Subaru BRZ V8 na českých značkách? Postrach Ferrari má 580 koní

Pokud si opravdu myslíte, že japonská dvojčata GT 86 a BRZ potřebují více koní, kreace italské společnosti Brill Steel Motorsport s americkým osmiválcem LS3 by mohla být řešením.

Mnozí tvrdí, že Subaru BRZ a jeho pokrevní sourozenec Toyota GT 86 jsou skvělá auta, akorát jim chybí výkon. Dříve, než něco takového řeknete, doporučovali bychom testovací jízdu, protože dvoulitrový atmosférický čtyřválec je sladěn s podvozkem a zbytkem auta naprosto fenomenálně. Přesto málo? Tak se pojďme podívat, co se s tím dá dělat.

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Třeba od Cosworthu si pro pohonnou jednotku FA20 můžete objednat mechanicky poháněný kompresor, který navýší sílu motoru podle stupně přeplňování až na 280 koní. Na druhou stranu si ale říkáme, proč se už trochu nerozšoupnout, když to jde. Víte snad, co se říká – více válců, je vždy více válců.

Dokazuje to i stroj postavený u italské společnosti Brill Steel Motorsport, který byl nedávno k vidění v Monaku a rovnou s českým registračním číslem. Přesné detaily o konstrukci auta neznáme, víme nicméně, že Italové použili bodykit Rocket Bunny, ale co je ještě lepší, je instalovaná pohonná jednotka.

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Mezi předními koly se místo boxeru nastěhoval americký vidlicový osmiválec koncernu General Motors s typovým označením LS3. Klasický Small Block má v tomto případě objem 6,2 litru, byl usazen do upraveného rámu z Chevroletu Corvette ZR1, a protože nechybí přeplňování, parametry jsou impozantní.

Když tento vůz svého času pouze zběžně představovali na stránce Speedhunters, kolegové psali o maximálním výkonu 580 koní, nejvyšším točivém momentu až 912 newtonmetrů a schopnosti agregátu nechat se vytočit na hranici 7500 otáček za minutu. Převodovka je opět americká, mělo by se jednat o Tremec T56, kterou do svých sportovních modelů montuje GM, Dodge i Ford, zatímco kardan přenášející sílu na kola zadní nápravy by měl pocházet z Nissanu Skyline GT-R R32.

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

Dynamickými parametry sloužit nemůžeme, tyto detaily opravdu neznáme, nicméně samotná přestavba vyšla něco kolem 50 tisíc eur, tedy v přepočtu na 1,3 milionu korun. Pokud máte chuť, můžete si upravené Subaru BRZ s V8 poslechnout v přiloženém krátkém videosnímku.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků