Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ať už si o vozech amerických trhů myslíme cokoli, u řady systémů jsou právě ony průkopníky zdánlivě slepých uliček.
Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ačkoli se v době vrcholící hospodářské krize, kdy tradiční americké automobilky balancovaly na samotné hraně přežití, kapitáni amerického automobilového průmyslu předháněli v sypání si popela na hlavu a omlouvali se za to, že Američanům v posledních letech prodávali zastaralé křápy, není to s místním prostředím v oblasti zavádění nových bezpečnostních a komfortních soustav nijak zlé.

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Za zmínku stojí třeba „noční vidění“ Night Vision, jehož průkopníkem byl Cadillac, nebo automatizované volání pomoci v případě nehody v rámci systému OnStar, ale také palubní soustava Ford SYNC. Premiéry na tomto poli zde ale zařazují také zahraniční automobilky. Nyní oznámila značka Subaru, že v USA během letošního léta představí svoji modernizovanou bezpečnostní soustavu EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru EyeSight se po Japonsku a Austrálii objeví také v USA

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojice kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“. Kamery jsou umístěny za čelním sklem po stranách vnitřního zpětného zrcátka.

Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil již v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví také na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. V Evropě se bohužel EyeSight vyskytne až v roce 2014. Ne že bychom jej zatím vyloženě postrádali, ale jde o další náznak toho, jak „vážně“ světové automobilové koncerny Evropu berou…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků