Subaru BRZ STI Performance prozatím jenom jako koncept

Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ STI Performance
  2. Fotogalerie: Subaru BRZ STI Performance

Subaru představuje v New Yorku koncept modelu BRZ STI Performance. O výkonu se nemluví, ale i tak to podle prohlášení Subaru vypadá, že pod kapotou není jen sériová jednotka nabízející 200 koní. Subaru chce konceptem propagovat prodej tuningových dílů, vozů STI a značkového motorsportu v USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bez obřího křídla by to nešlo, ani bez upraveného interiéru. Motor prý pochází ze závodního auta, ale na sériovou výrobu si naděje nedělejte. A vůbec, kouzlo Subaru BRZ je v tom, jak se řidič naučí se skromným výkonem a malou přilnavostí pracovat

Koncept BRZ STI Performance je vyšňořený mixem doplňků STI spolu se závodními komponenty. Motor prý vychází z jednotky EJ20 pro závodní BRZ GT300. Mělo by tedy jít o přeplňovaný čtyřválec boxer o výkonu kolem 300 koní a točivém momentu asi 450 Nm.

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Takové parametry by, spolu s širšími lepivými pneumatikami, stačily k dosažení stokilometrové rychlosti za necelých pět sekund. Jenže koncept je jedna věc a realita druhá. Asi se nedá předpokládat, že sériové auto dostane motor vyvinutý pro okruhové závody.

Subaru v budoucnu upraví více modelů, aby si zasloužily logo STI. Půjde tedy o něco ve smyslu BMW M nebo Mercedesu AMG, kdy každá verze dostane svůj sportovní model. Ostré verze STI se tak dočká i Forester, Legacy nebo třeba Outback.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ STI Performance
  2. Fotogalerie: Subaru BRZ STI Performance
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků