Subaru Forester STI: 265 koní pod turbem

Specialitou japonské automobilky Subaru jsou přeplňované motory boxer, přičemž asi nejznámějším zástupcem je Impreza WRX STi s dvoulitrem o výkonu 195 kW. Stejný výkon nabídne také Forester STi, který bude vybaven motorem se stejným výkonem, ovšem dolovaným z čtyřválce o objemu 2.5 l. Na českém trhu je zatím nejvýkonnějším modelem verze s výkonem 155 kW. Zpočátku se STi bude prodávat pouze na japonském trhu.

Nově naladěný motor ze sebe vydá maximální točivý moment 380 Nm, který je pomocí manuálního šestikvaltu přenášen na všechna 18" kola s pneumatikami 225/45. Pod nimi se skrývají brzdové kotouče Brembo, podvozek je snížen o 30 mm a v interiéru se usídily sportovní sedačky čalouněné Alcantarou. Vnější vzhled Foresteru byl doplněn výrazným nasávacím otvorem či jinou koncovkou výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků