Subaru BRZ se loučí s Evropou. Poslední Final Edition bude nabízena i v Česku

Emisní normy si došláply i na sporťák od Subaru a české zastoupení značky tak upozorňuje na rozlučkovou edici, které se k nám dostane jen pár kusů.

Možná se to nezdá, ale Subaru BRZ (a jeho dvojník Toyota GT86) bude na trhu Česka, respektive Evropy, již osmým rokem. Právě evropské emisní normy ale budou pro zábavný sporťák osudové. Subaru tedy oficiálně rozhlašuje, že letošní rok bude pro BRZ v Evropě posledním. K této události si ale značka připravila rozlučkovou verzi Final Edition.

Dochází tedy ke stejné situaci jako před dvěma lety s modelem WRX STI. Limitované série BRZ Final Edition vyrobí Subaru pouze 250 kusů, přičemž asi 40 z nich je vyhrazeno pro Českou republiku. Naše zastoupení mluví o dárku za mimořádnou věrnost tomuto modelu. Ročně se u nás totiž prodalo asi 50 kusů BRZ, což na sportovní auto a takto malý trh není vůbec špatné.

Subaru ukázalo prototyp Levorgu STI Sport. Uvede s ním nové chytré tlumiče

Subaru ukázalo prototyp Levorgu STI Sport. Uvede s ním nové chytré tlumiče

BRZ Final Edition samozřejmě přinese řadu speciálních prvků. Na výběr bude ze dvou odstínů karoserie – modrá WR Blue Pearl a černá Crystal Black Silica. Auto dostane o půl palce širší tmavá kola (17x7.5J), jinak nastavené tlumiče Sachs a brzdy Brembo (vpředu čtyřpístkové, vzadu dvoupístkové). Uvnitř čekejte vyhřívaná kožená sedadla čalouněná modrou Alcantarou, modré obšití sedadel a dalších prvků (volant, řadicí páka, bočnice dveří atd.) a rovněž leskle černé obložení interiéru, namísto imitace karbonu.

Přesnou cenovku Final Edition zatím neznáme, ale podle českého zastoupení lehce překročí hranici 1 milionu korun (standardní výbava Sport teď začíná na 890.000 Kč). Datum spuštění prodeje také ještě není upřesněno. Stejně jako dříve ale Subaru upozorňuje, že speciální edice se u dealerů zřejmě dlouho neohřeje.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Ke zmíněným emisím, na poslední den roku 2020 se váže datum nejpozdější registrace auta s emisní normou EURO 6d-TEMP EVAP-ISC (DG), a do Evropy se tak oficiálně přestane dovážet současná generace BRZ. Protože se navíc výroba plánuje velmi dlouho dopředu a všechny kapacity jsou rozebrány, poslední BRZ pro Evropu se v Japonsku vyrobí letos v dubnu. Není ale pochyb, že určitou dobu budou ještě k mání poslední skladové vozy u dealerů.

Příchod nové generace BRZ je stále ve hvězdách. Na jednu stranu dříve Subaru uvedlo práce na nástupci i bez partnerství s Toyotou, v tuto chvíli ale značka tvrdí, že nic není rozhodnuto. A zda se i Toyota stylově rozloučí s GT86 finální edicí, to rovněž není jisté.

Galerie doplněna o standardní Subaru BRZ.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků