáním.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků