Studie: Vodíková auta budou mít na trhu za 11 let podíl pouze 0,1 %

Studie: Vodíková auta budou mít na trhu za 11 let podíl pouze 0,1 %

Systém pohonu na vodíkové palivové články se teprve pomalu dostává do osobních aut. Vlastně je to teprve zhruba rok, co se oficiálně prodává první sériové auto na vodík, tedy Toyota Mirai. Následuje ji Honda FCX a brzy přijdou další výrobci včetně Hyundai, koncernu Volkswagen nebo BMW.

Přesto bude, alespoň podle některých studií, nástup vodíkových palivových článků velmi pozvolný. Například podle aktuální studie IHS Automotive bude v roce 2027 prodáno jen okolo 70 000 aut s palivovými články po celém světě, což by znamenalo tržní podíl pouze 0,1 %.

Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Podle IHS stojí před vodíkovými auty několik velkých překážek. Jakkoli je jejich funkce stejně čistá jako v případě elektromobilu (jedinou lokální emisí vodíkových aut je čistá vodní pára) a jejich „nabíjení“ trvá jen zhruba tři minuty v porovnání s několika hodinami elektrických aut, horší je to s infrastrukturou.

Běžná vodíková čerpací stanice stojí asi 3 miliony dolarů, tedy zhruba 70 milionů korun. I možná to je důvod, proč jich do konce desetiletí nebude po celém světě více než stovka, které budou volně dostupné veřejnosti. Dalším problémem je skladování a přeprava vodíku. A pak samozřejmě jeho výroba.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

S ekologičností výroby vodíku je to stejně nahnuté jako s ekologií výroby elektřiny. Dokud se bude elektřina a vodík vyrábět z fosilních paliv, jen se problém emisí přesune jinam. Vodík je totiž nyní nejsnazší vyrobit z uhlí, plynu nebo ropy, jeho elektrolýza je zhruba dvakrát až třikrát dražší.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků