Subaru BRZ má za sebou facelift. Došlo i na zvýšení výkonu

Oblíbené sportovní kupé od Subaru se konečně dočkalo modernizace. Jeho pokrevní sourozenec v podobě Toyoty GT86 už totiž prošel faceliftem před několika měsíci a ukazoval se na autosalonu v Ženevě, zatímco vyznavači Subaru si museli počkat o něco déle. Stálo to čekání za to?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

To už budete muset posoudit sami. Přestože je výčet změn velmi podobný, budou nejspíš obě auta naladěná trochu odlišným způsobem. Pod kapotou se ovšem na přítomnosti atmosféricky plněného čtyřválce o objemu dvou litrů nic nezměnilo. Díky novému sacímu potrubí a výfuku došlo k navýšení výkonu o 5 koní a 7 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift pro Subaru BRZ přinesl zvýšení výkonu o 5 koní a také několik drobných designových změn

Nově tak Subaru BRZ produkuje 151 kW (205 koní) a 212 Nm, což by společně s kratším stálým převodem mělo vést k intenzivnější akceleraci. Tyto změny se ovšem týkají pouze verze s manuální převodovkou, verze se samočinným řazením by měla disponovat stejným výkonem jako doteď. 

Změn je ovšem mnohem více, došlo také například na úpravy podvozku, které zahrnují nové pružiny a tlumiče, větší zadní stabilizátor a celkově lepší vyztužení celého podvozku. Společně s tím prošel novým naladěním také stabilizační systém.

Pro fajnšmekry automobilka připravila paket Performance, který zahrnuje výkonnější brzdový systém od společnosti Brembo, tlumiče Sachs a černě lakovaná sedmnáctipalcová kola. Asi by vás nemělo překvapit, že tato verze bude k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Samotný design vozu se nijak radikálně nezměnil, odškrtnout si můžete nové světlomety, hliníkový spoiler na zádi a nové designy litých kol. V kapličce přístrojů našel místo barevný LCD displej o úhlopříčce 10,6 centimetru, který kromě stavu paliva v nádrži zobrazuje například aktuální přetížení. Vaší pozornosti by ovšem neměl uniknout ani nový volant s tlačítky a nový multimediální systém.

Modernizované Subaru BRZ by mělo dorazit už na podzim, verze Performance se však dočkáme až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků