Subaru BRZ: známe další podrobnosti

Značka Subaru do Frankfurtu přivezla další vývojový stupeň nového kupé BRZ. Ale dnes již k němu víme zase o něco více.

Nic není staršího než včerejší den, což platí i publikovanou zprávu. Automobilka Subaru ve Frankfurtu představila poloprůhlednou koncepční studii s dlouhým názvem Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II, ale dnes již známe další informace. V podobě skutečného prototypu (nikoli tedy již průsvitné maketě) se nové Subaru BRZ, jež je vyvíjeno v těsné spolupráci s automobilkou Toyota v rámci společného projektu FT-86 II/BRZ, ukáže až na autosalonu v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II

Oba nové modely s pohonem zadních kol, Toyota FT-86 II i Subaru BRZ, se v podobě určené sériové produkci představí společně až na podzimním autosalonu v domácím Tokiu. Podle magazínu Car & Driver spolu obě automobilky uzavřely dohodu o tom, že až do chvíle prezentace sériových vozů ani jedna z nich neuvolní jedinou fotografii byť jen jediného karosářského dílu. Dokonce ani povrchové díly konceptu Subaru pro Los Angeles prý nebudou mít s produkční variantou nic společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon obou vozů se bude starat shodný, zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, objemem 2,0 l a s atmosférickým plněním, jenž má dosahovat nejvyššího výkonu 200 koní (149 kW). Půjde o kombinaci bloku Subaru s přímým vstřikováním Toyoty, převodovky budou výhradně šestistupňové, manuální i automatické. Vozy FT-86 II i BRZ budou již od pohledu prakticky identické a lišit se mají pouze designem přední části karoserie. Na americkém trhu se bude Toyota FT-86 II prodávat jako Scion FR-S. Ten má být levnější a připravený k ladění, zatímco Subaru BRZ bude dražší a lépe vybavené. Všechny vozy mají vynikat těžištěm ve výšce jen okolo 450 mm, což je hodnota srovnatelná třeba s vozy Ferrari 458 Italia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků