Subaru Impreza N2010: nový závoďák Prodrivu

Prodrive uvádí novou Imprezu pro závody ve skupině N. Pokud chcete okusit rallye, je účast mezi „eNky” možná dostupnější, než si myslíte.

Pod kapotou Imprezy N2010 se nachází firmou Prodrive upravený čtyřválec „boxer“ s objemem 2,0 l plněný dvojitým turbodmychadlem IHI s novými kuličkovými ložisky a sáním opatřeným povinným vestavěným restriktorem o průměru 33 mm. Do seznamu provedených modifikací patří dále nové vstřiky, závodní katalyzátor, náležitě přeprogramovaná řídicí jednotka a specifický výfukový trakt vyrobený podle objednávky z nerezu, nebo titanu. Čistý zisk z těchto úprav činí 20 koní k dobru, větší točivý moment a v celém spektru využitelných otáček zlepšená reakce na řidičovy, vlastně pilotovy pokyny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Novinka stojí na modifikovaném a vyztuženém podvozku využívajícím trojstupňově stavitelných tlumičů Prodrive-Öhlins (vpředu TPX 44, vzadu TTX 44), na němž je uchycena ochranná klec podle předpisů FIA, celek doplňuje brzdová soustava AP Racing s kotouči o průměru 366 mm vpředu a 285 mm vzadu a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Pro zlepšení manévrovatelnosti dostal vůz posilové řízení se zkráceným převodem (13:1), diferenciály s omezenou svorností na obou nápravách a elektromechanický mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Graham Prew, ředitel prodejů společnosti Prodrive, k novému modelu dodává: „Úpravy motoru a podvozku dělají z naší N2010 podstatně konkurenceschopnější vůz. Na šotolině se bez potíží vyrovná vozům Super 2000, zatímco na asfaltu se naplno projeví posílená pohonná jednotka, čímž třídu Super 2000 překoná, ovšem za poloviční pořizovací cenu a výrazně nižší provozní náklady.“

Imprezy připravené firmou Prodrive disponují svíčkami Brisk, lehkými akumulátory Odyssey, monitorem GEMS CD25, bezpečnostní palivovou nádrží FT3-99 nebo pětistupňovou převodovkou Prodrive-Hewland. Dlouhé jsou 4 415 mm, váží 1 350 kg a rozchod kol činí 1 550 mm vpředu a 1 540 mm vzadu.

Vozy N2010 se v Británii dodávají za 120 000 liber alternativně rozpočítaných do dvouletého leasingového programu s možností následného odkoupení auta. Zase taková láce to tedy není, přesto je závodění s kvalitním náčiním v třídě N dostupnější než kdy dříve...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza N2010
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků