Subaru Forester: nová generace se odhaluje (první živé foto)

44 komentářů

Jirka
19. prosince • 1:51

... hlavně ten předek je i do lehkého terénu značně nepraktický... a to raději nemluvím o nesmyslu poslední doby - stálé mezigenerační zvyšování rozměrů :-(

Marcelino
18. prosince • 21:10

„Tak nám zabili Ferdinanda,“ řekla posluhovačka panu Švejkovi …. :-O:-/
a ja hovorim „Tak nám zabili Forester,“ řekl fanousek Subaru … :-( Forester stratil po dizajnovej stranke VSETKO, co ho robilo Foresterom... aspon keby zachovali opticky pomer vyska/sirka ... uz je to len tuctove nafuknute SUV... dufam, ze aspon jazdne vykony budu stat za to...
... a este ked tam zacnu pchat koli totalne zblbnutym europanom tazky chrochtajuci diesel... len dufam, ze bude skor podobny charakteru dieslu Hondy a nie produkcii VW group...

Ivan
11. prosince • 19:36

Podle mě je to špatně, dosavadní Forester těžil z poměrně malých rozměrů - "kompaktnosti", jednoduchosti, strohosti a odolnosti. Nic z toho už asi nebude platit, přijde zcela běžné SUV.

seatik
12. prosince • 19:26

jsem rad,ze mam to co mam.ten novej fakt ztloustnul.Jinak sem spise klidnejsi ridic,protoze vozim mimco s kocarkem,pulka mesto,pulka mimo a jsem tam za 10,5 l NA 95;-):-/

seatik
12. prosince • 19:28

jeste k te nafte jak nekdo psal 4-6 litru...asi upadl na hlavu,tato spotreba skoncila u 1.9TDi 81 kw s variabilnym naklapenim lopatek...kdyz bude diesel v aute tezsim a vysokem jako ma byt forestik,tak vidim spotrebu na 8 litru a to uz neni moc daleko ode me:-)

Subaru fan
11. prosince • 15:42

Hm, dle obrázků nevypadá ten nový Forester špatně, jezdil jsem s tím "starým 2,5 trubo" a bylo to super (spotřeba kolem 12 l). Zatím se mi víc líbí ten výběhový model než tato nová generace, asi jsem moc konzervativní (např. ty bezrám. okna a hliník. karoserie). Teď to nafoukli do třídy RAV. Tak jen tak.

zvejkal
5. prosince • 8:22

Podla fotiek zatial nic moc ...:-/

xy
11. prosince • 15:19

To je foto interiéru Imprezy.........

Milan K
11. prosince • 17:22

Není - ty interiéry jsou podle prvních fotografií téměř totožné (nový Forester/nová Impreza). To mne teda na novém Foresterovi do očí bouchá takové to malé zrcátko na straně řidiče -- podobné se dávalo na auto, když se tahal přívěs :-)
Ne ale teď vážně - má někdo ponětí na co to je ? Specifikum země odkud je Forester nafocený, vykrytí místa vzad při couvání .. ? Opravdu nevím ..
Kladu si otázku, jak dlouho takové mini zrcátko na autě může (zejména u nás) vydržet - den, dva ?

RedBaron
5. prosince • 8:21

Nejlíp vypadal úplně původní Forester, ten současný má příliš korejský předek a jestli se hodlají vytasit s touhle nepovedenou napodobeninou Pajera, tak to bude pro Subaru definitivní designový hrob.

Me2d
5. prosince • 12:54

Ten vypadal tak dobre, ze o nem chodili po Praze zvesti, ze ti ho nikdo neposkrabe, protoze ho nikdo nezavidi? Nebo perinak na kolech? No nevim, me se libi soucasna odchazejici generace. Ten novy taky neni spatny, hop nebo trop bych videl na strane hmotnosti.

Milan K
6. prosince • 0:05

Uplně souhlasím - jestli to dopadne tak jako u Tribecy (design vozu nechme stranou), hodně to zabije dojem z celého vozu. Tribeca je velice kvalitní auto, které by stálo za zamyšlení, ale vzhledem k tomu, že ani 3,0 180 kW benzín ho není schopen pořádně rozhýbat (a to navíc při výrazné spotřebě), obávám se, že by nový Forester mohl dopadnout podobně.

NorgE
11. prosince • 9:41

No, se sedmimístnou Tribecou už přes dva roky jezdím. Otázkou je, co znamená pořádně rozhýbat. Za sebe musím říct, že mi přijde dynamika dostatečná - 0-100 za cca 9,2 s (měřeno po zajetí motoru). Nikdy to nebude sportovní auto ani Forester XT, ale tak to auto ani není myšlené. Každému, kdo jezdí s benzínovým atmosférickým motorem, je taky jasné, že chce-li třeba v kopci opravdu rychle přejdet, musí si podřadit předem - proto má automat manuální mód. Na běžná předjetí stačí šlapat na plyn. Nakonec záleží asi hlavně na tom, na co je kdo zvyklý, ale ani když srovnám zrychlení 0-160 km/h různých aut naměřené tady na Autorevue, nevychází to špatně: Tribeca 21,7 s a v dalším testu p.Vašíčka 19,8 s, Audi A4 3,0TDI Quattro s automatem 20,2 s, a to je Audi o cca 150 kg lehčí a je nižší a menší (aerodynamika), Audi Q7 3,0 TDI 23,9 s (dle AutoBildu), Touareg 3,0TDI 27,8 s, Ford S-Max 2,5T 162kW (bez automatu a pohonu všech kol) 20,2 s, Volvo XC90 D5 s automatem 31,3 s. Je třeba vzít v úvahu, že zrychlení u atmosférického motoru člověk vnímá jinak, než u turbomotoru, zejména naftového - žádný kopanec, jen trvalý lineárně narůstající tah. Ale to nutně neznamená, že auto je v reále pomalejší. A spotřeba? Mrkněte na test téhle A4, XC90 i toho S-Maxu nebo Q7, je to fakt poučné. Já jezdím svižně - okresky za 10-11,5 l, dálnice 12-14 l, město 14-17,5 l (dle hustoty provozu), Natural 95.

Marcelino
5. prosince • 12:52

Presne tak. Idealne by som si to predstavoval tak, ze by sa vratili k dizajnu 1.generacie okolo r.2000 , a iba by urobili konecne poriadny interier s dostatocnym priestorom a variabilitou... Motor 2.0 z r.2006 je super podobne ako 2.5l verzia - ak zachovaju dynamicke paramentre, s prijatelnou spotrebou tak to bude super... len dufam, ze z Forestera neurobia tazkeho mastodonta typu Pajero a spol....

R_R
29. listopadu • 7:55

Jak se tu pod jinym clankem spekulovalo o zbytecnosti dieselovych motoru v Subaru, tak zrovna Forester by si ho urcite zaslouzil. Doufam ze varianta Foresteru s dieselem bude :-)

Me2d
5. prosince • 12:51

Forester naftovy motor zcela jiste NEPOTREBUJE. A pro Korunky je tovarni LPG.

xxx
5. prosince • 14:28

Mas pravdu, subaru najviac potrebuje poriadny benzinovy motor. Povoz sa na 150k foresteri a pochopis preco. Ja som mal pocit ze polka koni cestou z japonska podochla. Je tu aj 2,5 turbo no v meste pod 16l pri normalnej jazde sa nedostanes, ked trocha dupnes tak je skoro 20.A ten 4-stupnovy archaicky automat patri do 80-tych rokov 20-teho storocia.

Me2d
11. prosince • 12:13

K tem zdechlym konim - subjektivne je to jak pises - pulka koni cestou do Evropy chcipla. Jenze to je fakt subjektivni, ten boxer proste pusobi umirnene, ale kdyz si das sprint z mista k nejakymu pevnymu bodu, tak uvidis, jak skutecne rychly to auto je.
Navic jako bonus ty dvoulitry mivaji o dost vetsi vykon nez se udava (treba o 8%)

Milan K
5. prosince • 23:58

Nedramatizuj to - s Forestrem 2,5 XT Low - manual - se da pri klidne jizde ve městě klidně jezdit za 11,5-12 l - a to s občasným využitím maximálního potenciálu motoru.
Máme ho ve firmě (model 2006) a dlouhodobý průměr spotřeby je 13,8. Hodně ? Možná, ale podívej se na parametry motoru a srovnávej s konkurencí u přeplňopvaných motorů ..
Já osobně jsem s ním nadmíru spokojen

Skyline
11. prosince • 9:06

Nechci rypat, ale "ve meste se da jezdit 11.5-12" a "dlouhodoby prumer je 13.8" si trochu protireci, ne? Jedna vec je "da se" a druha vec je "deje se". Dle tveho dlouhodobeho prumeru soudim na beznou mestskou spotrebu tak 15-17 litru a tech 11.5-12 spis mimo mesto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filip
11. prosince • 10:09

No on to asi myslel tak, že záleží na tom, jak se s Forestrem 2,5 jezdí - i ve městě. Určitě to znáš sám - konečně to je asi bolest všech turbobenzínů - jakmile začneš motor neustále vytáčet k červenému poli, spotřeba jde raketově nahoru.
Jak jsem už psal nahoře, i naše dlouhodobá spotřeba je hodně podobná jako jeho (naše cca 14l) - dlouhodobá je myšleno průměrná spotřeba za posledních cca 25.000 km.
Aspon podle sebe můžu říct, že jezdit ve městě se za 13l dá jezdit s přehledem, ale za 16 taky jestli se motor vytáčí neustále k maximu. Při klidné jízdě po okreskách kolem 80-100 km/h se dá jezdit kolem 10l v pohodě - i s občasným využitím motoru k maximu (předjíždění).
U nás je poměr jízdy město/dálnice/okresky cca 40/40/20 - na dálnici se držíme kolem 130-150. Když se poletí v Německu 200 celou cestu, spotřeba na tu cestu bude samozřejmě také jiná.
Kolegovi šlo asi hlavně o to, že ti, kdo na různých fórech skučí a vyřikuje o ustálené spotřebě Forestra 2,5 kolem 18-20l /100km, jenom papouškují nesmysly a ve voze nikdy nejezdili (čehož je zářným příkladem kolega ze Slovenska o kus nahoře)

petr
11. prosince • 12:39

"Určitě to znáš sám - konečně to je asi bolest všech turbobenzínů - jakmile začneš motor neustále vytáčet k červenému poli, spotřeba jde raketově nahoru."
Tím chceš říct, že u benzínů bez turba a dieselů spotřeba při jízdě u červeného pole klesá ? :-D

Skyline
11. prosince • 12:57

Myslim, ze tim spis chtel rict, ze ta spotreba oproti tebou zminovanym variantam stoupa o hodne vic. Jestli 2.0 atmosfera jede bezne za 10 a s plnym plynem 25, 2.0 turbo pojede bezne za 12 a s plnym plynem za 40.

Radek Ondrášík
11. prosince • 13:23

Ano, ale pak nafta jezdí běžně za 6 a s plným plynem třeba za 15.. takže ten procentní nárůst spotřeby je prostě +- stejný.

xxx
11. prosince • 19:49

Prakticky byt nemoze z principu.
Ked berieme totozne motory, nebudeme brat do uvahy upravy ako vrstvenie zmesi, variabilitu sac. potrubia, resp. variabilnu zmenu kompresneho pomeru tak ak pre dosiahnutie vykonu 100 ps budeme mat spotrebu 10 l tak ak dame turbo a z motoru dostaneme 200 ps tak bude spotreba 20 l z dovodu ze u benzinoveho motoru m u s i byt urcity pomer vzduchu a benzinu aby to buchlo. U dieselovych priamovstrekovych motoroch ak na motor o 100 ps dame turbo a vykon sa nam zvecsi na 200 ps spotreba bude len 13 l, pretoze tento motor pracuje s vysokym komresnym pomerom a do samotneho vzduchu ktory je prudko stlaceny treba vstreknut len o trocha viacej nafty aby sa vznietil. Taktiez je nezvratny fakt ze benzinovy motor podstatne viac energie minie na tepelne straty ako diesel. Neviem ci si niekto pamata na prve A8 s 2,5 TDI ktore bez bufika skoro vobec nekurili, tolko malo tepla motor vyprodukoval na taku kabinu.

Skyline
11. prosince • 13:52

Z danych cisel je vide, ze neni - turbobenzin bude zrat klidne 3-4x vic, nez pri bezne jizde, turbokamna tak 2x (mozna 2.5x). Atmosfericky benzin je nekde mezi nimi.

xxx
11. prosince • 12:01

A ked sa naseres tak budes jazdit aj za 8, co 6 litrov!
Kto chce dobre a lacne auto ktore zvladne aj mierny teren do firmy a nechce pretekat pre toho je forester 2,0 dobra volba, 2,5 turbo forestera si kupi ten co nemusi riesit spotrebu a je mu to jedno, resp. nechce doplacat za predrazeny dieselovy motor inej znacky, no je si vedomy ze rozdiel v nakupnej cene bude splacat vo vyssej spotrebe. No i tak si myslim ze motor je robeny na vkus a potreby americkych zakaznikov a do europy by sa hodil iny motor.
howgh

emmacore
12. prosince • 0:15

Update spotreby Forester 2.0, najazdenych necelych 3 000 km: V Bratislave 9,5 - 10,8 l/100 km. Podla papierov by to v meste malo zrat 12,3 l. Bud teda jazdim velmi pomaly, alebo spotrebu v meste Subaru meralo v nejakej zapche pri jazde na jednotke :-)

benco
13. prosince • 20:16

aky mas subjektivny pocit z vykonu toho auta na ceste? uvazujem nad jeho kupou, akurat mam trochu obavy z toho, kolko z tych koni pod kapotou sa realne dostane na kolesa:) dik

emmacore
13. prosince • 22:15

Myslim, ze ide velmi v pohode. Som spokojny. A ma krasny zvuk, ked sa vytoci do vyssich otacok. Najkrajsie na tom aute vsak je, ze na volante citit vsetko, co sa deje pod kolesami a v zakrutach drzi ako prilepene. Radost jazdit na snehu. Odporucam previezt sa na nom. Mna Forester ziskal behom prvych minut.

Skyline
11. prosince • 10:21

Jenze ty taky pises, co jde ("jezdit ve meste za 13 jde s prehledem"), ale prumer mas o litr vyssi. Nezlob se, ale me z toho vychazi realna spotreba po meste nekde u tech 16-17 litru. Takze kolega ze Slovenska mozna opravdu prehani, kdyz tvrdi, ze "pod 16 to nejde", ale ze by prehanel az tak moc se mi nezda. Navic on nepise, ze s Foresterem se jezdi PRUMERNE za 18, ale ze se tak jezdi VE MESTE. Tedy v tom zadne velke papouskovani nesmyslu nevidim.

Milan K
11. prosince • 17:30

Jestli mohu soudit podle sebe, průměrná spotřeba u mne (cca 13,8) není vyšší než deklarovaných 12l ve městě právě kvůli spotřebě v městkém provozu, ale protože jsem s Forestrem občas donucen jet i mimo standardní cesty do lehkého terénu (tady mi u 2,5 spotřeba jde odpravu výrazně nahoru) a také jsou v dlouhodobé spotřebě zahrnuty velice rychlé přesuny přes Německo (stálá cestovní rychlost cca 180-190 km/h) + několik tisíc km najetých v okolí Luzernu.

Tzn. zvláště s ohledem na to, že je v mnou uvedené spotřebě i uvedený styl jízdy, považuji výsledek za vynikající. V zásadě mi vadí pouze omezená velikost nádrže.

NyTe
11. prosince • 10:31

Nevim ale ja s foresterem jezdim v poho po Praze za 12l.Kdyz vyjedu mimo mesto tak mam vetsinou stejnou nebo vetsi spotrebu jak po Praze pac tomu dupu na krk s obcasnym drandenim po polnackach.Takze opravdu zalezi na tom kde a jak s tim jezdis.

Skyline
11. prosince • 10:49

"Takze opravdu zalezi na tom kde a jak s tim jezdis."Jiste, ale o tom moje reakce nebyla.

xxx
6. prosince • 9:30

Ta spotreba ako pises je z krajiny rozpravok. Kolko chcete za ten forester, kupim ho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filip
6. prosince • 14:45

No nevím na jaké rozprávky koukáš ty, ale i náš Forester 2,5 High 2007 je na tom hodně podobně - dlouhodobá spotřeba je cca 14 l /100 - tedy ne že by se s ním nedalo jezdit za 20 .. JENŽE..
Nesmíš holt jezdit jako čuník s nohou pořád až na podlaze - nevím jak ty, ale osobně ty trouby co mají potřebu závodit na každém semaforu ignoruju a jezdím úplně v klidu. Ten potenciál motoru je ale báječný - snadno dokáže vytáhnout z leckterého průšvihu. Tzn. uvědom si, že nesedíš ve formuli nebo WRC a hned ti spotřeba padne o 4-5l.
Btw ukaž mi vůz a nějaký konkurenční - podobně výkoný přeplňovaný benzínový motor, který je na tom se spotřebou výrazně lépe ? P.S. kdybys chtěl koupiut i toho našeho Forestříka, bude k dispozici hned jak půjde koupit nový model :-) Vedou se řeči o zrychlení 0-100 za cca 5,0 až 5,5 s (japan verze) a to už bude stát za hřích - jen tedy jestli neuletí Subaru s váhou.

xxx
11. prosince • 8:45

ono dlhodoba spotreba a spotreba v meste je tak trocha rozdiel. Na ostatne nebudem reagovat, evidentne Ti hviezdy tlacia na mozog. Prajem prijemny den.

Filip
11. prosince • 9:55

no někoho na mozek tlačí :-D já to ale nejsem

seatik
30. listopadu • 14:34

nafta nafta...vzhledem k cenam nafty u nas,urcite pak i udrzbe moderniho naftoveho motoru a celkem i noveho neznameho,co je v plenkach...:-/ dle me neni o co statB-]

rexi
30. listopadu • 16:07

pozor na naftožrouty, ty se jen tak nedaj

Ricci
11. prosince • 10:50

nejsem naftozrout ale to ze je nafta o korunu drazsi na litr nic neznamena prece :-D
jde o to ze v zime si benzin nejde daleko k 8-9 litrum a nafta jezdi za 4-6 a to je to kvuli cemu se nafta kupuje

Roumen
28. listopadu • 10:57

Snad mu moc neublizi. :-/

emmacore
30. listopadu • 13:25

Dufam aj ja.

Milan
28. listopadu • 12:27

Ani nemluv ...

Doporučujeme

Články odjinud