Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Exkluzivní verzi Imprezy STI byly do názvu přidány iniciály velké osobnosti motoristického sportu Richarda Burnse. To samo o sobě je předzvěstí oslnivých výkonů.
Subaru Impreza RB320: Na počest mistra

Richard Burns již mezi námi není, ale do historie motoristického sportu se zapsal velmi výrazně. Právě na jeho počest vznikl poslední skvost z dílen Prodrivu.

Už na první pohled tahle Impreza vypadá odlišně od svých „základních“ sourozenců z rodu STI – má kompletně přepracovaný přední nárazník, širší prahy, nový černý lak Obsidian Black a lehká osmnáctipalcová kola s novým dizajnem – to vše bude na cestě nepřehlédnutelné.

Imprezy jsou ale proslavené svým vnitřním potenciálem, který by navenek tipoval málokdo. Tenhle speciální kousek na tom není jinak. RB320 znamená jediné – 2,5litrový turbomotor dostal novou řídící jednotku a větší turbodmychadlo s odpovídajícím mezichladičem stlačeného vzduchu. To má za následek maximální výkon 235 kW (320 k) při 6000 ot./min.

Dynamické hodnoty jsou podle očekávání ohromující – sprint na stovku zvládne RB320 za 4,8 s (původně 5,4 s) a mety 160 km/h dosáhne za neméně zajímavých 12,2 s.

Pro někoho však může být důležitější upravený podvozek. Snížení světlé výšky bývá již samozřejmostí, ale tenhle exkluzivní kousek dostal i kompletně nové a tužší tlumiče a pružiny. To staví Imprezu do pozice převážně asfaltové specialistky – výlety na šotolinu ji nebudou chutnat tak, jako základnímu „estéíčku“.

Je tu ale jeden, znovu se obejvující problém. Stejně jako jiná zajimavá auta, i tato speciální Impreza bude k dispozici jen ve Velké Británii, takže bohužel jen s pravostranným řízením. Škoda, i když opravdu velkého nadšence nezastaví ani volant na špatné straně vozu...

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza RB320

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků