Subaru Impreza N2010: nový závoďák Prodrivu

Prodrive uvádí novou Imprezu pro závody ve skupině N. Pokud chcete okusit rallye, je účast mezi „eNky” možná dostupnější, než si myslíte.

Pod kapotou Imprezy N2010 se nachází firmou Prodrive upravený čtyřválec „boxer“ s objemem 2,0 l plněný dvojitým turbodmychadlem IHI s novými kuličkovými ložisky a sáním opatřeným povinným vestavěným restriktorem o průměru 33 mm. Do seznamu provedených modifikací patří dále nové vstřiky, závodní katalyzátor, náležitě přeprogramovaná řídicí jednotka a specifický výfukový trakt vyrobený podle objednávky z nerezu, nebo titanu. Čistý zisk z těchto úprav činí 20 koní k dobru, větší točivý moment a v celém spektru využitelných otáček zlepšená reakce na řidičovy, vlastně pilotovy pokyny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Novinka stojí na modifikovaném a vyztuženém podvozku využívajícím trojstupňově stavitelných tlumičů Prodrive-Öhlins (vpředu TPX 44, vzadu TTX 44), na němž je uchycena ochranná klec podle předpisů FIA, celek doplňuje brzdová soustava AP Racing s kotouči o průměru 366 mm vpředu a 285 mm vzadu a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Pro zlepšení manévrovatelnosti dostal vůz posilové řízení se zkráceným převodem (13:1), diferenciály s omezenou svorností na obou nápravách a elektromechanický mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Graham Prew, ředitel prodejů společnosti Prodrive, k novému modelu dodává: „Úpravy motoru a podvozku dělají z naší N2010 podstatně konkurenceschopnější vůz. Na šotolině se bez potíží vyrovná vozům Super 2000, zatímco na asfaltu se naplno projeví posílená pohonná jednotka, čímž třídu Super 2000 překoná, ovšem za poloviční pořizovací cenu a výrazně nižší provozní náklady.“

Imprezy připravené firmou Prodrive disponují svíčkami Brisk, lehkými akumulátory Odyssey, monitorem GEMS CD25, bezpečnostní palivovou nádrží FT3-99 nebo pětistupňovou převodovkou Prodrive-Hewland. Dlouhé jsou 4 415 mm, váží 1 350 kg a rozchod kol činí 1 550 mm vpředu a 1 540 mm vzadu.

Vozy N2010 se v Británii dodávají za 120 000 liber alternativně rozpočítaných do dvouletého leasingového programu s možností následného odkoupení auta. Zase taková láce to tedy není, přesto je závodění s kvalitním náčiním v třídě N dostupnější než kdy dříve...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza N2010
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků