Subaru BRZ má za sebou facelift. Došlo i na zvýšení výkonu

Oblíbené sportovní kupé od Subaru se konečně dočkalo modernizace. Jeho pokrevní sourozenec v podobě Toyoty GT86 už totiž prošel faceliftem před několika měsíci a ukazoval se na autosalonu v Ženevě, zatímco vyznavači Subaru si museli počkat o něco déle. Stálo to čekání za to?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

To už budete muset posoudit sami. Přestože je výčet změn velmi podobný, budou nejspíš obě auta naladěná trochu odlišným způsobem. Pod kapotou se ovšem na přítomnosti atmosféricky plněného čtyřválce o objemu dvou litrů nic nezměnilo. Díky novému sacímu potrubí a výfuku došlo k navýšení výkonu o 5 koní a 7 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift pro Subaru BRZ přinesl zvýšení výkonu o 5 koní a také několik drobných designových změn

Nově tak Subaru BRZ produkuje 151 kW (205 koní) a 212 Nm, což by společně s kratším stálým převodem mělo vést k intenzivnější akceleraci. Tyto změny se ovšem týkají pouze verze s manuální převodovkou, verze se samočinným řazením by měla disponovat stejným výkonem jako doteď. 

Změn je ovšem mnohem více, došlo také například na úpravy podvozku, které zahrnují nové pružiny a tlumiče, větší zadní stabilizátor a celkově lepší vyztužení celého podvozku. Společně s tím prošel novým naladěním také stabilizační systém.

Pro fajnšmekry automobilka připravila paket Performance, který zahrnuje výkonnější brzdový systém od společnosti Brembo, tlumiče Sachs a černě lakovaná sedmnáctipalcová kola. Asi by vás nemělo překvapit, že tato verze bude k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Samotný design vozu se nijak radikálně nezměnil, odškrtnout si můžete nové světlomety, hliníkový spoiler na zádi a nové designy litých kol. V kapličce přístrojů našel místo barevný LCD displej o úhlopříčce 10,6 centimetru, který kromě stavu paliva v nádrži zobrazuje například aktuální přetížení. Vaší pozornosti by ovšem neměl uniknout ani nový volant s tlačítky a nový multimediální systém.

Modernizované Subaru BRZ by mělo dorazit už na podzim, verze Performance se však dočkáme až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků