Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Japonská značka během tiskových dní autosalonu ve Frankfurtu představila pátou generaci modelu impreza. V Česku její prodej začne ještě před koncem letošního roku.

Od roku 1992, tedy plných 25 let, nabízí japonské Subaru svůj hatchback v kategorii nižší střední třída. Od té doby jich na celém světě prodala tři a půl milionu, z toho čtvrt milionu v Evropě.

V uplynulých čtyřech letech impreza sice v Česku v nabídce importéra nebyla, to se ale letos změní. "Tuto pátou generaci se chystáme tuzemským zákazníkům začít nabízet ještě letos," uvedl mluvčí českého zastoupení Subaru Zdeněk Zikmund.

Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternativa

Nová impreza je docela velký "kus auta". Například délka dosahuje 446 centimetrů (o 11 více v porovnání třeba s Volkswagenem Golf), rozvor činí 267 centimetrů (o pět centimetrů větší hodnota než opět u golfu). O stejnou porci centimetrů je v porovnání s německým hatchbackem širší také interiér vpředu i vzadu. Šířka vozu (bez zrcátek) je 177,5 centimetru, výška 148 centimetrů.

Subaru i nadále u tohoto modelu zachovává pohon všech kol Symmetrical AWD. Při prezentaci navíc zdůraznila značný mezigenerační posun v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti. Například díky zvýšené tuhosti karosérie je impreza schopná v případě nehody pohltit o 40 procent energie více než minulá generace. Torzní tuhost se pak zvýšila dokonce o 70 procent.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

O pohon vozu se postarají zážehové motory typu boxer. Mají objemy dva litry a 1,6 litru. Například ten větší z nich prošel důkladným přepracováním - 80 procent jeho součástek je jiných. V porovnání s předchozími atmosféricky plněnými agregáty je tento přímovstřikový motor lehčí, výkonnější a úspornější.

Dvoulitrový motor má maximální výkon 115 kW při 6000 otáčkách, maximální točivý moment dosahuje ve 4000 otáčkách 196 Nm. Menší agregát poskytne nejvyšší výkon 84 kW (114 koní) při 6200 otáčkách a maximální točivý moment charakterizuje číslo 150 Nm při 3600 otáčkách.

Motory jsou spojeny s vylepšenou převodovkou Lineartronic, která má sedm virtuálních stupňů.

Další údaje zveřejní značka později, nejpozději při oznámení cen pro český trh.

Na sadu fotografií novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 126 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2012
Stav: 106 357 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru Outback 3,6
Rok výroby: 2012
Stav: 233 746 km
Cena: 330 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 587 km
Cena: 253 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků