Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

Špičkové provedení trojčat Subaru BRZ, Toyota GT86 a Scion FR-S se zřejmě již blíží, nicméně podoba pohonné jednotky zůstává stále obestřena tajemstvím.

S chutí se točící „atmosféra“ lehkým sportovním vozům BRZ/GT86/FR-S se zadním pohonem vysloveně sluší, ale stále se najdou tací, kteří by od ní čekali více výkonu. Standardních 200 koní (147 kW) a 205 Nm stačí, a pokud někomu ne, má zatím smůlu. Již předloni se v Los Angeles představila studie Subaru BRZ STI Concept, která v tomto ohledu jen podpořila představivost některých příznivců, ale zatím se nic neposunulo vpřed.

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Již před několika týdny jsme vám ukázali špionážní záběr z Nürburgringu, na němž je vidět cosi, co bychom mohli považovat za předprodukční provedení modelu Subaru BRZ STI. Když jsme vám krátce před tím představili novou generaci SUV Subaru Forester, bylo již jisté, že se pod jeho kapotou objeví také nový celohliníkový boxer 2,0 FA s přeplňováním a výkonem 250 koní (184 kW) a točivým momentem 350 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 (nahoře) a Subaru BRZ

Ideální k zástavbě do BRZ STI i GT86? Možná, ale nestane se tak: čtyřválec FA z Foresteru se zkrátka pod nízkou kapotu sportovních vozů nevejde. Plyne to z nedávného vyjádření šéfkonstruktéra motorů Subaru Nobua Kyotoku pro magazín WardsAuto.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Přeplňovaný motor této řady je prý pro takto nízké vozy prakticky nepoužitelný. Náročnější zákazníci se tak mohou těšit alespoň na dílčí posilování skrze snižování tření, zvyšování komprese nebo elektrický náhonu prvků příslušenství motoru. Alternativou je dodatečně montované přeplňování, kompresor nabízí třeba Litchfield.
 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

První jízda s novou Hondou HR-V e:HEV: Trefa do černého, ale škoda toho hluku

Honda HR-V e:HEV

Třetí generace kompaktního SUV Honda HR-V přichází s uhlazeným stylem a jedinou možností pohonu v podobě hybridního systému e:HEV. Poprvé jsme ji vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu nad Mohanem.

dnes | Leoš Káňa | 1 příspěvek
TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 17 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera