Subaru B9 Tribeca: Lov na Q7 začíná (představení)

Rodina veľkých SUV sa pomalu rozrůstá. Nejnovějším přírůstkem je model B9 Tribeca z dílen Subaru, který právě přichází do Evropy. Co přináší?

Nový model B9 Tribeca uvedlo Subaru na americký trh již loni. Bylo ale jen otázkou času, kdy dorazí i na starý kontinent, aby dále ztížil život svému německému rivalovi - Audi Q7.

Už letmý pohled na Tribecu prozradí, že toto auto si nespletete s žádným jiným. Přední maska a hlavní nasávací otvory ve tvaru křídel odkazují na leteckou historii značky. Z profilu působí Tribeca uhlazeným dojmem, nezvyklá je zkosená zadní část vozu s výše umístněnými světly. Délka 4855 mm, šířka 1880 mm a rozvor kol 2750 mm zaručují, že Tribeca se ve světě velkých SUV určitě neztratí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design přístrojové desky ve tvaru písmene V působí moderním dojmem, nezvyklé je umístění výdechů ventilace. Dominantí středový panel ve stříborém prevedení odehčuje interiér od jakési ťěžkopádnosti a působí svěžím dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je k dispozícii v pěti- a sedmimístné verzi. Druhá jmenovaná disponuje třetí řadou sedadel pro dva pasažéry, která je jednoduše sklopná do podlahy a nijak zásadně neomezuje velikost či variabilitu zavazadlového prostoru

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou Tribecy si našel místo známy zážehový šestiválcový agregát typy boxer s objemem 3,0 l. Ten dává výkon 180 kW (245 k) v 6600 ot./min., točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 297 Nm v 4200 ot./min. Sekundovat mu bude výhradně pětistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení. Tribeca i přes hmotnost 1,9 tuny zvládne stovku za 9,7 sekundy a zastaví se na rychlosti 195 km/h. Motor si řekne v průměru o 12,3 l benzinu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru u svých modelů používá propracovaný systém stálého pohonu všech čtyřech kol Symmetrical All-Wheel-Drive. A jinak tomu není ani u Tribecy, systém rozděluje výkon mezi nápravy v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol. Vozidlo je schopné tahat přívesy až do hmotnosti 2000 kg, čemuž bylo přispůsobené chlazení automatické převodovky a zadního diferenciálu.

Klepněte pro větší obrázek 

Propracovaný podvozek pochází z modelu Legacy a disponuje nezávislým zavěšením předních kol typu McPherson a zadní víceprvkovou nápravou. Osmnáctipalcovým diskům z lehkých slitin sekundují pneumatiky s rozměrem 255/55 R18. Už od pohledu je jasné, že vůz je určen primárně pro ježdění po silnicích, ale díky světlé výšce 213 mm nepohrdne ani občasnými výlety do lehkého terénu.

Subaru B9 Tribeca přichází na trh ve dvou stupních výbavy: základní, která je k dispozici jen pro pětimístnou verzi a tzv. „Limited“ – tu lze kombinovat jak s 5-, tak se 7-místnou variantou.

Už v základním výbavě najdeme například tempomat, audiosystém s 9 reproduktory a podporou MP3, dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla, třístupňové vyhřívání předních sedadel, hliníková 18" kola, dvoustupňové přední airbagy, boční a hlavové airbagy, aktívní opěrky hlavy, dynamickou kontrolu jízdy vozidla, senzor prevrácení nebo brzdový asistent.

Výbava „Limited“ přidáva navíc luxusní prvky, například DVD navigační systém s centrální 7" displejem, zadní parkovací kameru nebo panoramatickou skleněnou střechu.

Sedmimístné prevedení k tomu dostane ještě posuvnou druhou řadu sedadel, zvláštní klimatizaci pro zadní sedadla a zadní DVD systém se zabudovaným 9" displejem.

Ceny vozu zatím nebyly oficiálně zveřejněny, ale tento stav by neměl mít dlouhého trvání. O cenách vás samozřejmě budeme informovat při první možné příležitosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru B9 Tribeca
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků