Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ať už si o vozech amerických trhů myslíme cokoli, u řady systémů jsou právě ony průkopníky zdánlivě slepých uliček.
Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ačkoli se v době vrcholící hospodářské krize, kdy tradiční americké automobilky balancovaly na samotné hraně přežití, kapitáni amerického automobilového průmyslu předháněli v sypání si popela na hlavu a omlouvali se za to, že Američanům v posledních letech prodávali zastaralé křápy, není to s místním prostředím v oblasti zavádění nových bezpečnostních a komfortních soustav nijak zlé.

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Za zmínku stojí třeba „noční vidění“ Night Vision, jehož průkopníkem byl Cadillac, nebo automatizované volání pomoci v případě nehody v rámci systému OnStar, ale také palubní soustava Ford SYNC. Premiéry na tomto poli zde ale zařazují také zahraniční automobilky. Nyní oznámila značka Subaru, že v USA během letošního léta představí svoji modernizovanou bezpečnostní soustavu EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru EyeSight se po Japonsku a Austrálii objeví také v USA

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojice kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“. Kamery jsou umístěny za čelním sklem po stranách vnitřního zpětného zrcátka.

Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil již v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví také na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. V Evropě se bohužel EyeSight vyskytne až v roce 2014. Ne že bychom jej zatím vyloženě postrádali, ale jde o další náznak toho, jak „vážně“ světové automobilové koncerny Evropu berou…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků