Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a BRZ potřebují více koní, kreace italské společnosti Brill Steel Motorsport s americkým osmiválcem LS3 by mohla být řešením.

Mnozí tvrdí, že Subaru BRZ a jeho pokrevní sourozenec Toyota GT 86 jsou skvělá auta, akorát jim chybí výkon. Dříve, než něco takového řeknete, doporučovali bychom testovací jízdu, protože dvoulitrový atmosférický čtyřválec je sladěn s podvozkem a zbytkem auta naprosto fenomenálně. Přesto málo? Tak se pojďme podívat, co se s tím dá dělat.

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Třeba od Cosworthu si pro pohonnou jednotku FA20 můžete objednat mechanicky poháněný kompresor, který navýší sílu motoru podle stupně přeplňování až na 280 koní. Na druhou stranu si ale říkáme, proč se už trochu nerozšoupnout, když to jde. Víte snad, co se říká – více válců, je vždy více válců.

Dokazuje to i stroj postavený u italské společnosti Brill Steel Motorsport, který byl nedávno k vidění v Monaku a rovnou s českým registračním číslem. Přesné detaily o konstrukci auta neznáme, víme nicméně, že Italové použili bodykit Rocket Bunny, ale co je ještě lepší, je instalovaná pohonná jednotka.

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Mezi předními koly se místo boxeru nastěhoval americký vidlicový osmiválec koncernu General Motors s typovým označením LS3. Klasický Small Block má v tomto případě objem 6,2 litru, byl usazen do upraveného rámu z Chevroletu Corvette ZR1, a protože nechybí přeplňování, parametry jsou impozantní.

Když tento vůz svého času pouze zběžně představovali na stránce Speedhunters, kolegové psali o maximálním výkonu 580 koní, nejvyšším točivém momentu až 912 newtonmetrů a schopnosti agregátu nechat se vytočit na hranici 7500 otáček za minutu. Převodovka je opět americká, mělo by se jednat o Tremec T56, kterou do svých sportovních modelů montuje GM, Dodge i Ford, zatímco kardan přenášející sílu na kola zadní nápravy by měl pocházet z Nissanu Skyline GT-R R32.

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

Dynamickými parametry sloužit nemůžeme, tyto detaily opravdu neznáme, nicméně samotná přestavba vyšla něco kolem 50 tisíc eur, tedy v přepočtu na 1,3 milionu korun. Pokud máte chuť, můžete si upravené Subaru BRZ s V8 poslechnout v přiloženém krátkém videosnímku.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků