Subaru BRZ se ukazuje i jako závodní placka pro Super GT. Samo sobě se moc nepodobá

Subaru se aktivně účastní známé závodní série Super GT. Toto je jeho nová zbraň pro kategorii GT300.

Američané se na podzim roku 2021 dočkají na silnicích nového Subaru BRZ, které se oficiálně představilo minulý měsíc a nasbíralo spoustu nadšených reakcí. Japonci totiž moc dobře vědí, proč si lidé předchozí generaci zamilovali. Ta nová je tak ve stejném duchu a po stránce jízdních vlastností se chce posunout ještě dál.

Po Vánocích se ohlásila i divize Subaru Motorsport, která uvedla hodinový živý přenos, kde ukázala i některé novinky. Mezi nimi nechyběla ani závodní verze nového Subaru BRZ. Automobilka se s tímto závodním speciálem utká s ostatními v kategorii GT300 v závodech série Super GT.

Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce

Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce

Jak je vidět, tak z původního vozu toho moc nezbylo. BRZ se změnilo v pravou závodní placku z karbonových dílů karoserie s širokými blatníky, divokými splittery, velkými otvory v kapotě a vysokým zadním křídlem. Nad řidičem nechybí ani okénko pro únik po případné havárii. Celek pak dokreslují kola BBS.

Subaru k tomuto modelu neuvedlo žádná čísla. Více nám neřeknou ani technické specifikace dané závodní kategorie, automobilky zde totiž mají celkem svobodu. Motor může být nepřeplňovaný, případně maximálně se dvěma turbodmychadly. Počet válců je od čtyř do osmi. K přenosu výkonu na kola má sloužit pětistupňová, nebo šestistupňová pádlová převodovka.

Hodnotu si nejlépe drží vozy Subaru, říkají analytici. Japonci vedou i v prémii

Hodnotu si nejlépe drží vozy Subaru, říkají analytici. Japonci vedou i v prémii

Předchozí generace závodního BRZ používala dvoulitrový motor EJ20, který byl třeba v modelech Legacy a WRX STI. Dosahoval výkonu 300 koní a točivého momentu 447 N.m. Fotografie předchozího modelu najdete v galerii. Vypadá neméně zajímavě.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků