Američané se na podzim roku 2021 dočkají na silnicích nového Subaru BRZ, které se oficiálně představilo minulý měsíc a nasbíralo spoustu nadšených reakcí. Japonci totiž moc dobře vědí, proč si lidé předchozí generaci zamilovali. Ta nová je tak ve stejném duchu a po stránce jízdních vlastností se chce posunout ještě dál.
Po Vánocích se ohlásila i divize Subaru Motorsport, která uvedla hodinový živý přenos, kde ukázala i některé novinky. Mezi nimi nechyběla ani závodní verze nového Subaru BRZ. Automobilka se s tímto závodním speciálem utká s ostatními v kategorii GT300 v závodech série Super GT.
Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce
Jak je vidět, tak z původního vozu toho moc nezbylo. BRZ se změnilo v pravou závodní placku z karbonových dílů karoserie s širokými blatníky, divokými splittery, velkými otvory v kapotě a vysokým zadním křídlem. Nad řidičem nechybí ani okénko pro únik po případné havárii. Celek pak dokreslují kola BBS.
Subaru k tomuto modelu neuvedlo žádná čísla. Více nám neřeknou ani technické specifikace dané závodní kategorie, automobilky zde totiž mají celkem svobodu. Motor může být nepřeplňovaný, případně maximálně se dvěma turbodmychadly. Počet válců je od čtyř do osmi. K přenosu výkonu na kola má sloužit pětistupňová, nebo šestistupňová pádlová převodovka.
Hodnotu si nejlépe drží vozy Subaru, říkají analytici. Japonci vedou i v prémii
Předchozí generace závodního BRZ používala dvoulitrový motor EJ20, který byl třeba v modelech Legacy a WRX STI. Dosahoval výkonu 300 koní a točivého momentu 447 N.m. Fotografie předchozího modelu najdete v galerii. Vypadá neméně zajímavě.