TEST Subaru Impreza 2.0 e-Boxer AWD: Nutnost dnešní doby. Ovšem bez chyby!

Ještě relativně nedávno bychom si vůz Subaru s hybridním pohonem představovali jenom těžko. Dnes je to ale realita, kterou někteří fanoušci považují za zlo. Ti pak těžko chápou, že zlo se tady ve skutečnosti hledá opravdu těžko.
Radosti
Atraktivní vzhled
Velký vnitřní prostor
Perfektní podvozek
Bohatá výbava
Starosti
Vyšší základní cena
Vyšší spotřeba na dálnici
9  /10

Na rovinu si řekněme, že to, co se v současné době děje v automobilovém světě, nemá obdoby snad v celé historii. Výrobci musejí skákat podle toho, jak úředníci v Bruselu pískají, do nových aut se dostávají čím dál složitější systémy pro snižování emisí a pověstná radost z jízdy se pomalu vytrácí, protože než se vůbec odlepíte z místa a chcete si jízdu užít, musíte vypínat bezpečnostní a asistenční systémy, které vám brání byť jen jedním kolem vyjet mimo pruhy. Třeba v nových bavorácích s mild-hybridním pohonem si už nevypnete ani stop/start.

TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

Diktatuře Bruselu se muselo podvolit také Subaru, pro nějž sice není evropský trh prioritní, ale pořád tady prodává dost aut na to, aby mu stálo za to zde zůstávat. Neobešlo se to bez obětí. Do věčných lovišť se muselo odebrat legendární WRX STi, o turbomotory přišly modely Forester i Levorg a o nafťácích si už taky můžete nechat jenom zdát. Současnost se u Subaru nese ve znamení hybridního pohonu e-Boxer, což ale neznamená, že by lidé v evropské centrále značky hned přepnuli na zelenou vlnu a zapomínali na to, co Subaru proslavilo. Byl to motoristický sport a zejména s ním spojená impreza, jeden z nejdůležitějších vozů Subaru vůbec.

Koncem listopadu to byly už tři roky, co jsem v nové generaci Subaru Impreza seděl poprvé. První dojmy jsem nabíral na úzkých a klikatých silnicích Mallorky a živě si vzpomínám na poznámky čtenářů i některých kolegů ve smyslu, že hatchback s atmosférickým boxerem a převodovkou CVT nemůže být tak sportovní a návykový, jak jsem ve svých prvních testech psal. Jasně, pokud někdo hodnotí sportovnost auta pouze podle maximální rychlosti a zrychlení z nuly na stovku, mohou nastat pochyby, tady si ale dovolím namítnout, že chyba nutně nemusí být na straně auta.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Impreza mě tenkrát nadchla, hlavně ta s dvoulitrovým motorem o výkonu 115 kW, prodávaná vedle šestnáctistovky s 84 kilowatty. Byla vyvážená, pevná, s naprosto skvěle naladěným podvozkem, který přímo vybízel ke katování zatáček ve stylu pravých soutěžáků. Bylo to auto podle mého gusta: kompaktní, hezké, prostorné, na běžné denní používání naprosto dostatečně výkonné a při sportovním zacházení schopné posouvat řidičské dovednosti i proto, že jste si rychlost museli zasloužit.

Od té doby se spousta věcí změnila. Hybridní pohon e-Boxer se postupně dostal do modelů XV i Forester, kombi Levorg přišlo o průduch v kapotě a nově si musí vystačit pouze s atmosférickým motorem. A impreza? Ta prošla modernizací, zůstala jí šestnáctistovka a v roli vrcholného motoru se objevil dvoulitrový e-Boxer s výkonem 110 kW. Základní cena hybridní imprezy činí 770.000 Kč, v našem nejdražším provedení Executive+ dokonce 880.000 Kč. Za další výbavu si už nepřiplatíte – ve standardu je vše, co impreza může mít.

Změny nutné, ale ku prospěchu

Pokud jste nezaregistrovali, že současné Subaru Impreza stihlo po třech letech na trhu projít modernizací, ani se vám nedivím. Zatímco některé automobilky dělají kolem modernizací stěžejních modelů ohromné haló a rozebírají je v množství tiskových zpráv, Subaru začátkem letošního roku ukázalo imprezu s motorem e-Boxer, novinářům poskytlo tiskové informace a tím to haslo. Že Subaru Impreza e-Boxer dorazilo do Česka, jsem zjistil vlastně náhodou koncem července.

Hybridní Subaru Impreza dorazilo do ČR. Malou úsporu benzinu nedá příliš lacino

Hybridní Subaru Impreza dorazilo do ČR. Malou úsporu benzinu nedá příliš lacino

Lehce se změnily tvary přídě a zádě, s ohledem na zástavbu hybridního systému, především pak lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 0,6 kWh a hmotnosti 25 kg, se však muselo „sáhnout“ i na podvozek. Přepracováním prošla zadní náprava, pérování, zlepšilo se rozložení hmotnosti a snížilo těžiště. Celý elektrický systém přidal 110 kg hmotnosti a z původních 385 litrů zavazadelníku ubral 45 litrů. Globální platforma SGP, na níž impreza stojí, byla vyvíjena s ohledem na hybridní pohon, proto je ústupků vůči potřebám uživatelů minimum.

Zajímavé je, že na karoserii nenajdete jediný nápis „hybrid“, přestože se to vzhledem k tak zásadnímu posunu značky směrem k ekologičtějším vozům přímo nabízí. Elektrifikovaná impreza je prostě Impreza e-Boxer a soudě podle nálepek na dveřích a zadním nárazníku zkoušeného kusu má být „fun2drive“. Tak uvidíme!

Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Subaru Impreza se po čtyřech letech vrací na tuzemský trh

Kůže jedna vrzavá!

Kompakt s cenou atakující téměř devět set tisíc korun může působit předraženě, berte ale v potaz, že za svoje peníze dostanete rodinný vůz s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a kompletní výbavou. Zkoušené verzi Executive+ nechyběla navigace, diodové světlomety, kožené čalounění sedadel, konektivita Apple CarPlay a Android Auto, bezklíčové odemykání a startování či systém podpory řidiče EyeSight, jehož součástí jsou nově i systémy pro kontrolu provozu za vozidlem při couvání, automatické brzdění při couvání a čelní kamera.

Během testování jsem si snažil přijít na to, co bych na palubě kompaktu mohl ještě vůbec potřebovat. Leda tak vyhřívaný volant, jinak je tu vše. Interiér je kvalitní, velice prostorný, místo nechybí ani v loktech. Ostatně prostor v příčném směru Subaru už od začátku demonstruje prostřednictvím širokého středového tunelu, v němž jsou držáky na kelímky umístěny vedle sebe a nikoliv za sebou jako u některých konkurentů.

Subaru potvrzuje elektrické SUV pro Evropu. Velikostně čekejte Forester na baterky

Subaru potvrzuje elektrické SUV pro Evropu. Velikostně čekejte Forester na baterky

Přední sedadla jsou krásná, široká a můžu potvrdit, že na dlouhých cestách se v nich hoví hezky. Jedna věc mě na nich ale štve – vržou! Tedy ne samotná konstrukce, ale kůže na vnějších stranách bočnic sedáků, která se tře o plastové obložení. Řešení existuje: stačí mezi kůži a plast dát kus látky. Hezky to ale vypadat nebude.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků