Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Exkluzivní verzi Imprezy STI byly do názvu přidány iniciály velké osobnosti motoristického sportu Richarda Burnse. To samo o sobě je předzvěstí oslnivých výkonů.
Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Richard Burns již mezi námi není, ale do historie motoristického sportu se zapsal velmi výrazně. Právě na jeho počest vznikl poslední skvost z dílen Prodrivu.

Už na první pohled tahle Impreza vypadá odlišně od svých „základních“ sourozenců z rodu STI – má kompletně přepracovaný přední nárazník, širší prahy, nový černý lak Obsidian Black a lehká osmnáctipalcová kola s novým dizajnem – to vše bude na cestě nepřehlédnutelné.

Imprezy jsou ale proslavené svým vnitřním potenciálem, který by navenek tipoval málokdo. Tenhle speciální kousek na tom není jinak. RB320 znamená jediné – 2,5litrový turbomotor dostal novou řídící jednotku a větší turbodmychadlo s odpovídajícím mezichladičem stlačeného vzduchu. To má za následek maximální výkon 235 kW (320 k) při 6000 ot./min.

Dynamické hodnoty jsou podle očekávání ohromující – sprint na stovku zvládne RB320 za 4,8 s (původně 5,4 s) a mety 160 km/h dosáhne za neméně zajímavých 12,2 s.

Pro někoho však může být důležitější upravený podvozek. Snížení světlé výšky bývá již samozřejmostí, ale tenhle exkluzivní kousek dostal i kompletně nové a tužší tlumiče a pružiny. To staví Imprezu do pozice převážně asfaltové specialistky – výlety na šotolinu ji nebudou chutnat tak, jako základnímu „estéíčku“.

Je tu ale jeden, znovu se obejvující problém. Stejně jako jiná zajimavá auta, i tato speciální Impreza bude k dispozici jen ve Velké Británii, takže bohužel jen s pravostranným řízením. Škoda, i když opravdu velkého nadšence nezastaví ani volant na špatné straně vozu...

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza RB320

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků