Subaru Hybrid Tourer v nových detailech

S blížícím se otevřením autosalonu v Tokiu japonské automobilky zásobují veřejnost dalšími podrobnostmi ke svým novinkám.

Pozadu nezůstává ani Subaru, jež nyní poskytlo jisté části publika, jež vyznává mýtus takřka neuvěřitelné geniality konstruktérů z Fuji Heavy Industries, další obrázky ke studii s názvem Hybrid Tourer.

Zdá se, že nám právě tato studie přiblíží vzkříšení někdejšího typu SVX, jenž v osmdesátých letech přispěl k prosazení značky Subaru v Evropě a USA. Zatím jsou to spekulace, ale z Hybrid Toureru by mohla brzy vyrůst vlajková loď Subaru v podobě výkonného, luxusního kupé. A dopustíme se další dedukce. Sériové provedení hybrid Toureru by mohlo být technicky spřízněné s nadcházející Toyotou FT-86, kterou jsme vám představili na tomto místě. Nové Subaru by tak mohlo představovat vrcholnou verzi této Toyoty, k čemuž přispěje nejen vytříbený pohon všech kol, ale především zhruba dvojnásobná cena. Je přitom zatím docela jedno, jestli sériová podoba Hybrid Toureru bude další bestií s hybridním pohonem, nebo exkluzivní záležitostí s přeplňovaným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 l.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj mají pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách. Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol, ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT posílá svůj výkon na kola přední nápravy.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku. Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků