Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bylo období, kdy majitelé exkluzivních aut toužili po výjimečném designu a stylu. A to jim mohly dodat jen zakázkové dílny a specializovaní designéři. Dnes, když musí být všechna auta skoro stejná kvůli všelijakým bezpečnostním normám, práci specializovaných dílen nikdo neocení.

Navíc se automobilkám vyplatí si ty konzumní přepravníky se stejnými motory, postavené na jedné společné platformě sdílené napříč všemi možnými značkami, nakreslit svépomocí.

Nová Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Nová Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Stilo Bertone je jedna z dílen, na které dopadlo těžké kladivo tržního boje. Už na začátku roku oznámila, že pokud nenajde investora s rozumným plánem smazání dluhu ve výši přes 30 milionů eur (825 milionů korun), zbankrotuje.

A tak se také stalo. Karosárnu a designérské centrum Stilo Bertone totiž nikdo nechtěl. Problém bude i s prodejem pozemků, dílen a sbírky vozidel. Ta je dokonce v Itálii vyhlášena za národní kulturní dědictví. No, když teď v Itálii dojí milionáře o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovat, když je to takové kulturní dědictví...

Další návrh vzhledu nové Škody Fabia. Vypadat ale může docela jinak

Další návrh vzhledu nové Škody Fabia. Vypadat ale může docela jinak

Zajímavé také je, že na konci roku vyprší licence na práva ke jménu Bertone a ke slavnému logu. Tak uvidíme, jestli si nějaká velká automobilka vezme příklad z Volkswagenu (koupil studio Italdesign) a pokusí se Stilo Bertone zachránit.

Určitě víte, že sám Bertone navrhl design Škody Favorit. Mezi poslední zajímavé projekty patřil koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Ze starších sériových aut nelze nevzpomenout třeba Alfu Romeo GT nebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dílnách se učil i slavný Marcello Gandini.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 67 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků