Subaru BRZ má za sebou facelift. Došlo i na zvýšení výkonu

Oblíbené sportovní kupé od Subaru se konečně dočkalo modernizace. Jeho pokrevní sourozenec v podobě Toyoty GT86 už totiž prošel faceliftem před několika měsíci a ukazoval se na autosalonu v Ženevě, zatímco vyznavači Subaru si museli počkat o něco déle. Stálo to čekání za to?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

To už budete muset posoudit sami. Přestože je výčet změn velmi podobný, budou nejspíš obě auta naladěná trochu odlišným způsobem. Pod kapotou se ovšem na přítomnosti atmosféricky plněného čtyřválce o objemu dvou litrů nic nezměnilo. Díky novému sacímu potrubí a výfuku došlo k navýšení výkonu o 5 koní a 7 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift pro Subaru BRZ přinesl zvýšení výkonu o 5 koní a také několik drobných designových změn

Nově tak Subaru BRZ produkuje 151 kW (205 koní) a 212 Nm, což by společně s kratším stálým převodem mělo vést k intenzivnější akceleraci. Tyto změny se ovšem týkají pouze verze s manuální převodovkou, verze se samočinným řazením by měla disponovat stejným výkonem jako doteď. 

Změn je ovšem mnohem více, došlo také například na úpravy podvozku, které zahrnují nové pružiny a tlumiče, větší zadní stabilizátor a celkově lepší vyztužení celého podvozku. Společně s tím prošel novým naladěním také stabilizační systém.

Pro fajnšmekry automobilka připravila paket Performance, který zahrnuje výkonnější brzdový systém od společnosti Brembo, tlumiče Sachs a černě lakovaná sedmnáctipalcová kola. Asi by vás nemělo překvapit, že tato verze bude k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Samotný design vozu se nijak radikálně nezměnil, odškrtnout si můžete nové světlomety, hliníkový spoiler na zádi a nové designy litých kol. V kapličce přístrojů našel místo barevný LCD displej o úhlopříčce 10,6 centimetru, který kromě stavu paliva v nádrži zobrazuje například aktuální přetížení. Vaší pozornosti by ovšem neměl uniknout ani nový volant s tlačítky a nový multimediální systém.

Modernizované Subaru BRZ by mělo dorazit už na podzim, verze Performance se však dočkáme až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků