Subaru BRZ turbomotor z Foresteru nedostane: nevejde se do něj

Špičkové provedení trojčat Subaru BRZ, Toyota GT86 a Scion FR-S se zřejmě již blíží, nicméně podoba pohonné jednotky zůstává stále obestřena tajemstvím.

S chutí se točící „atmosféra“ lehkým sportovním vozům BRZ/GT86/FR-S se zadním pohonem vysloveně sluší, ale stále se najdou tací, kteří by od ní čekali více výkonu. Standardních 200 koní (147 kW) a 205 Nm stačí, a pokud někomu ne, má zatím smůlu. Již předloni se v Los Angeles představila studie Subaru BRZ STI Concept, která v tomto ohledu jen podpořila představivost některých příznivců, ale zatím se nic neposunulo vpřed.

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Subaru BRZ: japonské dvojče oficiálně

Již před několika týdny jsme vám ukázali špionážní záběr z Nürburgringu, na němž je vidět cosi, co bychom mohli považovat za předprodukční provedení modelu Subaru BRZ STI. Když jsme vám krátce před tím představili novou generaci SUV Subaru Forester, bylo již jisté, že se pod jeho kapotou objeví také nový celohliníkový boxer 2,0 FA s přeplňováním a výkonem 250 koní (184 kW) a točivým momentem 350 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 (nahoře) a Subaru BRZ

Ideální k zástavbě do BRZ STI i GT86? Možná, ale nestane se tak: čtyřválec FA z Foresteru se zkrátka pod nízkou kapotu sportovních vozů nevejde. Plyne to z nedávného vyjádření šéfkonstruktéra motorů Subaru Nobua Kyotoku pro magazín WardsAuto.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Přeplňovaný motor této řady je prý pro takto nízké vozy prakticky nepoužitelný. Náročnější zákazníci se tak mohou těšit alespoň na dílčí posilování skrze snižování tření, zvyšování komprese nebo elektrický náhonu prvků příslušenství motoru. Alternativou je dodatečně montované přeplňování, kompresor nabízí třeba Litchfield.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků