Subaru víceméně ladí maličkosti a Foresteru ponechává vše zásadní.
Pátou generaci Foresteru uvedlo Subaru v roce 2018, nepřekvapí tedy, že doma v Japonsku už model přichází v modernizované formě, jejíž přednosti bychom mohli později v určitém rozsahu čekat také v Evropě. Na první pohled zaujme přepracovaná maska s novými světlomety, upraveným nárazníkem a LED mlhovkami.
Vzadu se dle zveřejněných fotek nic extra nemění. Do nabídky pak Subaru doma přihazuje nová 18palcová kola a trojici odstínů karoserie. Uvnitř se zase objevují nové možnosti čalounění, aktualizací prošel soubor posledních asistentů EyeSight s dvojicí kamer a větší komfort pro posádku má zajistit i vyladěný podvozek.
Pod kapotou japonské verze Foresteru zůstává silnější 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec (130 kW/177 k) ve verzi Sport nebo základ ve formě mild-hybridního dvoulitru e-Boxer (110 kW/150 k), který je také současně jedinou nabízenou motorizací v evropské specifikaci modelu. Verzi Sport jsme si již vyzkoušeli, ačkoliv u nás funguje pouze jako stylová úroveň výbavy.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ