Studie Volvo AAC

Společnost Volvo Car Corporation se intenzivně připravuje na vstup do náročného a stále více expandujícího segmentu sportovně užitkových vozidel SUV. Studie Volvo Adventure Concept Car...
Studie Volvo AAC
Společnost Volvo Car Corporation se intenzivně připravuje na vstup do náročného a stále více expandujícího segmentu sportovně užitkových vozidel SUV. Studie Volvo Adventure Concept Car (ACC), která byla poprvé představena na lednovém mezinárodním autosalonu v Detroitu, je prvním náznakem toho, s čím se chce švédský výrobce v budoucnu prezentovat.

"Chtěli jsme prokázat, že to myslíme nadmíru vážně, když hovoříme o tom, že máme k dispozici koncept automobilu, který bude v sériové podobě konkurovat těm nejlepším, jež jsou nyní v oblasti vozidel SUV k dispozici," říká Hans-Olov Olsson, prezident společnosti Volvo Car Corporation.

Je však třeba zdůraznit, že Volvo ACC dosud není automobilem, který zákazníci spatří ve výstavních prostorách prodejců, ale počítá se s tím, že první automobil Volvo typu SUV bude uveden na trh během následujících dvou let. Studie na sebe převzala úlohu jakéhosi barometru, jehož pomocí se má zjistit jednak očekávání samotných zákazníků a také celkové požadavky trhu.

"Přirozeně věříme, že se nám podaří vytvořit solidní komerční základnu pro uvedení našeho produktu na trh. Proto je velmi důležité poznat názory a komentáře našich zákazníků. Stále tak budeme mít možnost uskutečnit precizní úpravy na připravovaném automobilu," vysvětluje Dieter Laxy, ředitel marketingu, prodeje a servisu společnosti Volvo Car Corporation.

Slovo "Adventure" zdůrazňuje schopnost automobilu, stát se integrovanou součástí životního stylu svého majitele. Volvo ACC je správnou volbou pro všechny zákazníky, kteří vyznávají dobrodružství bezpečné jízdy s automobilem, který má dostatečný výkon motoru, dokonale sladěné vlastnosti při jízdách po silnici i mimo ni a přitom mu nabídne dostatečný vnitřní prostor, bezpečnost a komfort.

Během doby, která byla na detroitském autosalonu vyhrazena pro nejširší veřejnost, návštěvníci stánku měli možnost vyjádřit svoje názory na Volvo ACC přímo pracovnímu týmu, který za projekt zodpovídá. Stalo se tak prostřednictvím speciálního počítačového monitoru. Stejnou možnost však mají nadále i uživatelé Internetu po celém světě. Také oni mohou předat svoje komentáře vývojovým inženýrům firmy.

Není třeba zvláště zdůrazňovat, že právě všechny tyto vlastnosti koncept Volvo ACC obsahuje. Stejně tak jako Volvo S60 se i Volvo ACC vyznačuje tím, co specifikuje termín "cab forward". Jedná se vlastně o to, že prostor řidiče se nalézá znatelně vpředu, přičemž vnější linie čelní partie se směrem dopředu mírně svažuje. Vytváří to dojem robustnosti, aniž by však automobil evokoval agresivitu.

"Moc nás zajímá, jak lidé přijmou velké Volvo. Naším cílem bylo realizovat takový design, který by nevzbuzoval dojem obrovité nemotornosti, jak je to patrné u jiných automobilů ze segmentu SUV. Dáváme přednost tomu, aby se v tomto případě hovořilo o mužném zjevu. Je to linka designu, který vytváří dojem bezpečí. To je velmi důležité proto, že nezanedbatelnou částí zákazníků vozidel SUV jsou ženy. A ty mají rády pocit bezpečí a kontroly nad automobilem," říká Peter Horbury, šéfdesigner společnosti Volvo Car Corporation.

Tým vývojových inženýrů se v případě konceptu Volvo ACC nebrání jeho srovnání s tryskovým letadlem. Řidič v tomto automobilu sedí výše nad vozovkou, posunut více k čelu vozidla. Přitom má z něho dobrý výhled na všechny strany a v zorném poli má umístěny všechny přístroje.

Volvo ACC je čtyřsedadlovým automobilem s mimořádně vysokou úrovní výbavy. Cestující mají mimo jiné k dispozici chladničku, televizní přijímač a audiosoupravu světové třídy.

"Jízda s Volvem ASCC bude stejně tak pohodlná jako let v první třídě. Můžete s ním cestovat v USA od pobřeží k pobřeží, buď s vašimi obchodními partnery nebo s vaší rodinou. Přitom se nemusíte zříci jakéhokoliv komfortu a pohodlí," dodává na závěr Peter Horbury.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků