Subaru Impreza Boxer Diesel si vysloužila chiptuning, žádný nářez to ale není

Úpravy výkonu motoru pouhou modifikací software řídící jednotky se dávno staly něčím zcela běžným. Ale zatímco třeba u motorů TDI najdeme pro jakoukoli jednotku celou plejádu úprav, u již nikterak žhavé naftové novinky od Subaru tomu zatím tak zdaleka není. Se svou trochou do mlýna ale nyní přispěli Britové.

Impreza se vznětovým motorem totiž upoutala pozornost britské společnosti Unichip, která se, jak již její jméno napovídá, zabývá právě především úpravami řídicích jednotek. Podle vyjádření této firmy lze pomocí drobných modifikací elektronické řídicí soustavy zvýšit výkon čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu boxer o 18 koní (13 kW) na výsledných 168 koní (123 kW). O výkonových ani provozních údajích se zpráva nezmiňuje, ale Unichip slibuje, že „řidiči zaznamenali 5 až 10 % snížení spotřeby oproti standardní verzi“ - to si vyššího výkonu tedy užívají dosyta...

Na britském trhu si Unichip cení své modifikace pro Imprezu na 465 liber.

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza Boxer Diesel
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků