Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

Špičkové provedení trojčat Subaru BRZ, Toyota GT86 a Scion FR-S se zřejmě již blíží, nicméně podoba pohonné jednotky zůstává stále obestřena tajemstvím.

S chutí se točící „atmosféra“ lehkým sportovním vozům BRZ/GT86/FR-S se zadním pohonem vysloveně sluší, ale stále se najdou tací, kteří by od ní čekali více výkonu. Standardních 200 koní (147 kW) a 205 Nm stačí, a pokud někomu ne, má zatím smůlu. Již předloni se v Los Angeles představila studie Subaru BRZ STI Concept, která v tomto ohledu jen podpořila představivost některých příznivců, ale zatím se nic neposunulo vpřed.

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Již před několika týdny jsme vám ukázali špionážní záběr z Nürburgringu, na němž je vidět cosi, co bychom mohli považovat za předprodukční provedení modelu Subaru BRZ STI. Když jsme vám krátce před tím představili novou generaci SUV Subaru Forester, bylo již jisté, že se pod jeho kapotou objeví také nový celohliníkový boxer 2,0 FA s přeplňováním a výkonem 250 koní (184 kW) a točivým momentem 350 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 (nahoře) a Subaru BRZ

Ideální k zástavbě do BRZ STI i GT86? Možná, ale nestane se tak: čtyřválec FA z Foresteru se zkrátka pod nízkou kapotu sportovních vozů nevejde. Plyne to z nedávného vyjádření šéfkonstruktéra motorů Subaru Nobua Kyotoku pro magazín WardsAuto.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Přeplňovaný motor této řady je prý pro takto nízké vozy prakticky nepoužitelný. Náročnější zákazníci se tak mohou těšit alespoň na dílčí posilování skrze snižování tření, zvyšování komprese nebo elektrický náhonu prvků příslušenství motoru. Alternativou je dodatečně montované přeplňování, kompresor nabízí třeba Litchfield.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 40 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků