Subaru Impreza po čtvrté: nový design a jistější jízda

Subaru vyvinulo v pořadí už čtvrtou generaci modelu Impreza. Údajně si inženýři dávali hodně záležet. Cílem prý bylo zvýšení ekologie (jak jinak), v potaz se údajně braly preference zákazníků a důraz byl kladen také na radost z řízení. Výsledkem by měl být pohodlný a na silnici jistý vůz navíc prodejný po celém světě. Zda na těchto věcech je něco pravdy, to ukáže až čas.

Design nové Imprezy naznačilo pár konceptů z nedávné minulosti. Vůz se nám poněkud „zhranatil“, což může být pro někoho dobře, pro jiného ne. Posouzení nechám na vás. Mě podle fotek novinka příliš nezaujala, ale uvidíme, jak bude působit na živo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměrově se žádná velká revoluce nekoná. Nový sedan má na délku 4580 mm, široký je 1740 mm a na výšku měří 1465 mm. Hatchback je logicky kratší (4515 mm), ostatní rozměry jsou stejné. Oproti předchozí generaci došlo pouze k jediné výrazné změně. Rozvor náprav narostl o 25 mm na 2645 mm. Cestující na zadních místech se mají těšit na větší prostor pro kolena. Naopak řidič se pro změnu bude radovat z lepšího výhledu. Přední sloupky byly posunuty vpřed o 200 mm a snížila se spodní hrana oken. Obě karosářské verze mají zadní dělené sedačky v poměru 60/40. 

Protože se zatím jedná o americkou verzi, byl dosud oficiálně potvrzen pouze jeden motor, a to dvoulitrový boxer třetí generace. Ten má objem 1995 ccm a řidiči nabídne 148 k při 6200 ot./min, respektive 197 Nm / 4200 ot./min. Oproti předchozí generaci byl prodloužen zdvih pístů a nechybí ani recirkulace výfukových plynů. S touto jednotkou je spojena buď pětistupňová manuální, nebo bezstupňová převodovka Lineartronic. V manuálním režimu má řidič k dispozici šest virtuálních převodů, které může měnit pomocí pádel pod volantem.

Kromě hatchbacku a sedanu se očekává také crossover XV. Na rozdíl od aktuální Imprezy XV by tento měl mít oproti obyčejné Impreze vyšší světlou výšku také na evropských trzích (v současnosti tomu tak není, protože by Impreza XV kvůli větší výšce neplnila normu Euro 5). Crossover byl představen jen jako koncept, ale vzhledem k tomu, jak vypadá nová Impreza, můžeme mluvit podstatě už o konečné podobě.

A nejlepší zpráva na konec: také ve čtvrté generaci se můžeme těšit na vrcholné provedení WRX Sti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků