Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Exkluzivní verzi Imprezy STI byly do názvu přidány iniciály velké osobnosti motoristického sportu Richarda Burnse. To samo o sobě je předzvěstí oslnivých výkonů.
Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Richard Burns již mezi námi není, ale do historie motoristického sportu se zapsal velmi výrazně. Právě na jeho počest vznikl poslední skvost z dílen Prodrivu.

Už na první pohled tahle Impreza vypadá odlišně od svých „základních“ sourozenců z rodu STI – má kompletně přepracovaný přední nárazník, širší prahy, nový černý lak Obsidian Black a lehká osmnáctipalcová kola s novým dizajnem – to vše bude na cestě nepřehlédnutelné.

Imprezy jsou ale proslavené svým vnitřním potenciálem, který by navenek tipoval málokdo. Tenhle speciální kousek na tom není jinak. RB320 znamená jediné – 2,5litrový turbomotor dostal novou řídící jednotku a větší turbodmychadlo s odpovídajícím mezichladičem stlačeného vzduchu. To má za následek maximální výkon 235 kW (320 k) při 6000 ot./min.

Dynamické hodnoty jsou podle očekávání ohromující – sprint na stovku zvládne RB320 za 4,8 s (původně 5,4 s) a mety 160 km/h dosáhne za neméně zajímavých 12,2 s.

Pro někoho však může být důležitější upravený podvozek. Snížení světlé výšky bývá již samozřejmostí, ale tenhle exkluzivní kousek dostal i kompletně nové a tužší tlumiče a pružiny. To staví Imprezu do pozice převážně asfaltové specialistky – výlety na šotolinu ji nebudou chutnat tak, jako základnímu „estéíčku“.

Je tu ale jeden, znovu se obejvující problém. Stejně jako jiná zajimavá auta, i tato speciální Impreza bude k dispozici jen ve Velké Británii, takže bohužel jen s pravostranným řízením. Škoda, i když opravdu velkého nadšence nezastaví ani volant na špatné straně vozu...

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza RB320

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků