Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

Špičkové provedení trojčat Subaru BRZ, Toyota GT86 a Scion FR-S se zřejmě již blíží, nicméně podoba pohonné jednotky zůstává stále obestřena tajemstvím.

S chutí se točící „atmosféra“ lehkým sportovním vozům BRZ/GT86/FR-S se zadním pohonem vysloveně sluší, ale stále se najdou tací, kteří by od ní čekali více výkonu. Standardních 200 koní (147 kW) a 205 Nm stačí, a pokud někomu ne, má zatím smůlu. Již předloni se v Los Angeles představila studie Subaru BRZ STI Concept, která v tomto ohledu jen podpořila představivost některých příznivců, ale zatím se nic neposunulo vpřed.

Kupé | Premiéry | Subaru

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Již před několika týdny jsme vám ukázali špionážní záběr z Nürburgringu, na němž je vidět cosi, co bychom mohli považovat za předprodukční provedení modelu Subaru BRZ STI. Když jsme vám krátce před tím představili novou generaci SUV Subaru Forester, bylo již jisté, že se pod jeho kapotou objeví také nový celohliníkový boxer 2,0 FA s přeplňováním a výkonem 250 koní (184 kW) a točivým momentem 350 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 (nahoře) a Subaru BRZ

Ideální k zástavbě do BRZ STI i GT86? Možná, ale nestane se tak: čtyřválec FA z Foresteru se zkrátka pod nízkou kapotu sportovních vozů nevejde. Plyne to z nedávného vyjádření šéfkonstruktéra motorů Subaru Nobua Kyotoku pro magazín WardsAuto.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Přeplňovaný motor této řady je prý pro takto nízké vozy prakticky nepoužitelný. Náročnější zákazníci se tak mohou těšit alespoň na dílčí posilování skrze snižování tření, zvyšování komprese nebo elektrický náhonu prvků příslušenství motoru. Alternativou je dodatečně montované přeplňování, kompresor nabízí třeba Litchfield.
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků