Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ať už si o vozech amerických trhů myslíme cokoli, u řady systémů jsou právě ony průkopníky zdánlivě slepých uliček.
Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ačkoli se v době vrcholící hospodářské krize, kdy tradiční americké automobilky balancovaly na samotné hraně přežití, kapitáni amerického automobilového průmyslu předháněli v sypání si popela na hlavu a omlouvali se za to, že Američanům v posledních letech prodávali zastaralé křápy, není to s místním prostředím v oblasti zavádění nových bezpečnostních a komfortních soustav nijak zlé.

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Za zmínku stojí třeba „noční vidění“ Night Vision, jehož průkopníkem byl Cadillac, nebo automatizované volání pomoci v případě nehody v rámci systému OnStar, ale také palubní soustava Ford SYNC. Premiéry na tomto poli zde ale zařazují také zahraniční automobilky. Nyní oznámila značka Subaru, že v USA během letošního léta představí svoji modernizovanou bezpečnostní soustavu EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru EyeSight se po Japonsku a Austrálii objeví také v USA

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojice kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“. Kamery jsou umístěny za čelním sklem po stranách vnitřního zpětného zrcátka.

Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil již v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví také na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. V Evropě se bohužel EyeSight vyskytne až v roce 2014. Ne že bychom jej zatím vyloženě postrádali, ale jde o další náznak toho, jak „vážně“ světové automobilové koncerny Evropu berou…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků