Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

mex  |  11. 07. 2014 10:11

Tam, kam šlápne Skodofka, tak 100 let tráva neroste, pro ostatní to budiž poučení.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 07. 2014 13:46

začínám přemýšlet kdo je větší kokot... Jerevan nebo ty

Odpovědět  |   | 
mex  |  11. 07. 2014 13:48

Ono to asi vyjde na stejno :D

Odpovědět  |   | 

Revan to je perla perel!

Odpovědět  |   | 
pan Klobouk  |  11. 07. 2014 10:39

Odplata za Fako. Pozdě, ale přece.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 07. 2014 09:17

Bertone Bravo.... to byl tvarový průlom... auto-socha. To ovlivnilo mnoho designérů. Od něj vede přímá cesta k tvarům gallarda.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  12. 07. 2014 13:22

Myslim, ze tim konci jedna velka kapitola automobilove historie.

A rovnez si myslim, ze to temer dokonale demonstruje soucasny stav masoveho automobilismu: Produkce drtive vetsiny automobilek se stala unifikovanou masovou zalezitosti. Pri navrhu soucasnych aut se uplatnuje tolik tvurci originality a invence asi jako pri vyvoji zarovky, a to jak v pripade designu, tak i konstrukce.

Emocni stranka automobilismu dnes jiz uplne odumrela a ridic se stal pouhym spotrebitelem. Konec vehlasnych designerskych studii je jen poslenim, lec ne jedinym, signalem tohoto komercniho moru.

Za poslednich 15 let zkachovala vetsina automobilek, jez byly zamereny vyhradne na produkci 'zabavnych' aut. Prezily jen takove, v jejichz portfoliu prevazuje dobre prodejna komerce, diky cemuz si sem tam mohou dovolit i nejaky ten 'zabavny' ulet.

Pikantni na tom je, ze i ja sam beru auto jako spotrebni zbozi. Nemohu totiz jinak. Tak jako vetsina lidi, nemohu si dovolit dve, nebo vice aut. A pokud jen na jedno auto, musi to byt pragmaticky zvolena komerce bez jakehokoliv naroku na emoce a zabavu.

Vsem ridicum dobre vule stastnou cestu!

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  12. 07. 2014 13:23

Tou zarovkou jsem myslel kalsickou banku se zhavenym odporovym dratkem, jak to patentoval Edison.

Odpovědět  |   | 
premiumluxury  |  12. 07. 2014 16:42

Krásně jsi to napsal. A bohužel pravdivě.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  13. 07. 2014 11:34

Ja si na stesti dve auta ddovolit s odrenyma usima mohu. Jedno na jezdeni do prace se spotrebou 6.5 litru a vikendovka coupe v kuzi trilitr atmosfera sice auta z koncem 90 let ale obe jizdne jsou zabavna. A za hodne dlouho na duchod bud ford f 150 6.2 hemi nebo raptor nebo dodge pick up 5,7 hemi ale radsi velkej americkej pick up se 7.7 hemi jestli sezenu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 07. 2014 10:22

Dovolím si nesouhlasit. Podle mého názoru se zajímavá auta stále dělají a lidí, kteří je kupují, neubylo. Pouze vedle toho vyrostla ona zmiňovaná masa spotřebitelů. Tito spotřebitelé jsou zcela jiná sorta zákazíků, auto pro ně představují pouze způsob dopravy a v podstatě je jako takové příliš nezajímá. Pro ně se vyrábí unifikovaný masový produkt. Ale zajímavá auta se stále dělaji a jsou pro většinu syejně dostupná/nedostupná jako dřív.

A na závěr malá poznámka - nikdo vás nenutil koupit si spotřebku. Pouze u vás zvítězilo pohodlí nad zábavou. To je samozřejmě zcela legitimní, ale nevykládejte mi, že jste neměl jinou volbu. Klidně jste si mohl koupit '64 Mustanga, na nákupy chodit do koloniálu a do práce jezdit autobusem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A