Subaru Forester je nejbezpečnější auto ve své třídě

Subaru Forester se dočkalo 5. generace a své kvality dokázalo v testech bezpečnosti Euro NCAP. Pokud zatoužíte tohoto krasavce mít ve své garáži, pak vás určitě bude zajímat, že v Česku bude SUV dostupné pouze v jediné verzi: hybrid 2.0 e-Boxer. Jak se povedlo a co od něj můžete očekávat?

Našlapaný hybrid SUV

SUV kombinuje atmosférický benzinový 2litr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do které je integrovaný elektromotor. Ten pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 N.m, a to hlavně při rozjezdech. Elektromotor umí rozpohybovat auto sám, případně pomůže dvoulitru. Subaru Forester každopádně zvládne jezdit i pouze na spalovací motor. Samozřejmostí je pohon na všechna kola a to už v základu.

Základní výbava nového Subaru Forester je lákavá

SUV se pochlubí s aktivními natáčecími LED světlomety, diodovými mlhovkami, 17palcovými koly z lehkých slitin, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním či dvouzónovou automatickou klimatizací, kterou můžete ovládat hlasem. O pohodlí se postarají vyhřívaná přední sedadla, rádio, parkovací kamera. O klid v duši se postará 7 airbagů, sada na opravu pneumatik nebo adaptivní tempomat. Řidičovým rukám dělá radost kožený multifunkční volant. To není vůbec špatné, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázek

Nejbezpečnější ve své kategorii. V náročných testech získalo 5 hvězd

Testování Euro NCAP se Subaru Forester zúčastnilo ve verzi 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg. Co obsahovala bezpečnostní výbava testovaného auta?

  1. Tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech
  2. připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla
  3. omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů
  4. čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče
  5. systém automatického nouzového brzdění

Pátá generace Foresteru získala od organizace Euro NCAP prestižní ocenění Best in Class za rok 2019. Tímto titulem se mohou chlubit pouze vozy, které ve své třídě v daném roce dosáhnou absolutně nejlepšího výsledku v nárazových testech i dalších disciplínách.

Už v prosinci nový Forester e-Boxer potvrdil sílu Subaru v oblasti bezpečnosti, když v rámci testů Euro NCAP suverénně získal plných pět hvězd – dosáhl nejlepších výsledků ze všech modelů Subaru v historii a za ochranu dospělých si připsal téměř bezchybných 97 %. Hodnocením 91 % za ochranu dětských pasažérů dokonce přepsal dosavadní žebříčky nejvyšší známkou v historii třídy menších SUV a MPV (kategorie Small Off-Road/MPV).

Pro Subaru je to přitom již druhý podobný úspěch – před dvěma lety si stejné ocenění odnesly modely Impreza a XV. Ty jsou stejně jako nový Forester postaveny na platformě SGP, která vyniká mimořádnou pevností. Díky tomu zajišťuje nejen bezkonkurenční ochranu v případě nárazu, ale také ukázkovou ovladatelnost, výborné jízdní vlastnosti a vysoký komfort.

Klepněte pro větší obrázek

Subaru Forester – technické specifikace 5. generace

  • Motor – 2.0 i-L e-Boxer
  • Zdvihový objem [cm3] – 1995
  • Válce/ventily – 4/4
  • Největší výkon [kW/min] – 110/5600-6000
  • Točivý moment [N.m/min] – 194/4000
  • Převodovka – CVT
  • Max. rychlost [km/h] – 188
  • Zrychlení 0-100 km/h [s] – 11,8
  • Komb. Spotřeba NEDC [l/100 km] – 6,7
  • Komb. Spotřeba WLTP [l/100 km] – 8,1
  • Cena ES Active [Kč] – 900.000
  • Cena ES Comfort [Kč] – 1.010.000
  • Cena ES Comfort Navi [Kč] – 1.030.000
  • Cena ES Executive [Kč] – 1.130.000
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků