Kapitoly článku:
- Úvod, Podle nosa poznáš kosa, Nastal konec světa?, Kvalitnější a prostornější
- Hurá za volant, Snaživý outsider 1,5 R, Dynamika 1,5 R
- Dobrá volba: 2,0 R Sport, Naměřená dynamika 2,0 R Sport
- Vypínejte stabilizaci!, Řazení pro siláky, řízení pro dámy
- Komfort na palubě, Konečný rozstřel, Technické údaje
- Kompletní fotogalerie Subaru Impreza 1.5 R
- Kompletní fotogalerie Subaru 2.0 R Sport
Dobrá volba: 2,0 R Sport
Tentokrát jsme spokojeni, i když dynamiku prémiových konkurentů nečekejte. Dvoulitr se i tentokrát musí poprat s pohonem všech kol a sil zbývá tak akorát. Zato na technických tratích si nebudete stěžovat na nedostatek výkonu. Kde vám bude dvoulitr připadat slabý, stačí podřadit.
Zážehový čtyřválec s protiběžnými písty podává z objemu 1 994 ccm největší výkon 110 kW (150 k) při 6 400 ot./min. Maximální točivý moment činí 196 Nm při 3 200 ot./min. To jsou dobré hodnoty a Subaru ždíme ze svého boxeru motorářské maximum.
Stejně jako u slabší patnáctistovky motor pracuje tiše a největším zdrojem hluku je neustálá chuť motoru po vysokých otáčkách. Vynikající je také odpich z křižovatek za všech podmínek. Vedle vás stojící řidiči předokolek, vydráždění červeným lakem japonského oře, se sice snaží, ale pohon kol je zrazuje dříve, než se subarácká čtyřkolka stačí naplno projevit.
Ve městě se dvoulitru líbí, je velmi agilní již od nejnižších otáček, pro sportovnější jízdu je třeba motor vytáčet. Při snaze o úspornou jízdu jsme v Praze dosáhli průměrné spotřeby 6,8 l/100 km, což považujeme za solidní hodnotu.
Mimo město se Impreza s dvoulitrem střemhlav vrhá do zatáček a nikdy jí nechybí dostatek výkonu. Je-li třeba, podřadíte a výkon nadále stoupá. Při snaze o úspornou jízdu se lze dostat až na extrémních 5,9 l/100 km. Pokud chcete jet svižně, reálnější bude 7,4 l/100 km. Vyloženě sportovní jízda vede ke spotřebě kolem 12 l/100 km.
Na dálnici už se dvoulitr hodí více než patnáctistovka. Není problém řítit se stošedesátkou po německých dálnicích, jen daň za to bude vyšší. A opět naše výsledky průměrné spotřeby při různých rychlostech:
100 km/h – 7,2 l/100 km
130 km/h – 9,1 l/100 km
160 km/h – 11,3 l/100 km
Naše výsledná průměrná spotřeba se po týdenním náročném testu zastavila na 8,7 l/100 km. To považujeme vzhledem k podávaným výkonům za vynikající. Nová Impreza s dvoulitrovým boxerem pod kapotou se hodí ke všem, kteří touží po ultimativní čtyřkolce se sportovními geny a rozumnou ekonomikou provozu.
Naměřená dynamika Impreza 2,0 R Sport
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení:
0-100 km/h: 10,2 s
0-120 km/h: 14,3 s
0-140 km/h: 21,4 s
0-160 km/h: 29,1 s
0-180 km/h: 49,2 s
Pružnost:
40 - 80 km/h: 2 st. 4,8 s; 3 st. 8,3 s; 4 st. 13,8 s
60-100 km/h: 3 st. 8,6 s; 4 st. 13,2 s, 5 st. 17,9 s
80-120 km/h: 3 st. 8,0 s; 4 st. 10,1 s; 5 st. 15,3 s
Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně
1 – 60 km/h při 6 800 ot./min
2 – 95 km/h při 6 800 ot./min
3 – 140 km/h při 6 800 ot./min
4 – 185 km/h při 6 800 ot./min
5 – 200 km/h při 5 500 ot./min
Převody:
40: 2 - 2600; 3 - 1800; 4 - 1400; 5 - 1000
60: 2 - 4100; 3 - 2800; 4 - 2100; 5 - 1600
80: 2 - 5500; 3 - 3900; 4 - 2900; 5 - 2200
100: 3 - 4900; 4 - 3600; 5 - 2750
120: 3 - 5900; 4 - 4400; 5 - 3400
140: 3 - 6800; 4 - 5100; 5 - 3900
160 4 - 5900; 5 - 4500
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ