Studie Volvo AAC

Společnost Volvo Car Corporation se intenzivně připravuje na vstup do náročného a stále více expandujícího segmentu sportovně užitkových vozidel SUV. Studie Volvo Adventure Concept Car...
Studie Volvo AAC
Společnost Volvo Car Corporation se intenzivně připravuje na vstup do náročného a stále více expandujícího segmentu sportovně užitkových vozidel SUV. Studie Volvo Adventure Concept Car (ACC), která byla poprvé představena na lednovém mezinárodním autosalonu v Detroitu, je prvním náznakem toho, s čím se chce švédský výrobce v budoucnu prezentovat.

"Chtěli jsme prokázat, že to myslíme nadmíru vážně, když hovoříme o tom, že máme k dispozici koncept automobilu, který bude v sériové podobě konkurovat těm nejlepším, jež jsou nyní v oblasti vozidel SUV k dispozici," říká Hans-Olov Olsson, prezident společnosti Volvo Car Corporation.

Je však třeba zdůraznit, že Volvo ACC dosud není automobilem, který zákazníci spatří ve výstavních prostorách prodejců, ale počítá se s tím, že první automobil Volvo typu SUV bude uveden na trh během následujících dvou let. Studie na sebe převzala úlohu jakéhosi barometru, jehož pomocí se má zjistit jednak očekávání samotných zákazníků a také celkové požadavky trhu.

"Přirozeně věříme, že se nám podaří vytvořit solidní komerční základnu pro uvedení našeho produktu na trh. Proto je velmi důležité poznat názory a komentáře našich zákazníků. Stále tak budeme mít možnost uskutečnit precizní úpravy na připravovaném automobilu," vysvětluje Dieter Laxy, ředitel marketingu, prodeje a servisu společnosti Volvo Car Corporation.

Slovo "Adventure" zdůrazňuje schopnost automobilu, stát se integrovanou součástí životního stylu svého majitele. Volvo ACC je správnou volbou pro všechny zákazníky, kteří vyznávají dobrodružství bezpečné jízdy s automobilem, který má dostatečný výkon motoru, dokonale sladěné vlastnosti při jízdách po silnici i mimo ni a přitom mu nabídne dostatečný vnitřní prostor, bezpečnost a komfort.

Během doby, která byla na detroitském autosalonu vyhrazena pro nejširší veřejnost, návštěvníci stánku měli možnost vyjádřit svoje názory na Volvo ACC přímo pracovnímu týmu, který za projekt zodpovídá. Stalo se tak prostřednictvím speciálního počítačového monitoru. Stejnou možnost však mají nadále i uživatelé Internetu po celém světě. Také oni mohou předat svoje komentáře vývojovým inženýrům firmy.

Není třeba zvláště zdůrazňovat, že právě všechny tyto vlastnosti koncept Volvo ACC obsahuje. Stejně tak jako Volvo S60 se i Volvo ACC vyznačuje tím, co specifikuje termín "cab forward". Jedná se vlastně o to, že prostor řidiče se nalézá znatelně vpředu, přičemž vnější linie čelní partie se směrem dopředu mírně svažuje. Vytváří to dojem robustnosti, aniž by však automobil evokoval agresivitu.

"Moc nás zajímá, jak lidé přijmou velké Volvo. Naším cílem bylo realizovat takový design, který by nevzbuzoval dojem obrovité nemotornosti, jak je to patrné u jiných automobilů ze segmentu SUV. Dáváme přednost tomu, aby se v tomto případě hovořilo o mužném zjevu. Je to linka designu, který vytváří dojem bezpečí. To je velmi důležité proto, že nezanedbatelnou částí zákazníků vozidel SUV jsou ženy. A ty mají rády pocit bezpečí a kontroly nad automobilem," říká Peter Horbury, šéfdesigner společnosti Volvo Car Corporation.

Tým vývojových inženýrů se v případě konceptu Volvo ACC nebrání jeho srovnání s tryskovým letadlem. Řidič v tomto automobilu sedí výše nad vozovkou, posunut více k čelu vozidla. Přitom má z něho dobrý výhled na všechny strany a v zorném poli má umístěny všechny přístroje.

Volvo ACC je čtyřsedadlovým automobilem s mimořádně vysokou úrovní výbavy. Cestující mají mimo jiné k dispozici chladničku, televizní přijímač a audiosoupravu světové třídy.

"Jízda s Volvem ASCC bude stejně tak pohodlná jako let v první třídě. Můžete s ním cestovat v USA od pobřeží k pobřeží, buď s vašimi obchodními partnery nebo s vaší rodinou. Přitom se nemusíte zříci jakéhokoliv komfortu a pohodlí," dodává na závěr Peter Horbury.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků