Subaru Exiga a G4e: čistá budoucnost

V Tokiju se to jen hemží koncepty. Tyto dva od Subaru ale mají ukazovat skutečnou a blízkou budoucnost automobilky.

Japonská automobilka Subaru představila na autosalonu v Tokiju dva nové koncepty, které mají jasně předznamenávat její budoucí směrování.

Jako první si „na mušku“ vezmeme koncept s názvem Exiga. Hned na začátek nutno poznamenat, že se jedná o studii, která od sériové výroby nemá až tak daleko a podle některých spekulací by se dokonce mělo jednat o příští generaci modelu Legacy. Jak to už u konceptů bývá, výrobce příliš nešetřil a tak tu najdeme několik „vychytávek“ jakou je například průhledná střecha, nebo multifunkční monitory ve futuristicky působivém interiéru. Vůz má délku 4780 mm a rozvor náprav 2750 mm, co svědčí o jeho prostornosti.

Subaru Exiga je poháněn turbem přeplňovaným čtyřválcem objemu 1994 cm3 přičemž, o distribuci síly z motoru na všechna čtyři kola se stará 5-stupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Exiga

Druhý koncept který se své premiéry dočká již za pár dnů je zaměřen zejména na ekologii a nese název G4e. Design vozu může být charakterizován jeho jemnými ladnými a aerodynamickými liniemi. Flexibilní interiér je pak o něco futurističtější, zajímavý je najmě ovládací panel a panel ukazovatelů, které jsou ovládány prostřednictvím dotykového displeje.

Pod podlahou Subaru G4e se nachází Li-Ion baterie druhé generace, které se vyznačují zejména menší váhou a větší výdrží. Další informace ohledně výkonu elektromotoru zatím nejsou známy, víme jen to, že na nabití by měl vůz ujet aspoň 200 km

Oba koncepty předznamenávají cestu kterou se automobilka hodlá v budoucnosti ubírat, bude to cesta ekologie a strohých aerodynamických tvarů?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru G4e
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků