Subaru Impreza: nová generace detailně

Subaru zahájilo na počátku října prodeje nové generace modelu Impreza. Nejvyšší čas si jej představit. (+ české ceny)

Nová generace se začala prodávat prozatím v jediné karosářské verzi a to hatchback. Ten nahradí tradiční kombi a milovníci sedanu se možná dočkají o něco později. Tedy v případě, že Subaru změní názor a sedan přivede do Evropy, protože s tím prozatím nepočítá.

Od prvního představení je hatchback středem pozornosti, jelikož dlouhá historie Imprezy se v této verzi představuje poprvé. Zda je to krok správným směrem ukáže až čas.

Pro milovníky Imprezy může být také těžko stravitelným faktem, že hatchback přišel o bezrámová okna. Z důvodu větší tuhosti má nová generace již tradiční orámování oken.

Hatchback měří na délku 4 415 mm, na šířku 1 740 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s rozvorem 2 620 mm. V nižší střední třídě tak jde o průměrně velký hatchback, který žádným rozměrem nevybočuje.

V počátku prodeje bude Impreza nabízena se stejnými agregáty, jako minulá generace a to čtyřválci 1,5 a 2,0, které prošly inovací. Ty lze objednat jak s manuální pětistupňovou převodovkou, tak i čtyřstupňovým automatem.

Samozřejmostí je u Imprezy trvalý symetrický náhon na všechna kola, který je doplněn redukci.

 

1,5R

2,0R

2,5 WRX

Objem (ccm)

1 498

1 994

2 457

Výkon (kW/k)

79/107

110/150

169/230

Točivý moment (Nm)

142

196

320

 

Převodovka

MT5

AT4E

MT5

AT4E

MT5

 

Zrychlení 0-100 (s)

14

15,1

9,6

11,6

5,8

Max.rychlost (km/h)

175

167

193

182

209

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

7,5

7,5

8,2

8,4

10,4

 

Zákl. cena

498 800

538 800

598 800

638 800

898 800

Již základní výbava Imprezy nabídne opravdu hodně a na pohled vyšší základní cena tak rázem vypadá jinak. Standardem bude 6 airbagů, automatická klimatizace, 4 el. ovládána okna, rádio s CD a podporou mp3, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS s EBS, redukční převodovka a mnoho dalšího.

U verze s motorem 2,0 je pak standardní výbava rozšířena o stabilizační systém.

Nyní již čekáme jen na představení nové generace sportovního STIčka, které se kvapem blíží. Více o něm si můžete přečíst v jedné z dnešních bleskovek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Impreza

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků