Subaru definitivně rozdělí Imprezu a WRX STI. Vzniknou dva různé modely

Subaru definitivně rozdělí Imprezu a WRX STI. Vzniknou dva různé modely

Se zajímavou zprávou přišel minulý týden server motortrend.com, podle kterého chce Subaru nadcházející generaci (přijde v roce 2014) svého vrcholného modelu WRX STI definitivně oddělit od civilní Imprezy. Důvodů k tomuto kroku je hned několik a celé to vypadá až podezřele reálně. Otázkou do diskuze je, zda je tato novinka pozitivní nebo negativní.

Když se na to podíváme z té horší stránky, pak tímto krokem definitivně končí Impreza WRX STI coby ostrý sedan s charakteristickým křídlem na zádi, protože nová generace WRX STI by měla využívat koncepci malého kupé. Dokonce se mluví o velikosti Toyoty Yaris. Další špatnou zprávou je konec přeplňovaného dvouapulitrového motoru. Nedá se nic dělat, downsizing zřejmě dostihne také legendární „estéíčko“. Nahrazen by měl být menší jedna-šestkou, samozřejmě přeplňovanou.

Klepněte pro větší obrázek

A teď ty lepší zprávy. Mnozí tvrdí, že opravdovým STI byla pouze první generace, že všechny další bojovaly a bojují s určitou nadváhou. Něco na tom pravdy bude, protože aktuální verze sedan má pohotovostní hmotnost 1580 kg a třebaže je to jízdně naprosto výborné auto, určitá lehkost ji přeci jen chybí. Navíc Subaru plánuje návrat do seriálu WRC, což potvrzují spekulace o přeplňované jedna-šestce. Není třeba se obávat o nedostatek výkonu. Motor má údajně poskytnout pro WRX 270 k a pro WRX STI dokonce 300 k.

Největší přínos oddělení řady WRX STI od Imprezy by měli paradoxně pocítit zákazníci toužící po civilní Impreze. Kvůli tomu, že z ní dnes vychází ostré STI, vyžadují některé části automobilu složitější konstrukce, což nakonec zvedá cenu také u běžného modelu. Impreza bude zcela obyčejnou záležitostí pro obyčejné ježdění, ale nově by měla být také za obyčejnou cenu.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Dle mého osobního názoru je konec Imprezy WRX STI s koncepcí sedan docela smutnou záležitostí. Na druhou stranu se spolu s novou generací určitě dočkáme zajímavějších jízdních vlastností. Pravdou také zůstává, že s příchodem faceliftu modelového roku 2011 už Subaru snahu o separaci provedení WRX STI od Imprezy nastartovalo tím, že vypustilo název Impreza a svůj vrcholný model nabízí pouze pod názvem Subaru WRX STI.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Impreza 2
Rok výroby: 2009
Stav: 120 198 km
Cena: 180 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků