Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Japonská značka během tiskových dní autosalonu ve Frankfurtu představila pátou generaci modelu impreza. V Česku její prodej začne ještě před koncem letošního roku.

Od roku 1992, tedy plných 25 let, nabízí japonské Subaru svůj hatchback v kategorii nižší střední třída. Od té doby jich na celém světě prodala tři a půl milionu, z toho čtvrt milionu v Evropě.

V uplynulých čtyřech letech impreza sice v Česku v nabídce importéra nebyla, to se ale letos změní. "Tuto pátou generaci se chystáme tuzemským zákazníkům začít nabízet ještě letos," uvedl mluvčí českého zastoupení Subaru Zdeněk Zikmund.

Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Nová impreza je docela velký "kus auta". Například délka dosahuje 446 centimetrů (o 11 více v porovnání třeba s Volkswagenem Golf), rozvor činí 267 centimetrů (o pět centimetrů větší hodnota než opět u golfu). O stejnou porci centimetrů je v porovnání s německým hatchbackem širší také interiér vpředu i vzadu. Šířka vozu (bez zrcátek) je 177,5 centimetru, výška 148 centimetrů.

Subaru i nadále u tohoto modelu zachovává pohon všech kol Symmetrical AWD. Při prezentaci navíc zdůraznila značný mezigenerační posun v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Například díky zvýšené tuhosti karosérie je impreza schopná v případě nehody pohltit o 40 procent energie více než minulá generace. Torzní tuhost se pak zvýšila dokonce o 70 procent.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

O pohon vozu se postarají zážehové motory typu boxer. Mají objemy dva litry a 1,6 litru. Například ten větší z nich prošel důkladným přepracováním - 80 procent jeho součástek je jiných. V porovnání s předchozími atmosféricky plněnými agregáty je tento přímovstřikový motor lehčí, výkonnější a úspornější.

Dvoulitrový motor má maximální výkon 115 kW při 6000 otáčkách, maximální točivý moment dosahuje ve 4000 otáčkách 196 Nm. Menší agregát poskytne nejvyšší výkon 84 kW (114 koní) při 6200 otáčkách a maximální točivý moment charakterizuje číslo 150 Nm při 3600 otáčkách.

Motory jsou spojeny s vylepšenou převodovkou Lineartronic, která má sedm virtuálních stupňů.

Další údaje zveřejní značka později, nejpozději při oznámení cen pro český trh.

Na sadu fotografií novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků