Právě probíhá aukce skutečného továrního závoďáku, který jel Kyperskou rallye. Přihodíte si?
Na webu Collectingcars je nyní k mání veliká zajímavost nejen pro milovníky Subaru. Jde o tovární Imprezu WRC z roku 2002, třetí ze sedmi vyrobených kusů a jeden z pěti zbývajících na světě. A jako by toho nebylo málo, přímo tento exemplář pilotoval Petter Solberg na Cyprus Rally, kde s ním dojel pátý. Účastnil se v něm také Inmarsat Safari Rally, kde dojeli s navigátorem Philem Millsem jedenáctí.
Verze S8 WRC 02 vycházela z modelu pro předchozí sezonu, změny se u ní dotkly hnací hřídele, sloupku řízení, turba, výfuku a také svodů, které mají místo konfigurace 4-2-1 podobu 4-1. Došlo také k odlehčení o 15 kilo díky odlišným úchytům a elektroinstalaci nebo tenčím sklům.
Vůz je v plné rallyové parádě – má ochranný rám, hydraulickou ruční brzdu, xenony, volant Momo, karbonový přístrojový panel a středový tunel s mnoha tlačítky a přepínači, vícebodové pásy, závodní digitální přístrojový štít i elektronicky stavitelné odpružení. Samozřejmě mu nechybí ani typická zlatá 15palcová kola O.Z Racing s terénními pneu Pirelli Scorpion.
Lak není úplně původní, v nedávné době bylo auto přestříkáno a dostalo dobové polepy. Nový majitel k vozu dostane velšský registrační certifikát, návod k zapisovači dat, homologační dokumentaci a technický pas FIA, podepsaný přímo Solbergem. A samozřejmě je na značkách. Aukce končí v pátek po sedmé hodině večerní.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ