Subaru chystá elektrické a hybridní novinky. Za vývoj letos utratí rekordní sumu

Na trend alternativních pohonů začíná reagovat také japonská automobilka Subaru. Do výzkumu a vývoje v letošním roce investuje asi 30 miliard korun.
Subaru chystá elektrické a hybridní novinky. Za vývoj letos utratí rekordní sumu

Tento rok investuje Subaru do výzkumu a vývoje rekordní sumu 1,2 miliardy dolarů, tedy asi 30 miliard českých korun. Hlavním tématem je elektrifikace, jelikož japonská automobilka chce co možná nejdříve představit první sériově vyráběný plug-in hybridní model.

Subaru BRZ: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Práce na alternativních pohonech je pro Subaru aktuálně důležitější než autonomní systémy. Pravděpodobně je to kvůli změnám v legislativě, které se po celém světě očekávají v letech 2018 až 2020.

První plug-in hybridní vůz chce automobilka představit již v příštím roce, tím ale honba za "zelenějšími" vozy nekončí. V roce 2021 by z výrobních linek Subaru měl sjíždět tak čistě elektrický automobil.

Tohle nejsou jamajské boby. Po dráze se řítí Subaru!

Tohle nejsou jamajské boby. Po dráze se řítí Subaru!

„Osadit některý z již existujících modelů elektrickým pohonem by bylo zbytečné. Namísto toho chceme představit zcela nový projekt,“ uvedl Yasuyuki Yoshinaga, CEO japonského výrobce. V závěru pak dodal, že Subaru jedná o možném partnerství s firmami Panasonic a Samsung.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků