Subaru Impreza: nová generace v kostce

Subaru představí novou generaci Imprezy až za pár dní, podstatné ale víme již nyní. Padlo mnoho otázek, je čas na ně odpovědět.

Japonská automobilka dokázala utajovat podobu i základní specifikace své klíčové novinky velmi dlouho, ale bylo jen otázkou času, kdy začnou informace pronikat na veřejnost. Po uplynulé dny a týdny jsme vám přinášeli první fotografie, základní specifikace i odpovědi na některé důležité otázky.

Nyní už Subaru mnoho neskrývá, a tak je nejvyšší čas shrnout vše známé a odkrýt další ze zbývajících tajemství. Některé detaily zřejmě Subaru zveřejní až s oficiálním představením vozu a na zcela detailní specifikace si ještě budeme muset počkat.

Impreza jako sedan a hatchback, kombi uź ne

Dlouhou dobu se spekulovalo, že nová Impreza přijde jen ve verzi hatchback, který v budoucnu doplní verze kombi. Subaru nechalo veřejnost v tomto omylu velmi dlouho a až minulý týden upřesnilo, jak to bude doopravdy.

Impreza se hned od počátku prodeje objeví v klasické verzi sedan. Ovšem dosavadní kombi nahradí zkrácená verze hatchbacku. Hatchback má navíc nahradit sedan i na pomyslném vrcholu v nabídce modelů. Bude to preferovaný model pro závodní účely a i když se plánuje ostrá STi verze i pro sedan, do seriálu v rallye by již měl zasahovat jen hatchback.

Sedan bude měřit na délku 4 590 mm (+ 125 mm) a na šírku 1 790 mm (+ 50 mm). Rozvor pak bude měřit 2 619 mm (+ 94 mm). Nová Impreza se tak postaví na vrchol nižší střední třídy a konečně nabídne posádce dostatek prostoru.

Rozměry hatchbacku mimo rozvor nejsou prozatím známy. Ale měl by být výrazně menší, než současné kombi, aby ve své sportovní verzi netrpěl zbytečnými převisy karoserie.

Objevily se pochybnosti, jak se takový nárůst rozměrů sedanu projeví na jízdních vlastnostech. Faktem je, že převisy karoserie se u nové generace zvětší o více než 30 mm a větší rozměry bezpochyby doprovodí i nárůst hmotnosti o 100-200 kg, což agilitě sedanu jednoduše nemůže prospět. Nová Impreza sedan bude jistě méně ostrým vozem než její současné provedení, ale to nutně nemusí být na škodu. Jednak v podstatě jediný rival, Mitsubishi Lancer Evo, také pořádně vyrostl a nabral na váze, ale především Subaru zůstane v záloze právě hatchback, který by měl sportovní slávu Imprezy naopak ještě pozvednout.

Uvidíme, jak tomu nakonec bude, ale velmi bychom se divili, kdyby zrovna Subaru a zrovna u Imprezy dovolilo jakkoli významnou devastaci jejích typických vlastností.

Motory a pohon

Nabídka motorů bude v počátku totožná se současnou generací. Čtyřválce boxer o objemech 1,5, 2,0 a 2,5 l budou jen mírně inovovány. Samozřejmostí budou i přeplňované verze s motorem 2,5, pro modely WRX a WRX STi, u kterých dojde k mírnému navýšení výkonu. Maximum ovšem stále zůstane pod hranicí tří set koní.

Na podzim ve Frankfurtu pak bude představen zcela nový agregát. Půjde o první naftový boxer na světě a také o první naftový motor automobilky. Od něj si Subaru slibuje zlepšení prodejů hlavně v Evropě.

Výkon motorů pak budou přenášet manuální a automatická převodovka na všechny čtyři kola. Trvalý náhon je u Subaru již neodmyslitelnou součástí.

Nové fotografie

Naposledy zveřejněné snímky ukazují novou Imprezu v celé své kráse. Bohužel máme zatím k dispozici pouze snímky verze určené pro americký trh. Evropská verze by se ovšem měla lišit jen minimálně, ovšem rozdíly by měly být u zadních a předních světlometů a také v určitých bodech výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Impreza htachback (US)
Klepněte pro větší obrázek 
Nová Impreza sedan (US)
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vozu
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků