Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ať už si o vozech amerických trhů myslíme cokoli, u řady systémů jsou právě ony průkopníky zdánlivě slepých uliček.
Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ačkoli se v době vrcholící hospodářské krize, kdy tradiční americké automobilky balancovaly na samotné hraně přežití, kapitáni amerického automobilového průmyslu předháněli v sypání si popela na hlavu a omlouvali se za to, že Američanům v posledních letech prodávali zastaralé křápy, není to s místním prostředím v oblasti zavádění nových bezpečnostních a komfortních soustav nijak zlé.

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Za zmínku stojí třeba „noční vidění“ Night Vision, jehož průkopníkem byl Cadillac, nebo automatizované volání pomoci v případě nehody v rámci systému OnStar, ale také palubní soustava Ford SYNC. Premiéry na tomto poli zde ale zařazují také zahraniční automobilky. Nyní oznámila značka Subaru, že v USA během letošního léta představí svoji modernizovanou bezpečnostní soustavu EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru EyeSight se po Japonsku a Austrálii objeví také v USA

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojice kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“. Kamery jsou umístěny za čelním sklem po stranách vnitřního zpětného zrcátka.

Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil již v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví také na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. V Evropě se bohužel EyeSight vyskytne až v roce 2014. Ne že bychom jej zatím vyloženě postrádali, ale jde o další náznak toho, jak „vážně“ světové automobilové koncerny Evropu berou…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků