Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

14 komentářů

marepa
6. února • 18:18

nejvejde .. pokud jde jenom o vysku, tak by se to snad dalo resit "bouli" na kapote .. nebylo by to ani prvni ani posledni auto, ktere by to takhle vyresene melo... kazdopadne s autem sem (zatim) nejel .. ale uvazoval sem o predvadecce .. myslim si, ze by to melo byt docela lehke .. ale 200 koni by mohlo stacit ... prece jenom u MX5 (ktera je teda lehci) "staci" 170 koni tyhle auta jsou spise o tom jak to sedi v zatackach, nez o rychlosti v rovine kazdopadne ale porad to pujde "mechanicky" poladit .. novy vyfuk/filtry/cip ... a tak by se to na tech treba 230-240 koni dostat mohlo ... a u lehkeho auta 40 koni pujde znat

runner42
6. února • 19:49

Pokud to jak říkáš poladíš, možná se dostaneš na těch papírově deklarovaných leč v reálu nedosahovaných a stejně nedostatečných 200 koní :-D

marepa
6. února • 19:58

aha..takze si mel BRZ/GT86 na brzde a nemelo to tech 200 koni? .. to pak jopro cloveka ktery ma rad MX5 to bude dost .. pro cloveka ktery jezdi v Corvette ne ... holt kazdy od toho ocekava neco jineho

runner42
7. února • 8:34

Ne, já jsem ho na brzdě neměl, protože na okruh občas zajedu a takhle pomalé auto bych si za ty prachy nikdy nekoupil.
Jiní samozřejmě ano. Když si to najdeš, naměřily se hodnoty 175-195 koní. Tuším, že Autorevue naměřili na té své zapůjčené 189.http://www.tune86.com/sites/default/files/pictu... ...

mikeš
6. února • 13:58

Tady se fakt člověk pobaví. Já si teda z článku vzal to, že Subaru/Toyota zatím nemá motor, který chce mít, ale že i nadále na něm pracuje.A vy se tu bavíte o kompresích :-D

runner42
6. února • 19:47

To je reakce na tajuplné naznačování autora, že se zatím budou muset fanouškové gt86 spokojit se zvýšením výkonu pomocí zvětšení komprese.. :-P

runner42
6. února • 9:13

Zase bláboly, jak jinak.
Články o GT-86 na Autorevue čtu hrozně rád, protože se u těch nekritických fantasií fakt nasměju.
Tenhle byl celkem i rozumný, dokud to autor na konci nezabil představami o zvyšování kompresního poměru (stávající motor má už kompresní poměr na maximu co snese normální benzín).
K aftermarket kompresoru se snad ani už nemá smysl vyjadřovat.

petr
6. února • 10:01

Nic proti, ale jediný kdo tu blábolí jseš ty. Motor v GT-86 má kompresní poměr 12.5:1, motor Skyactive v Mazdě má 14.0:1, takže neblábol nic o tom, že benzín nesnese víc.

Jarin
6. února • 12:25

Ty seš taky chytrolín, motor toyoty má normální krátké svody a ty sem plácneš skyactiv chlazenej dlouhejma svodama a škrcenej kvůli emisím. Normál krátký svody jaký má skoro každý auto kompresi víc jak 12,5 nedaj. A dát dlouhý svody tam zaprve nejde, zadruhý by to neprolezlo evropskejma emisema a zatřetí to znamená konstrukčně úplně jinej motor.

goro
6. února • 15:40

to slyším poprvé, že kompresní poměr má co dělat s délkou svodů...

runner42
6. února • 16:40

Pominu, že je diskuze o motoru Toyoty.
Maximální možný kompresní poměr je ovlivněný teplotou. U normálního motoru s krátkými svody se nad 12,5:1 (u hladiny moře) s normálním benzínem nedostaneš, protože to bude klepat.
Nad 12,5:1 je to sice teoreticky možné, ale znamená to mít dlouhé svody v konfiguraci 4-2-1, aby se líp odvádělo teplo ze splodin a neohřívalo to sousední válec.
To ovšem pro změnu znamená, že se při studením startu nezahřeje katalyzátor a neprojdeš emisema. Což se řeší předstihem.... a tak dále a tak dále...
Nechci zacházet do detailu, ale Mazda postavila motor s vyšším kompresním poměrem než je normální, ale tahle opičárna
1) se zaprve do GT-86 díky monstrózním 600mm 4-2-1 svodům ani teoreticky nevejde.
2) výkonově to museli kvůli emisím a kvůli nestabilitě spalování po studením startu stejně zaříznout, takže zisk veškerý žádný.
3) žere jen premium fuel, takže úspora paliva je více než vyvážena požadavkem na minimálně 97 RON benzím.Zázraky se nedějí a 12,5:1 platí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
marcelo
7. února • 21:25

Takže když to shrnu, tak vyrobit benzínový motor s vyšším kompresním poměrem než 12.5:1 lze a to i při splnění evropských emisních limitů viz
Mazda 2.0 Skyactive - 14.0:1
Mazda 2.5 Skyactive - 13.0:1
Toyota 1.5 - 13.4:1 (trošku jiný princip, viz Yaris Hybrid)
Toyota 1.8 - 13.0:1 (viz Auris hybrid, Prius, ...)Jestli by se takový motor vlezl do GT86 je věc jiná.ad 3) hmm, tak to asi Mazda ve svých oficiálních údajích lže když uvádí pro motory Skyactive jako doporučené palivo RON95.Jinak jako maximum se u benzínů uvádí 13.0:1 a ne 12.5:1

runner42
11. února • 10:44

Pořád dokola a dokola, že?
Nechápu, proč sem znova a znova taháte nějakou Mazdu Skyactiv, když jak článek tak i můj kritický příspěvěk o zvyšování výkonu motoru GT-86 zvyšováním komprese se týkají stávajícího čtyřválcového boxeru 4U-GSE. Že je možné postavit motor s vyšším kompresním poměrem než 12,5 je samozřejmě pravda a nikdy sem netvrdil nic jiného.
Stačí na to mít vhodné palivo, konstrukci... a klidně dosáhnete i 20:1. Akorát jste měl rovnou napsat, že by se vám v gt86 libil naftový motor :-DPS: Jen na okraj i když to s tématem nesouvisí, otevřel jsem si technické specifikace Mazda 2.0 Skyactive 14:1 a jasně je tam napsané premium fuel.

Skyline
6. února • 10:33

No tak ja diskusi pod cimkoliv o GT86 oteviram s nadeji, ze zas neco nablije runner a bude sranda. Tak ho nech, at nam sem neprestane prispivat, to by byla skoda:-)

Doporučujeme

Články odjinud