Subaru Impreza Boxer Diesel si vysloužila chiptuning, žádný nářez to ale není

Úpravy výkonu motoru pouhou modifikací software řídící jednotky se dávno staly něčím zcela běžným. Ale zatímco třeba u motorů TDI najdeme pro jakoukoli jednotku celou plejádu úprav, u již nikterak žhavé naftové novinky od Subaru tomu zatím tak zdaleka není. Se svou trochou do mlýna ale nyní přispěli Britové.

Impreza se vznětovým motorem totiž upoutala pozornost britské společnosti Unichip, která se, jak již její jméno napovídá, zabývá právě především úpravami řídicích jednotek. Podle vyjádření této firmy lze pomocí drobných modifikací elektronické řídicí soustavy zvýšit výkon čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu boxer o 18 koní (13 kW) na výsledných 168 koní (123 kW). O výkonových ani provozních údajích se zpráva nezmiňuje, ale Unichip slibuje, že „řidiči zaznamenali 5 až 10 % snížení spotřeby oproti standardní verzi“ - to si vyššího výkonu tedy užívají dosyta...

Na britském trhu si Unichip cení své modifikace pro Imprezu na 465 liber.

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza Boxer Diesel
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků