Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ať už si o vozech amerických trhů myslíme cokoli, u řady systémů jsou právě ony průkopníky zdánlivě slepých uliček.
Subaru EyeSight: jednoduchý a komplexní, zatím ale nikoli pro nás

Ačkoli se v době vrcholící hospodářské krize, kdy tradiční americké automobilky balancovaly na samotné hraně přežití, kapitáni amerického automobilového průmyslu předháněli v sypání si popela na hlavu a omlouvali se za to, že Američanům v posledních letech prodávali zastaralé křápy, není to s místním prostředím v oblasti zavádění nových bezpečnostních a komfortních soustav nijak zlé.

Ford

Ford přichází s novým komunikačním systémem Sync

Za zmínku stojí třeba „noční vidění“ Night Vision, jehož průkopníkem byl Cadillac, nebo automatizované volání pomoci v případě nehody v rámci systému OnStar, ale také palubní soustava Ford SYNC. Premiéry na tomto poli zde ale zařazují také zahraniční automobilky. Nyní oznámila značka Subaru, že v USA během letošního léta představí svoji modernizovanou bezpečnostní soustavu EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru EyeSight se po Japonsku a Austrálii objeví také v USA

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojice kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“. Kamery jsou umístěny za čelním sklem po stranách vnitřního zpětného zrcátka.

Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil již v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví také na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. V Evropě se bohužel EyeSight vyskytne až v roce 2014. Ne že bychom jej zatím vyloženě postrádali, ale jde o další náznak toho, jak „vážně“ světové automobilové koncerny Evropu berou…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků