Šestá verze rodinného drsňáka měla premiéru na autosalonu v Los Angeles. K nám zřejmě dorazí jako hybrid.
Stejný svou koncepcí, ale ve všem lepší – tak to mají zákazníci Subaru rádi. Velkou změnou je ale design, který příliš nenavazuje na minulou generaci. Vpředu můžeme obdivovat kompaktní LED světlomety a výraznou čelní masku, ve spodní části nárazníku se nachází oplastování, které pokračuje na spodní části dveří i spodní části zadního nárazníku. Napříč celou karoserií si můžeme všimnout motivu šestiúhelníku – v ozdobných prvcích v náraznících, plastových obloženích blatníků i zadních světlech. Světlost je tradičně skvělá – 22 centimetrů.
Vnitřek přijde povědomý každému, kdo řídil novější Subaru. Máme tu přehledný přístrojový štít s kruhovými analogovými ukazateli, na výšku postavenou obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou 11,6 palce (s bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto) a štědré prosklení pro dojem prostornosti. Do kufru se dle amerických specifikací vejde 839 litrů nákladu, maximálně pak 2107 litrů se sklopenými zadními sedadly.
Vůz stojí na platformě Subaru Global Platform, která byla dodatečně vyztužena pro 10% nárůst torzní tuhosti. Samozřejmě zde nechybí systém EyeSight se stereo kamerami, který má nyní širší úhel záběru a stará se o bezpečnostní i komfortní jízdní funkce. Novinkou je automatické zastavení vozu při jízdě na tempomat, pokud řidič nereaguje na upozornění, aby opět převzal kontrolu nad řízením – vůz zabrzdí, odemkne dveře, zapne výstražná světla a zavolá pomoc. Únavu řidiče (stejně jako nastavení uživatelského profilu) opět řeší kamera, sledující obličej.
Pod kapotou se nachází benzinový dvouapůllitr s výkonem 134 kW, ale na evropský trh auto téměř stoprocentně dorazí až s hybridním pohonem, jehož uvedení na trh potvrdil výkonný ředitel Subaru Acuši Osaki pro modelový rok 2026. Samozřejmě nechybí pohon všech kol s terénním režimem X-Mode, který je v americké specifikaci a jejích vyšších výbavách doplněn extra funkcemi pro jízdu v náročnějších podmínkách, mimo asfalt vám pak pomůže asistent pro rozjezdy a sjíždění svahů.
Subaru Forester 2025: Rozměry |
Rozvor [mm]: |
2670 |
Délka [mm]: |
4656 |
Šířka [mm]: |
1829 |
Výška [mm]: |
1730 |
Minimální světlá výška [mm]: |
221 |
Rozchod - přední [mm]: |
1565 |
Rozchod - zadní [mm]: |
1570 |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ