Casa Blanca je asi nejošklivější Subaru Impreza všech dob. Ale také pořádná rarita

Některé modely japonské značky byly mírně řečeno kontroverzní, ale tento speciál posunul hranice o notný kus výše.

Subaru se z hlediska designu opravdu sekne jen málokdy. Jistě, na „okaté“ Impreze druhé generace se dodnes lidé neshodnou, zda byla hezká, nebo ne. A třeba taková Tribeca před faceliftem také budila vášně. Ale když už má být nějaké Subaru ošklivé, tak se vším všudy – seznamte se s limitkou jménem Casa Blanca.

Chromované prvky předního a zadního nárazníku, rozměrná lesklá čelní maska a hlavně výrazné kulaté světlomety byly inspirovány vlnou vozů s retro designem, zadní světla taktéž. K tomu si ještě přidejte další chrom na zpětných zrcátcích, klikách a rámování oken... Pokud ale odtrhnete zrak od přídě, zjistíte, že jde vlastně jen o Imprezu Wagon s vyměněným čumákem a estetickými změnami vzadu. Uvnitř jste našli pruhované čalounění a dle dobového katalogu šla objednat s televizí a navigací.

Casa Blanca možná trochu připomíná výrobky japonské rádobyautomobilky Mitsuoka. A zatímco jedničková Impreza je ve své klasické podobě velmi pohledné auto i dnes, tato obskurnost, která kombinuje retro prvky s proporcemi kombíku dosti nešťastně, byla průšvih hned po svém představení. Prodejní šlágr se z ní nestal, to ale zřejmě ani nebyl záměr. Automobilka totiž vyrobila jen imitovanou sérii pěti tisíc kusů.

Dnes je Subaru Impreza opět pohledné auto. Současná generace vyjela na silnice koncem roku 2017 a nejdříve byla dostupná s atmosférickými motory boxer s objemu 1,6 a 2,0 litru, symetrickým pohonem všech kol a převodovkou CVT. Zejména dvoulitr jel krásně a bylo znát, že by podvozek snesl mnohem více výkonu než jen 150 koní. Kombinoval sportovnost a vysoký jízdní komfort, velké úsilí však bylo vynaloženo i v oblasti bezpečnosti.

Zatímco atmosférická jedna-šestka v nabídce Subaru Impreza zůstala i po několika modernizacích, ryzí dvoulitr byl nahrazen motorem 2.0 e-Boxer s výkonem 110 kW. Ceny současné imprezy se pohybují od 620 do 900 tisíc korun a podle nás jde o jeden z nejlépe jezdících hatchbacků na českém trhu. Že může být jízda zábavná i navzdory skromnému výkonu, jsme nastínili v zatím posledním redakčním testu e-Boxeru z konce loňského roku.

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Diskuze (1) Další článek: Havarijní pojištění přímo z gauče

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,