Subaru definitivně rozdělí Imprezu a WRX STI. Vzniknou dva různé modely

Se zajímavou zprávou přišel minulý týden server motortrend.com, podle kterého chce Subaru nadcházející generaci (přijde v roce 2014) svého vrcholného modelu WRX STI definitivně oddělit od civilní Imprezy. Důvodů k tomuto kroku je hned několik a celé to vypadá až podezřele reálně. Otázkou do diskuze je, zda je tato novinka pozitivní nebo negativní.

Když se na to podíváme z té horší stránky, pak tímto krokem definitivně končí Impreza WRX STI coby ostrý sedan s charakteristickým křídlem na zádi, protože nová generace WRX STI by měla využívat koncepci malého kupé. Dokonce se mluví o velikosti Toyoty Yaris. Další špatnou zprávou je konec přeplňovaného dvouapulitrového motoru. Nedá se nic dělat, downsizing zřejmě dostihne také legendární „estéíčko“. Nahrazen by měl být menší jedna-šestkou, samozřejmě přeplňovanou.

Klepněte pro větší obrázek

A teď ty lepší zprávy. Mnozí tvrdí, že opravdovým STI byla pouze první generace, že všechny další bojovaly a bojují s určitou nadváhou. Něco na tom pravdy bude, protože aktuální verze sedan má pohotovostní hmotnost 1580 kg a třebaže je to jízdně naprosto výborné auto, určitá lehkost ji přeci jen chybí. Navíc Subaru plánuje návrat do seriálu WRC, což potvrzují spekulace o přeplňované jedna-šestce. Není třeba se obávat o nedostatek výkonu. Motor má údajně poskytnout pro WRX 270 k a pro WRX STI dokonce 300 k.

Největší přínos oddělení řady WRX STI od Imprezy by měli paradoxně pocítit zákazníci toužící po civilní Impreze. Kvůli tomu, že z ní dnes vychází ostré STI, vyžadují některé části automobilu složitější konstrukce, což nakonec zvedá cenu také u běžného modelu. Impreza bude zcela obyčejnou záležitostí pro obyčejné ježdění, ale nově by měla být také za obyčejnou cenu.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Dle mého osobního názoru je konec Imprezy WRX STI s koncepcí sedan docela smutnou záležitostí. Na druhou stranu se spolu s novou generací určitě dočkáme zajímavějších jízdních vlastností. Pravdou také zůstává, že s příchodem faceliftu modelového roku 2011 už Subaru snahu o separaci provedení WRX STI od Imprezy nastartovalo tím, že vypustilo název Impreza a svůj vrcholný model nabízí pouze pod názvem Subaru WRX STI.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků