Subaru Forester STI se nekoná. Přichází verze tS, která je navíc limitovaná

Kdo čekal ostrou verzi Subaru Forester, ten bude možná zklamán. Japonská automobilka ukázala zhruba před měsícem obrázek, který prezentoval tohle SUV se slibně vypadající značkou STI, ale věc je nakonec trochu jednodušší. Ano, divize STI si vzala Forester do parády, v podstatě ale pouze auto doladila. Hlavní špatnou zprávou je ovšem fakt, že vznikne pouze 300 exemplářů.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Subaru Forester tS dostal upravený přední nárazník opatřený decentním spoilerem, jiná je maska chladiče, černá jsou zpětná zrcátka, stejnou barvu dostal také zadní střešní spoiler, vzadu najdeme menší difuzor a dvě koncovky výfuku. Vzhled podtrhují devatenáctipalcová kola BBS.

Interiér je velmi podobný tomu, co známe z WRX STI. Takže tu najdeme červené detaily, sportovní sedačky, kovové pedály a sem tam se objevuje podpis STI (na volantu, na startovacím tlačítku, na voliči automatické převodovky...).

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Po technické stránce vylepšila divize STI především podvozek. Forester tS nabízí světlou výšku 205 mm, což je o 15 mm méně, zájemci mohou očekávat celkově tužší naladění a výkonnější brzdy. Na motoru inženýři od STI nic neměnili. O pohon se stará benzinový dvoulitr o výkonu 206 kW (280 k).

Jak už bylo řečeno, celkem vznikne pouze 300 exemplářů a aby nebylo těch špatných zpráv málo, musíme podotknout, že je tahle verze určena pro domácí japonský trh. Evropa má smůlu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků