Subaru Forester STI se nekoná. Přichází verze tS, která je navíc limitovaná

Kdo čekal ostrou verzi Subaru Forester, ten bude možná zklamán. Japonská automobilka ukázala zhruba před měsícem obrázek, který prezentoval tohle SUV se slibně vypadající značkou STI, ale věc je nakonec trochu jednodušší. Ano, divize STI si vzala Forester do parády, v podstatě ale pouze auto doladila. Hlavní špatnou zprávou je ovšem fakt, že vznikne pouze 300 exemplářů.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Subaru Forester tS dostal upravený přední nárazník opatřený decentním spoilerem, jiná je maska chladiče, černá jsou zpětná zrcátka, stejnou barvu dostal také zadní střešní spoiler, vzadu najdeme menší difuzor a dvě koncovky výfuku. Vzhled podtrhují devatenáctipalcová kola BBS.

Interiér je velmi podobný tomu, co známe z WRX STI. Takže tu najdeme červené detaily, sportovní sedačky, kovové pedály a sem tam se objevuje podpis STI (na volantu, na startovacím tlačítku, na voliči automatické převodovky...).

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Po technické stránce vylepšila divize STI především podvozek. Forester tS nabízí světlou výšku 205 mm, což je o 15 mm méně, zájemci mohou očekávat celkově tužší naladění a výkonnější brzdy. Na motoru inženýři od STI nic neměnili. O pohon se stará benzinový dvoulitr o výkonu 206 kW (280 k).

Jak už bylo řečeno, celkem vznikne pouze 300 exemplářů a aby nebylo těch špatných zpráv málo, musíme podotknout, že je tahle verze určena pro domácí japonský trh. Evropa má smůlu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků