Subaru Impreza po čtvrté: nový design a jistější jízda

Subaru vyvinulo v pořadí už čtvrtou generaci modelu Impreza. Údajně si inženýři dávali hodně záležet. Cílem prý bylo zvýšení ekologie (jak jinak), v potaz se údajně braly preference zákazníků a důraz byl kladen také na radost z řízení. Výsledkem by měl být pohodlný a na silnici jistý vůz navíc prodejný po celém světě. Zda na těchto věcech je něco pravdy, to ukáže až čas.

Design nové Imprezy naznačilo pár konceptů z nedávné minulosti. Vůz se nám poněkud „zhranatil“, což může být pro někoho dobře, pro jiného ne. Posouzení nechám na vás. Mě podle fotek novinka příliš nezaujala, ale uvidíme, jak bude působit na živo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměrově se žádná velká revoluce nekoná. Nový sedan má na délku 4580 mm, široký je 1740 mm a na výšku měří 1465 mm. Hatchback je logicky kratší (4515 mm), ostatní rozměry jsou stejné. Oproti předchozí generaci došlo pouze k jediné výrazné změně. Rozvor náprav narostl o 25 mm na 2645 mm. Cestující na zadních místech se mají těšit na větší prostor pro kolena. Naopak řidič se pro změnu bude radovat z lepšího výhledu. Přední sloupky byly posunuty vpřed o 200 mm a snížila se spodní hrana oken. Obě karosářské verze mají zadní dělené sedačky v poměru 60/40. 

Protože se zatím jedná o americkou verzi, byl dosud oficiálně potvrzen pouze jeden motor, a to dvoulitrový boxer třetí generace. Ten má objem 1995 ccm a řidiči nabídne 148 k při 6200 ot./min, respektive 197 Nm / 4200 ot./min. Oproti předchozí generaci byl prodloužen zdvih pístů a nechybí ani recirkulace výfukových plynů. S touto jednotkou je spojena buď pětistupňová manuální, nebo bezstupňová převodovka Lineartronic. V manuálním režimu má řidič k dispozici šest virtuálních převodů, které může měnit pomocí pádel pod volantem.

Kromě hatchbacku a sedanu se očekává také crossover XV. Na rozdíl od aktuální Imprezy XV by tento měl mít oproti obyčejné Impreze vyšší světlou výšku také na evropských trzích (v současnosti tomu tak není, protože by Impreza XV kvůli větší výšce neplnila normu Euro 5). Crossover byl představen jen jako koncept, ale vzhledem k tomu, jak vypadá nová Impreza, můžeme mluvit podstatě už o konečné podobě.

A nejlepší zpráva na konec: také ve čtvrté generaci se můžeme těšit na vrcholné provedení WRX Sti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 

bazar

Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků