Subaru Impreza pro modelový rok 2012

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nové generace řady Subaru Impreza v obou karosářských verzích (+ 83 foto)

Již před několika dny do éteru unikl první snímek nové Imprezy v provedení sedan a teprve včera jsme vám představili studii Impreza XV Concept, jež zase naznačila, jak bude vypadat karosářské provedení hatchback. Obě verze, připravené pro modelový rok 2012, jsou nyní na světě a my se můžeme těšit na zahájení prodejů již na sklonku letošního roku. Novinka přebírá některá stylistická témata, včetně výrazněji a ostřeji tvarované přídě, z loňské studie Impreza Design Concept představené na autosalonu v Los Angeles, ale v obou případech je poněkud vyšší a střízlivěji řešená.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 jako hatchback...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a jako sedan, jehož se ale u nás zřejmě nedočkáme

Hatchback je dlouhý 4 414 mm, což je jen o 1 mm méně než dosud. Šířka zůstala zachována, ale celková výška karoserie, ačkoli to na první pohled nemusí být patrné, klesla z 1 475 na 1 463 mm. Rozvor náprav nepatrně narostl z 2 621 na 2 644 mm, z čehož má těžit prostor pro posádku. Zatímco americké provedení dostane náhradou za čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l novou jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 150 koní (110 kW) obdobné konstrukce (snížení spotřeby až o 30 %), pro Evropu je do základu připravena nová „šestnáctistovka“. Slabší verze si zachovají pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, ty výkonnější pak dostanou „šestikvalt“, k dispozici bude též odlehčená a plynuleji řadící bezstupňová automatická skříň CVT Lineartronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ke zvýšení jízdního komfortu mají přispět nově odladěné a zesílené závěsy kol na obou nápravách a nová hydraulická lůžka motoru omezující přenos vibrací do karoserie. Konstrukce podvozku se výrazně nezměnila, struktura samonosné karoserie byla zesílena aplikací většího podílu vysokopevnostních ocelí. Ani o trvalý pohon všech kol zvaný Symmetrical AWD příznivci značky Subaru v nové Impreze nepřijdou. Varianty s manuálními převodovkami budou kombinovány s viskózní spojkou přenášející za normálních podmínek točivý moment na nápravy v poměru 50/50 s možností změny tohoto poměru v případě zhoršené adheze. V kombinaci s „automatem“ je připravena soustava Active Torque Split AWD plynule upravující distribuci točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do standardní výbavy všech verzí se dostává soustava SVDC (Subaru Vehicle Dynamics Control) integrující v sobě ABS s děličem EBD a asistentem BA, protiprokluz a stabilizaci. Interiér obdržel novou palubní desku, více odkládacích prostor, multifunkční volant z většího Legacy a nové obkladové materiály. Na volantu lze ovládat kromě tempomatu a rádia také propojení přes Bluetooth, USB nebo iPod, na středové konzoli si všimneme dotykového displeje s úhlopříčkou 6,1 palce.

Zatím to vypadá, že pro Evropu bude určeno pouze provedení hatchback. Další podrobnosti čekejme v létě. Provedení Subaru WRX STI, představené teprve na sklonku loňského roku, zůstane zatím v nabídce jako samostatný model souběžně s tím novým.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Hatchback
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Sedan
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků