| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace | Foto: Subaru CZ

| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ
| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ
| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ
| Subaru Forester 5. generace Foto: Subaru CZ
16
Fotogalerie

Nové Subaru Forester vstupuje na český trh. Jako hybrid, který stále sleduje řidiče

Také Subaru se muselo přizpůsobit současnému evropskému trendu elektrifikace. Nový forester proto vstupuje na český trh výhradně s hybridním pohonem e-Boxer, základní cenou 900.000 Kč a velkým množstvím zajímavých vychytávek.

Nový forester vypadá na první pohled skoro stejně jako ten předchozí, změnil se ale od ventilků až po střechu. Pátá generace modelu, který v portfoliu japonské značky zaujímá asi 30procentní prodejní podíl, stojí na platformě SGP, kterou jsem už před dvěma lety vynášela do nebes po svezení s hatchbackem Impreza. Přiváží nové komfortní a bezpečnostní systémy, a na rozdíl od minulé generace, kterou jste si mohli v době největší slávy koupit s turbodieselem, silným turbobenzinem i benzinovou atmosférou, sází výhradně na nový hybridní e-Boxer.

Nasazení hybridního pohonu je údajně součást globální strategie Subaru, nikoliv snaha stát se ze dne na sen „zelenější“ automobilkou. Pro ty, kterým hybridy příliš nevoní, má Subaru odpověď, že základní hodnoty, mezi něž patří houževnatost, ovladatelnost či bezpečnost, zůstávají zachovány. Pořád máme co dočinění s pravým Subaru, jenom vypadá lépe, je komfortnější, vybavenější, a z těchto důvodu i nevyhnutelně dražší.

Subaru nikdy nebyla levná značka, respektive značka, která by se musela podbízet za každou cenu. I tak ale na našem trhu v letošním roce zřejmě prodá přes 900 vozů a podobný výhled má i pro příští rok. Největšími tahouny prodejů mají být modely XV, Outback a právě nový Forester. V případě outbacku se však bavíme o jeho starší generaci, nikoliv nové, oficiálně představené letos v dubnu. Ta už má základ z imprezy a k tomu přeplňovaný boxer o výkonu 194 kW. S tím ale u nás počítat nemůžeme.

Pod milion pouze v jednom případě

Jak je u Subaru zvykem, nabídka pro český trh není nijak složitá: tři výbavy a v ceníku pouze dva příplatky (barva karoserie za 12.000 Kč, prodloužená záruka na 5 let/200.000 km + asistenční služby na 5 let za 19.900 Kč). Nejlevnější možnost představuje linie Active za rovných 900.000 Kč, která v porovnání s minulým foersterem (modelový rok 2019) zdražila o 90.000 Kč.

Základní Subaru Forester vyjíždí na 17palcových kolech, má 7 airbagů, aktivní BiLED světlomety, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Starlink s barevným displejem a digitálním radiopříjmem, upozornění na osoby sedící vzadu při opuštění vozu, parkovací kameru s ostřikovačem, volbu jízdních režimů SI-Drive a samozřejmě symetrický pohon všech kol se systémem jízdního režimu X-Mode, nově s volbami Snow/Mud a Deep Snow/Mud, a systém podpory řidiče EyeSight.

Výbava Comfort posouvá cenu vozu nad jeden milion korun. Za 110tisícový příplatek oproti linii Active (případně 130tisícový, chcete-li i navigaci) dostanete třeba elektricky nastavitelná přední sedadla, elektrické ovládání víka kufru, které je nyní rychlejší a nově můžete vůz tlačítkem zároveň zamknout, přibylo i vyhřívání zadních sedadel a volantu, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vzadu, asistent pro brzdění při přiblížení k překážce při couvání (rovněž novinka) a především systém monitorování řidiče.

Systém má zkratku DMS (Driver Monitoring Systém) a v prvé řadě má za úkol sledovat pozornost řidiče. Je-li unavený (padá mu hlava, přivírá oči), zakročí, aby odvrátil třeba hrozbu mikrospánku. Totéž platí v případě, že se řidič během jízdy ohlédne dozadu přes rameno a nesleduje dění před sebou. To se v novém foresteru zkrátka nedělá.

Další funkce má komfortní charakter. Systém totiž umí uložit až pět profilů řidičů a podle nich upravuje nastavení sedadla, klimatizace (už v základu je ovládaná i hlasově), zobrazení přístrojů a podobně. Zkrátka zaberete za kliku, systém vás pozná a upraví dílčí nastavení podle uloženého profilu. I proto je systém zahrnutý ve standardní výbavě až od linie Comfort – ta má totiž už i elektricky ovládaná sedadla.

Za vrcholnou výbavu Executive zaplatíte přinejmenším 1.130.000 Kč. Poznáte ji podle 18palcových litých kol (všechny ostatní výbavy mají sedmnáctky), koženého čalounění, ve standardu už nechybí ani navigace. Nový forester se už na českém trhu prodává a české zastoupení Subaru už dokonce má pár kousků na značkách. Brzy si tedy řekneme, jak nový e-Boxer funguje v praxi.

Subaru Forester 5. generace: Technická data a ceny
Motor 2.0 e-Boxer
Zdvihový objem [cm3] 1995
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 110/5600-6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 194/4000
Největší výkon elektromotoru [kW] 12,3
Točivý moment elektromotoru [N.m] 66
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/0,6 kWh
Převodovka CVT
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8
Max. rychlost [km/h] 188
Dojezd na elektřinu [km] 1,6
Spotřeba WLTP [l/100 km] 8,1
Provozní hmotnost [kg] 1727-1767
Tažná kapacita [kg] 1870
Cena Active [Kč] 900.000
Cena Comfort [Kč] 1.010.000
Cena Comfort Navi [Kč] 1.030.000
Cena Executive [Kč]  1.130.000 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud