TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

33 komentářů

Zaujaty majitel
14. ledna • 19:15

Je to skvele auticko. Pre toho, kto chce jazdit "sportovo". Vykonovo, odhlucnenim, mozno pohodlim sa na bezne rychle hatchbacky nechyta, na prevazanie rodiny sa vobec nehodi ale to asi ani nebolo cielom takeho auta. Zadne sedadla ma mozno preto, ze po ich sklopeni sa da v aute odviest kludne aj osem kolies.Takiez sa za volant zmesti aj vodic nad 190cm. Uz len ergonomia/posed za volantom, kde je vsetko poruke, posobi, ze po presadnuti do bezneho hatchbacku ma clovek dojem, ze sa ocitol v SUV. Toto samotne moze byt pre vodica cennejsie ako 50 koni navyse. Plus dalsie veci, ako manualna prevodovka, manualna rucna brzda, moznost, do istej miery, pouzivat brzdovy a plynovy pedal sucasne, z toho robia, v dnesnej dobe, pomaly exkluzivny produkt. Tomu autu chuti cista stopa, taktiez jazda na hulvata, dverami napred, a to prakticky bez dodatocnych uprav/tuningu. Rychlosti, pri ktorych je s tym zabava, ani nie su nezmyselne vysoke. A je to stale normalne auto, ziaden zavodak, da sa s nim jazdit kazdy den do prace. Oznacenie sportiak na kazdy den, tak ako ho prezentovali, tomu, dovolim si tvrdit, naozaj sedi. A navyse ludovy/dostupny. Ceny za diely ako brzdy, pneumatiky su na urovni normalnych aut. 100 oktanovy benzin je asi jedina vynimka. Pre tych, co nevidia rozdiel medzi sportovou a rychlou jazdou, bude toto auto asi sklamanim. Pre tych ostatnych je to auto, ktore v Europe (zial) nema konkurenciu.

Michal2
13. ledna • 16:46

Měli to udělat jako sedan 5 místný a prodeje by měli lepší a výrazně.Takhle je to jen 2 auto pro zábavu.

Peter(Charouz)
13. ledna • 18:00

A nemělo to být rovnou i kombi v dieslu?

Michal2
13. ledna • 18:23

Prostě jako Alfa giulia rozměrama-o něco menší.Prostě předokolky tahaji za volant a bez ASR smrt v očích.Já bych tohle vzal kdyby v době pořizování auta byla na trhu.

/™\
13. ledna • 18:55

Ale tohle je zadokolka , jak jsi prisel na Alfu a predni nahon,to je hodne zajimavy krok

Michal2
13. ledna • 22:31

Alfa má pohon zadní.U fwd prostě nezábavná jízda a špatná trakce takže něco takového jako giulia by na trhu mohlo být ale teď už začíná elektro doba bohužel.

/™\
13. ledna • 18:00

Tohle Subaru je podružný produkt .
Primárně šlo o Toyotu gt 86.

Mirek
13. ledna • 22:21

Myšlenku a financování vývoje udělala Toyota, vývoj byl v Subaru. Výroba byla také v Subaru v poměru 1:1 GT86 : BRZ. Primární nebyl tedy nikdo, jeden bez druhého by to asi nedělali.V Toyotě GT86 jsem se projel po uvedení na náš trh. Osobně mě to nějak neoslovilo, i když prodejce byl nadšený. Celkem ho chápu, bylo to něco naprosto jiného, než zbývající produkce Toyoty, která se u nás prodávala. Aby to jelo, musel se motor neustále točit ve vysokých otáčkách. Zadní sedadla nepoužitelná, snad jen pro děti do 10 let a výškou pod 1,5 m, a i o tom se však dá pochybovat. Po usednutí a nastavení předních sedadel nebylo na zadních sedadlech prakticky místo pro nohy pasažérů.

Eumenes
11. srpna • 15:02

On si to někdo kupuje,aby si do toho posadil děcka na zadní sedačky ?? To jako fakt ?
Tahle stará diskusní fóra miluju.
Mně do něj nesmí nikdo ani na sedadlo spolujezdce.Stran otáček....jasně,že se to musí točit a držet ve vysokých otáčkách.....a vo tom to je !

Twan
14. ledna • 14:50

Tohle auto navazuje na levné, japonské sportovní vozy z 90. let. Proto jsou z toho lidé nadšení. To auto se musí ŘÍDIT, musí se umět ŘADIT a celkově se musí vědět, co se s tím zrovna dělá...holt to není tupé turbo, kde je fuk jaký kvalt a kolik otáček, s podvozkem nastaveným pro mongola který je rád že jede rovně (samozřejmě po přenastavení geometrií, jinak by to mongoly zabíjelo...kdyby tam neměli svojí nedotáčivost a zadek se nebránil smyku). A když řidič není ňouma, umí s tím ukázat záda kde čemu. To je na tom asi to nejzábavnější. A řešit u malého kupé místo vzadu, to už je jen třešnička....

Mirek
14. ledna • 17:12

V době, kdy jsem jel s Toyotou jsem měl auto s atmosférickým motorem, neboj, řadit a řídit umím. Já vím, ty to umíš mnohem lépe, i když jsi mě nikdy neviděl, tak to zkrátka víš, viděl jsi to přece ve skleněné kouli. Já neřešil místo na zadních sedadlech, ale dá se to chápat, že asi hledáš jakoukoliv záminku, já to jen zhodnotil. Pokud si přečteš nějaký test takovýchto aut, tak tam snad nenapíši jak vypadají zadní sedadla? Já to zmínil jen proto, že jsem si to auto zkrátka prolezl, tedy i zadní sedadla pro své obveselení. Já se k tomu autu dostal tak, že jsem byl za známými v autosalónu Toyota a dostal jsem tu možnost se tímto projet. Vsadím se, že ty jsi v tom ani neseděl, včetně všeználka /™\ , ale rozumy, to rozdávat umíte asi oba. Když budu chtít dvoumístné auto, tak budu kupovat dvoumístné, ale na co tam tak asi ty automobilky ta zadní sedadla dávají, když jsou prakticky nepoužitelná, že by kvůli vám dvěma?
Lidé jsou z toho nadšení? Se divím, že ty prodeje tomu nějak neodpovídají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
14. ledna • 17:17

Seděl jsem v tom a fakt mně rozčiluje neustálý brečení, že to nemá podělaný turbo. Prostě je to atmosféra, díky bohu. Bezcharakterních motorů mám až pokrk. A Ferrari má vzadu taky sedadla, dokonce pásy a nic jiného než tašku na tom nikdo nikdy nevezl. Taky se o tom mluví? Ne. A lidé jsou dnes prostě tupci, kteří si radši koupí Golfa GTi, protože má víc koní a "táhne vodspodu". Prostě jsi mně nasral, to je celé.

Mirek
14. ledna • 17:46

Já něco psal o turbu? Kde? A že jsem si dovolil zhodnotit zadní sedadla? To je teda ode mě troufalost. Jen jsem tím upozornil, že si tyhle místa mohli ušetřit a tím dosáhnout případně lepší ceny, nejsou k ničemu.
https://www.autoforum.cz/testy-aut/test-toyota-gt-... ...
Přečti si, stejné pocity z jízdy jsem měl i já. Můžeš jít Jandovi také vynadat.

Twan
14. ledna • 19:24

Já nevím proč by od atmosféry někdo čekal krouťák ve 2k rpm a právě ta potřeba ten motor točit na krav mně na tom baví.

14. ledna • 17:52

A oba to opsali z Garáže.cz
Hrdinové

/™\
14. ledna • 15:42

''.holt to není tupé turbo, kde je fuk jaký kvalt a kolik otáček''
Tohle vypovida zcela vsechno o znalostech tohoto ........,nevim jak to pojmenovat.
Turbo Lag je vec,o ktere nikdy neslysel a proc je potreba vcas a ve spravnych otackach radit,specialne u nadupanych jednoturbovych aut , to je zbytecne mu vysvetlovat.
Tohle tady psalo vcera o jakemsi poslednim Mohykanu a dnes tady vypusti takovy nesmysl. Zapomnel si vzit leky,jinak to nevidim .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. ledna • 16:55

Ty jsi naprosto dokonalý všeuměl, všeználek, všude jsi byl a od všeho máš klíče. Nemusíš to tady dokola psát.

13. ledna • 22:04

Toyota je největším akcionářem Subaru, svůj podíl ve firmě začala budovat v roce 2005, píše agentura Reuters. „Zdá se, že v plánu je nakonec učinit ze Subaru plně vlastněnou divizi a pomoci tak vytvořit ‚mega Toyotu‘. Toto je první krok tímto směrem,“ uvedl Takeši Mijao z poradenské společnosti Carnorama.Minulý měsíc se Toyota dohodla na kapitálovém propojení s dalším menším domácím konkurentem, společností Suzuki Motor.

/™\
14. ledna • 8:01

Subaru Corporation se oficiálně připojila ke skupině Toyota Motor podle zveřejněné přihlášky v Japonsku. Toyota zvýšila svůj podíl ve společnosti Subaru Corporation ze 16,83% na 20%, což znamená posílení jejich vazeb. Oznámení bylo učiněno loni v září a zpráva společnosti Nippon v Japonsku odhalila, že je nyní oficiální.Co bude rozšířené partnerství znamenat pro modely Subaru, jako je 2020 Outback, Forester, Crosstrek a Ascent?

Twan
13. ledna • 21:40

proto má Toyota motor od Subaru ty šášo :D

13. ledna • 21:55

Subaru a Toyota potvrdily, že sportovní duo hravých zadokolkových kupé s přezdívkou Toyobaru se bude dál vyrábět. Ale to není zdaleka všechno. Toyota přikoupila další akcie Subaru a můžeme se těšit na další společná auta!

MartinK
13. ledna • 16:45

S BRZ jsem jel jen cca 15km, navíc s nezajetým motorem, takže se vůbec nedá mluvit o nějaké zásadní zkušenosti, ale i to mi bohatě stačilo, abych poznal co je zač. Mám bohaté zkušenosti s HH, posledních 7 let jsem měl RCZ a 308 GTi a i když GTi jede na první dobrou oproti BRZ motoricky jako kráva, má super brzdy, tak je to furt jen rychlá nákupní taška která poměrně rychle zevšední a zdaleka nedá tolik zpětné vazby a radosti. Navíc to umí být na typické rozbité okresece docela zlá svině :) Nakonec jsem dospěl k názoru, že už žádný HH nechci, jako daily jsem pořídil Subaru XV a teď se rozhoduju, jestli jako víkendovku pořídit BRZ a nebo MX5....

Tom
14. ledna • 13:14

Na víkend doporučuji Mini cooper JCW či alespoň S.

/™\
14. ledna • 14:07

Pokud uz to musi byt Mini,tak jedine GP . Neskutecna raketa

Kankunen
14. ledna • 6:49

Napsal si to dokonale.

Pantani
13. ledna • 17:29

Kolik měříš? Mám 183 cm a do mx se vejdu docela dobře podélně, očima ale koukám víceméně už přes štítek. Ani když se podrazím, tak to nějak není ono.

MartinK
13. ledna • 19:08

173cm 72kg, do MX5 ND jsem vlezl bez problému, skoro jako by to bylo stavěné přímo pro mě :)

Pantani
13. ledna • 22:06

No s takovou výškou asi ještě v normě budeš, já do toho už jsem fakt moc velkej. Je to dělaný od Japonců pro Japonce. Bohužel.

/™\
13. ledna • 19:20

190cm
105kg
MX5 a mnoho dalsich nepouzitelne. Bohuzel . Uprava sedadla bud nemozna anebo neucinna.

Permon78
13. ledna • 15:59

Jediná volba v dané cenové relaci? A MX5 je co?

LOL
13. ledna • 18:33

angličák.

Twan
13. ledna • 13:32

poslední Mohykán :-(

Lol
13. ledna • 13:12

kdybych žil v roce 1998 tak je to super kára..

Doporučujeme

Články odjinud