Subaru Impreza: nová generace v kostce

Subaru představí novou generaci Imprezy až za pár dní, podstatné ale víme již nyní. Padlo mnoho otázek, je čas na ně odpovědět.

Japonská automobilka dokázala utajovat podobu i základní specifikace své klíčové novinky velmi dlouho, ale bylo jen otázkou času, kdy začnou informace pronikat na veřejnost. Po uplynulé dny a týdny jsme vám přinášeli první fotografie, základní specifikace i odpovědi na některé důležité otázky.

Nyní už Subaru mnoho neskrývá, a tak je nejvyšší čas shrnout vše známé a odkrýt další ze zbývajících tajemství. Některé detaily zřejmě Subaru zveřejní až s oficiálním představením vozu a na zcela detailní specifikace si ještě budeme muset počkat.

Impreza jako sedan a hatchback, kombi uź ne

Dlouhou dobu se spekulovalo, že nová Impreza přijde jen ve verzi hatchback, který v budoucnu doplní verze kombi. Subaru nechalo veřejnost v tomto omylu velmi dlouho a až minulý týden upřesnilo, jak to bude doopravdy.

Impreza se hned od počátku prodeje objeví v klasické verzi sedan. Ovšem dosavadní kombi nahradí zkrácená verze hatchbacku. Hatchback má navíc nahradit sedan i na pomyslném vrcholu v nabídce modelů. Bude to preferovaný model pro závodní účely a i když se plánuje ostrá STi verze i pro sedan, do seriálu v rallye by již měl zasahovat jen hatchback.

Sedan bude měřit na délku 4 590 mm (+ 125 mm) a na šírku 1 790 mm (+ 50 mm). Rozvor pak bude měřit 2 619 mm (+ 94 mm). Nová Impreza se tak postaví na vrchol nižší střední třídy a konečně nabídne posádce dostatek prostoru.

Rozměry hatchbacku mimo rozvor nejsou prozatím známy. Ale měl by být výrazně menší, než současné kombi, aby ve své sportovní verzi netrpěl zbytečnými převisy karoserie.

Objevily se pochybnosti, jak se takový nárůst rozměrů sedanu projeví na jízdních vlastnostech. Faktem je, že převisy karoserie se u nové generace zvětší o více než 30 mm a větší rozměry bezpochyby doprovodí i nárůst hmotnosti o 100-200 kg, což agilitě sedanu jednoduše nemůže prospět. Nová Impreza sedan bude jistě méně ostrým vozem než její současné provedení, ale to nutně nemusí být na škodu. Jednak v podstatě jediný rival, Mitsubishi Lancer Evo, také pořádně vyrostl a nabral na váze, ale především Subaru zůstane v záloze právě hatchback, který by měl sportovní slávu Imprezy naopak ještě pozvednout.

Uvidíme, jak tomu nakonec bude, ale velmi bychom se divili, kdyby zrovna Subaru a zrovna u Imprezy dovolilo jakkoli významnou devastaci jejích typických vlastností.

Motory a pohon

Nabídka motorů bude v počátku totožná se současnou generací. Čtyřválce boxer o objemech 1,5, 2,0 a 2,5 l budou jen mírně inovovány. Samozřejmostí budou i přeplňované verze s motorem 2,5, pro modely WRX a WRX STi, u kterých dojde k mírnému navýšení výkonu. Maximum ovšem stále zůstane pod hranicí tří set koní.

Na podzim ve Frankfurtu pak bude představen zcela nový agregát. Půjde o první naftový boxer na světě a také o první naftový motor automobilky. Od něj si Subaru slibuje zlepšení prodejů hlavně v Evropě.

Výkon motorů pak budou přenášet manuální a automatická převodovka na všechny čtyři kola. Trvalý náhon je u Subaru již neodmyslitelnou součástí.

Nové fotografie

Naposledy zveřejněné snímky ukazují novou Imprezu v celé své kráse. Bohužel máme zatím k dispozici pouze snímky verze určené pro americký trh. Evropská verze by se ovšem měla lišit jen minimálně, ovšem rozdíly by měly být u zadních a předních světlometů a také v určitých bodech výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Impreza htachback (US)
Klepněte pro větší obrázek 
Nová Impreza sedan (US)
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vozu
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků