Subaru Forester 2011: pro další rok v novém

Subaru konečně uvolnila nejen informace, ale i snímky modernizovanému provedení Foresteru pro modelový rok 2011.

Zásadní změny nečekejte, nové provedení lehkého SUV Forester nabídne například přepracovanou masku chladiče, vylepšený přístrojový štít nebo kvalitnější obkladové materiály.

Nejvýznamnější změnou je však zástavba zcela nového motoru pro verze 2,5X. Stále se jedná o zážehový, atmosféricky plněný čtyřválcový „boxer“, oproti dosavadní verzi se však liší o něco delším zdvihem objemem nepatrně zvýšeným z 2 457 na 2 498 ccm a pohonem rozvodů řetězem namísto dosavadního ozubeného řemene. Výkon se nezměnil a zůstává stejný jako u dosavadní jednotky, jež se však na našem trhu nenabízí (k mání je pro Forester pouze jeho přeplňovaná verze 2,5XT, jež nadále zůstane v prodeji beze změn). Těšit se tak můžeme na 170 koní (125 kW), točivý moment ale vrcholí hodnotou 236 Nm při 4 100 ot./min. (dosud 230 Nm při 4 400 ot./min.). Má být tedy poněkud pružnější a o něco hospodárnější.

V závislosti na konkrétním trhu bude modernizovaný Forester v kombinaci s novým motorem 2,5 l dodáván ve verzích 2,5X Limited a Touring. Druhá zmíněná se má vyznačovat například adaptivními světlomety HID, couvací kamerou, dvojzónovou automatickou klimatizací, stříbřitými střešními podélníky nebo bočními blikači ve zpětných zrcátcích. Přeplňovaná verze staršího motoru 2,5 l bude nabízena ve verzích 2,5XT Touring (dříve Limited) a 2,5XT Premium. Posledně zmíněná osloví navíc novou audiosoustavu s přehrávačem CD (bez changeru), vstupy USB a AUX a rozhraním Bluetooth, jednodotykovým ovládáním všech bočních oken (konečně...) či sedmnáctipalcovými ráfky.

Na evropské specifikace Foresteru 2011 si ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Forester 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků