Subaru BRZ: známe další podrobnosti

Značka Subaru do Frankfurtu přivezla další vývojový stupeň nového kupé BRZ. Ale dnes již k němu víme zase o něco více.

Nic není staršího než včerejší den, což platí i publikovanou zprávu. Automobilka Subaru ve Frankfurtu představila poloprůhlednou koncepční studii s dlouhým názvem Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II, ale dnes již známe další informace. V podobě skutečného prototypu (nikoli tedy již průsvitné maketě) se nové Subaru BRZ, jež je vyvíjeno v těsné spolupráci s automobilkou Toyota v rámci společného projektu FT-86 II/BRZ, ukáže až na autosalonu v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II

Oba nové modely s pohonem zadních kol, Toyota FT-86 II i Subaru BRZ, se v podobě určené sériové produkci představí společně až na podzimním autosalonu v domácím Tokiu. Podle magazínu Car & Driver spolu obě automobilky uzavřely dohodu o tom, že až do chvíle prezentace sériových vozů ani jedna z nich neuvolní jedinou fotografii byť jen jediného karosářského dílu. Dokonce ani povrchové díly konceptu Subaru pro Los Angeles prý nebudou mít s produkční variantou nic společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon obou vozů se bude starat shodný, zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, objemem 2,0 l a s atmosférickým plněním, jenž má dosahovat nejvyššího výkonu 200 koní (149 kW). Půjde o kombinaci bloku Subaru s přímým vstřikováním Toyoty, převodovky budou výhradně šestistupňové, manuální i automatické. Vozy FT-86 II i BRZ budou již od pohledu prakticky identické a lišit se mají pouze designem přední části karoserie. Na americkém trhu se bude Toyota FT-86 II prodávat jako Scion FR-S. Ten má být levnější a připravený k ladění, zatímco Subaru BRZ bude dražší a lépe vybavené. Všechny vozy mají vynikat těžištěm ve výšce jen okolo 450 mm, což je hodnota srovnatelná třeba s vozy Ferrari 458 Italia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků