Subaru Impreza Boxer Diesel si vysloužila chiptuning, žádný nářez to ale není

Subaru Impreza Boxer Diesel si vysloužila chiptuning, žádný nářez to ale není

Úpravy výkonu motoru pouhou modifikací software řídící jednotky se dávno staly něčím zcela běžným. Ale zatímco třeba u motorů TDI najdeme pro jakoukoli jednotku celou plejádu úprav, u již nikterak žhavé naftové novinky od Subaru tomu zatím tak zdaleka není. Se svou trochou do mlýna ale nyní přispěli Britové.

Impreza se vznětovým motorem totiž upoutala pozornost britské společnosti Unichip, která se, jak již její jméno napovídá, zabývá právě především úpravami řídicích jednotek. Podle vyjádření této firmy lze pomocí drobných modifikací elektronické řídicí soustavy zvýšit výkon čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu boxer o 18 koní (13 kW) na výsledných 168 koní (123 kW). O výkonových ani provozních údajích se zpráva nezmiňuje, ale Unichip slibuje, že „řidiči zaznamenali 5 až 10 % snížení spotřeby oproti standardní verzi“ - to si vyššího výkonu tedy užívají dosyta...

Na britském trhu si Unichip cení své modifikace pro Imprezu na 465 liber.

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza Boxer Diesel
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků