Již u druhé generace systému EyeSight, jejíž účinnost Subaru zkoumalo v letech 2011 až 2014, došlo k významnému posunu z hlediska bezpečnosti. Zatím co u vozů bez EyeSightu připadalo na 10.000 aut 154,1 zranění či úmrtí, s ním šlo jen o 60,7. Zdroj: Subaru

Již u druhé generace systému EyeSight, jejíž účinnost Subaru zkoumalo v letech 2011 až 2014, došlo k významnému posunu z hlediska bezpečnosti. Zatím co u vozů bez EyeSightu připadalo na 10.000 aut 154,1 zranění či úmrtí, s ním šlo jen o 60,7. | Zdroj: Subaru

Subaru chce do roku 2030 vymýtit smrtelné nehody. Jeho kamerám pomůže umělá inteligence

Chystané zdokonalení bezpečnostního a asistenčního systému EyeSight si klade nejvyšší cíle. Ochrání nejen posádku, ale také své okolí.

V lednu roku 2020 si japonská automobilka stanovila ambiciózní cíl: v roce 2030 nemají vozy Subaru mladší pěti let figurovat v žádných smrtelných nehodách. Tedy nejen, že nemá zemřít nikdo z posádky v jejích vozidlech, ale také nesmí být smrtelně zraněn jediný chodec, cyklista nebo řidič jiného vozu, který se s vozidlem Subaru srazí. Klíčem má být vylepšení a doplnění systému EyeSight o nejmodernější techniku umělé inteligence.

Již u druhé generace systému EyeSight, jejíž účinnost Subaru zkoumalo v letech 2011 až 2014, došlo k významnému posunu z hlediska bezpečnosti. Zatímco u vozů bez EyeSightu připadalo na 10.000 aut 154,1 zranění či úmrtí, s ním šlo jen o 60,7. Jde tedy o rozdíl 61 procent při vážných nehodách a dle statistik dokonce o 84 procent při nárazech zezadu do jiného vozidla. Nyní je na trhu již čtvrtá generace systému stereo kamer, která nabízí ještě širší zorné pole, umí předejít střetům v křižovatkách a zvládá i autonomní úhybný manévr.

Pátá generace systému EyeSight má přijít na trh v roce 2025. Bude umět komunikovat s prvky dopravní infrastruktury i dalšími vozidly, přinese další posun ve zpracování informací z ještě lepších kamer a hlavně bude spolupracovat s multitasking systémem Subaru Asura Net, který umí současně pracovat s objekty, světlem a významy.

Umělá inteligence se s kamerami účinně doplňuje, AI zajistí bleskové vyhodnocení dat a kamerový systém zase zachytí překážky, s nimiž se „mozek“ vozu ještě nesetkal a proto je neumí správně rozpoznat a identifikovat. Většinu smrtelných nehod zaviní sám řidič, toto zdokonalení má umožnit včasné reakce na jakoukoliv jeho chybu. Dále hodlá Subaru investovat do prvků, které chytrá elektronika neumí dost dobře řešit – tedy pasivní bezpečnosti nebo co nejrychlejšího přivolání pomoci.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud