Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

Špičkové provedení trojčat Subaru BRZ, Toyota GT86 a Scion FR-S se zřejmě již blíží, nicméně podoba pohonné jednotky zůstává stále obestřena tajemstvím.

S chutí se točící „atmosféra“ lehkým sportovním vozům BRZ/GT86/FR-S se zadním pohonem vysloveně sluší, ale stále se najdou tací, kteří by od ní čekali více výkonu. Standardních 200 koní (147 kW) a 205 Nm stačí, a pokud někomu ne, má zatím smůlu. Již předloni se v Los Angeles představila studie Subaru BRZ STI Concept, která v tomto ohledu jen podpořila představivost některých příznivců, ale zatím se nic neposunulo vpřed.

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Již před několika týdny jsme vám ukázali špionážní záběr z Nürburgringu, na němž je vidět cosi, co bychom mohli považovat za předprodukční provedení modelu Subaru BRZ STI. Když jsme vám krátce před tím představili novou generaci SUV Subaru Forester, bylo již jisté, že se pod jeho kapotou objeví také nový celohliníkový boxer 2,0 FA s přeplňováním a výkonem 250 koní (184 kW) a točivým momentem 350 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 (nahoře) a Subaru BRZ

Ideální k zástavbě do BRZ STI i GT86? Možná, ale nestane se tak: čtyřválec FA z Foresteru se zkrátka pod nízkou kapotu sportovních vozů nevejde. Plyne to z nedávného vyjádření šéfkonstruktéra motorů Subaru Nobua Kyotoku pro magazín WardsAuto.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Přeplňovaný motor této řady je prý pro takto nízké vozy prakticky nepoužitelný. Náročnější zákazníci se tak mohou těšit alespoň na dílčí posilování skrze snižování tření, zvyšování komprese nebo elektrický náhonu prvků příslušenství motoru. Alternativou je dodatečně montované přeplňování, kompresor nabízí třeba Litchfield.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků