Studie: Vodíková auta budou mít na trhu za 11 let podíl pouze 0,1 %

Studie: Vodíková auta budou mít na trhu za 11 let podíl pouze 0,1 %

Systém pohonu na vodíkové palivové články se teprve pomalu dostává do osobních aut. Vlastně je to teprve zhruba rok, co se oficiálně prodává první sériové auto na vodík, tedy Toyota Mirai. Následuje ji Honda FCX a brzy přijdou další výrobci včetně Hyundai, koncernu Volkswagen nebo BMW.

Přesto bude, alespoň podle některých studií, nástup vodíkových palivových článků velmi pozvolný. Například podle aktuální studie IHS Automotive bude v roce 2027 prodáno jen okolo 70 000 aut s palivovými články po celém světě, což by znamenalo tržní podíl pouze 0,1 %.

Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Podle IHS stojí před vodíkovými auty několik velkých překážek. Jakkoli je jejich funkce stejně čistá jako v případě elektromobilu (jedinou lokální emisí vodíkových aut je čistá vodní pára) a jejich „nabíjení“ trvá jen zhruba tři minuty v porovnání s několika hodinami elektrických aut, horší je to s infrastrukturou.

Běžná vodíková čerpací stanice stojí asi 3 miliony dolarů, tedy zhruba 70 milionů korun. I možná to je důvod, proč jich do konce desetiletí nebude po celém světě více než stovka, které budou volně dostupné veřejnosti. Dalším problémem je skladování a přeprava vodíku. A pak samozřejmě jeho výroba.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

S ekologičností výroby vodíku je to stejně nahnuté jako s ekologií výroby elektřiny. Dokud se bude elektřina a vodík vyrábět z fosilních paliv, jen se problém emisí přesune jinam. Vodík je totiž nyní nejsnazší vyrobit z uhlí, plynu nebo ropy, jeho elektrolýza je zhruba dvakrát až třikrát dražší.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků