Subaru Impreza: nová generace detailně

Subaru zahájilo na počátku října prodeje nové generace modelu Impreza. Nejvyšší čas si jej představit. (+ české ceny)

Nová generace se začala prodávat prozatím v jediné karosářské verzi a to hatchback. Ten nahradí tradiční kombi a milovníci sedanu se možná dočkají o něco později. Tedy v případě, že Subaru změní názor a sedan přivede do Evropy, protože s tím prozatím nepočítá.

Od prvního představení je hatchback středem pozornosti, jelikož dlouhá historie Imprezy se v této verzi představuje poprvé. Zda je to krok správným směrem ukáže až čas.

Pro milovníky Imprezy může být také těžko stravitelným faktem, že hatchback přišel o bezrámová okna. Z důvodu větší tuhosti má nová generace již tradiční orámování oken.

Hatchback měří na délku 4 415 mm, na šířku 1 740 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s rozvorem 2 620 mm. V nižší střední třídě tak jde o průměrně velký hatchback, který žádným rozměrem nevybočuje.

V počátku prodeje bude Impreza nabízena se stejnými agregáty, jako minulá generace a to čtyřválci 1,5 a 2,0, které prošly inovací. Ty lze objednat jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i čtyřstupňovým automatem.

Samozřejmostí je u Imprezy trvalý symetrický náhon na všechna kola, který je doplněn redukci.

 

1,5R

2,0R

2,5 WRX

Objem (ccm)

1 498

1 994

2 457

Výkon (kW/k)

79/107

110/150

169/230

Točivý moment (Nm)

142

196

320

 

Převodovka

MT5

AT4E

MT5

AT4E

MT5

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

15,1

9,6

11,6

5,8

Max.rychlost (km/h)

175

167

193

182

209

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

7,5

7,5

8,2

8,4

10,4

 

Zákl. cena

498 800

538 800

598 800

638 800

898 800

Již základní výbava Imprezy nabídne opravdu hodně a na pohled vyšší základní cena tak rázem vypadá jinak. Standardem bude 6 airbagů, automatická klimatizace, 4 el. ovládána okna, rádio s CD a podporou mp3, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS s EBS, redukční převodovka a mnoho dalšího.

U verze s motorem 2,0 je pak standardní výbava rozšířena o stabilizační systém.

Nyní již čekáme jen na představení nové generace sportovního STIčka, které se kvapem blíží. Více o něm si můžete přečíst v jedné z dnešních bleskovek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Impreza

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků