Subaru BRZ: známe další podrobnosti

Značka Subaru do Frankfurtu přivezla další vývojový stupeň nového kupé BRZ. Ale dnes již k němu víme zase o něco více.

Nic není staršího než včerejší den, což platí i publikovanou zprávu. Automobilka Subaru ve Frankfurtu představila poloprůhlednou koncepční studii s dlouhým názvem Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II, ale dnes již známe další informace. V podobě skutečného prototypu (nikoli tedy již průsvitné maketě) se nové Subaru BRZ, jež je vyvíjeno v těsné spolupráci s automobilkou Toyota v rámci společného projektu FT-86 II/BRZ, ukáže až na autosalonu v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II

Oba nové modely s pohonem zadních kol, Toyota FT-86 II i Subaru BRZ, se v podobě určené sériové produkci představí společně až na podzimním autosalonu v domácím Tokiu. Podle magazínu Car & Driver spolu obě automobilky uzavřely dohodu o tom, že až do chvíle prezentace sériových vozů ani jedna z nich neuvolní jedinou fotografii byť jen jediného karosářského dílu. Dokonce ani povrchové díly konceptu Subaru pro Los Angeles prý nebudou mít s produkční variantou nic společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon obou vozů se bude starat shodný, zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, objemem 2,0 l a s atmosférickým plněním, jenž má dosahovat nejvyššího výkonu 200 koní (149 kW). Půjde o kombinaci bloku Subaru s přímým vstřikováním Toyoty, převodovky budou výhradně šestistupňové, manuální i automatické. Vozy FT-86 II i BRZ budou již od pohledu prakticky identické a lišit se mají pouze designem přední části karoserie. Na americkém trhu se bude Toyota FT-86 II prodávat jako Scion FR-S. Ten má být levnější a připravený k ladění, zatímco Subaru BRZ bude dražší a lépe vybavené. Všechny vozy mají vynikat těžištěm ve výšce jen okolo 450 mm, což je hodnota srovnatelná třeba s vozy Ferrari 458 Italia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků