Subaru BRZ má za sebou facelift. Došlo i na zvýšení výkonu

Oblíbené sportovní kupé od Subaru se konečně dočkalo modernizace. Jeho pokrevní sourozenec v podobě Toyoty GT86 už totiž prošel faceliftem před několika měsíci a ukazoval se na autosalonu v Ženevě, zatímco vyznavači Subaru si museli počkat o něco déle. Stálo to čekání za to?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

To už budete muset posoudit sami. Přestože je výčet změn velmi podobný, budou nejspíš obě auta naladěná trochu odlišným způsobem. Pod kapotou se ovšem na přítomnosti atmosféricky plněného čtyřválce o objemu dvou litrů nic nezměnilo. Díky novému sacímu potrubí a výfuku došlo k navýšení výkonu o 5 koní a 7 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift pro Subaru BRZ přinesl zvýšení výkonu o 5 koní a také několik drobných designových změn

Nově tak Subaru BRZ produkuje 151 kW (205 koní) a 212 Nm, což by společně s kratším stálým převodem mělo vést k intenzivnější akceleraci. Tyto změny se ovšem týkají pouze verze s manuální převodovkou, verze se samočinným řazením by měla disponovat stejným výkonem jako doteď. 

Změn je ovšem mnohem více, došlo také například na úpravy podvozku, které zahrnují nové pružiny a tlumiče, větší zadní stabilizátor a celkově lepší vyztužení celého podvozku. Společně s tím prošel novým naladěním také stabilizační systém.

Pro fajnšmekry automobilka připravila paket Performance, který zahrnuje výkonnější brzdový systém od společnosti Brembo, tlumiče Sachs a černě lakovaná sedmnáctipalcová kola. Asi by vás nemělo překvapit, že tato verze bude k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Samotný design vozu se nijak radikálně nezměnil, odškrtnout si můžete nové světlomety, hliníkový spoiler na zádi a nové designy litých kol. V kapličce přístrojů našel místo barevný LCD displej o úhlopříčce 10,6 centimetru, který kromě stavu paliva v nádrži zobrazuje například aktuální přetížení. Vaší pozornosti by ovšem neměl uniknout ani nový volant s tlačítky a nový multimediální systém.

Modernizované Subaru BRZ by mělo dorazit už na podzim, verze Performance se však dočkáme až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků