Subaru Exiga a G4e: čistá budoucnost

V Tokiju se to jen hemží koncepty. Tyto dva od Subaru ale mají ukazovat skutečnou a blízkou budoucnost automobilky.

Japonská automobilka Subaru představila na autosalonu v Tokiju dva nové koncepty, které mají jasně předznamenávat její budoucí směrování.

Jako první si „na mušku“ vezmeme koncept s názvem Exiga. Hned na začátek nutno poznamenat, že se jedná o studii, která od sériové výroby nemá až tak daleko a podle některých spekulací by se dokonce mělo jednat o příští generaci modelu Legacy. Jak to už u konceptů bývá, výrobce příliš nešetřil a tak tu najdeme několik „vychytávek“ jakou je například průhledná střecha, nebo multifunkční monitory ve futuristicky působivém interiéru. Vůz má délku 4780 mm a rozvor náprav 2750 mm, co svědčí o jeho prostornosti.

Subaru Exiga je poháněn turbem přeplňovaným čtyřválcem objemu 1994 cm3 přičemž, o distribuci síly z motoru na všechna čtyři kola se stará 5-stupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Exiga

Druhý koncept který se své premiéry dočká již za pár dnů je zaměřen zejména na ekologii a nese název G4e. Design vozu může být charakterizován jeho jemnými ladnými a aerodynamickými liniemi. Flexibilní interiér je pak o něco futurističtější, zajímavý je najmě ovládací panel a panel ukazovatelů, které jsou ovládány prostřednictvím dotykového displeje.

Pod podlahou Subaru G4e se nachází Li-Ion baterie druhé generace, které se vyznačují zejména menší váhou a větší výdrží. Další informace ohledně výkonu elektromotoru zatím nejsou známy, víme jen to, že na nabití by měl vůz ujet aspoň 200 km

Oba koncepty předznamenávají cestu kterou se automobilka hodlá v budoucnosti ubírat, bude to cesta ekologie a strohých aerodynamických tvarů?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru G4e
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků