Studie ukázala, že moderní LED světla mohou být nebezpečná. Svítí až moc

80 komentářů

Marianoska
6. června • 11:26

Supr jsou led světýlka na kočárek.. Pokud jste maminkou, která se nebojí vyrazit s mimčem i večer, tak ideální věc..i zde podobně, jako v silničním provozu, platí: vidět, být viděn..led světla na kočárky se dají instalovat na různá místa a mohou být různě barevná..budete viděni a zároveň uvidíte na své dítko-
https://zelenazirafa.cz/cs/546-led-svetla...

George
13. listopadu • 8:20

Nekde nahore jsem cetl o tom jak Audi SQ7 neoslnuje. V US maji ocividne celkem prisne pravidla na homoloaci svetel. Tady je cca rok stary clanek kde A7 neprosla:
https://engt.co/2pYN2K9...
komu se nechce cist cely clanek, zde je testovaci protokol:
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.dot.gov/files... ... Takze kdo ma zajem, muze si misto hospodskych kidu precist nejake realne cisla. Jinak jako ridic brichoplaza taky v noci vidim prd kdyz nekdo jede proti me :)

JulieKonecna
10. října • 16:04

Zdravím. Myslíte si, že se oplatí koupit tyto LED světla https://detivbavlnce.cz/297717-led-venkovni-sviti... ... ?

Ota
17. září • 7:31

Ano přesně tak nové diodove systémy mnohdy zvlášť za tmy a sere oslnuji až nebezpečné hruza

Tohares
27. března • 20:31

Studie, která na google nejde dohledat ani po zadáni klíčových spojení jako "United Nations Working Party led light study" a podobných ve mně moc důvěry nebudí. Na stránkách United Nations Working Party on Lightning and Light Signaling jsem také nic nenašel... https://www.unece.org/trans/main/wp29/meeting_d... ... Navíc, jak to redakce popisuje, tak to zní jako vycucané z prstu, aneb jako studie z příspěvků tady v diskuzi. Taky mě oslňují světla, asi taky více než před tím, ale moc si nedovedu představit, jak bych měl odhalit, na jaké technologii jsou založeny, když jsem zrovna oslněn. Všechny tyto osobní pohledy na věc navíc velmi sklouzávají k neobjektivitě, takže by mě zajímaly detaily toho opakovatelného a kontrolovatelného testu, který předcházel tomu dotazníku. Odkaz na lightmare je už vyloženě výsměch, neboť se jedná o stránku s designem z počátku tisíciletí, která katalogizuje názory lidí a médií s negativním pohledem na výkonná světla a světla obecně...Poprosil bych redakci, aby, když už články nebudí svým obsahem důvěryhodnost, uváděla alespoň původní zdroje. Ale co čekat od webu, který zveřejňuje i závěry studií, ke kterým ty studie nedospěly... https://www.autorevue.cz/vite-jake-auto-je-nejbezp... ...

Nyte
27. března • 15:51

Rád vidím, že v tom nejsem sám. Když se zezadu na dálnici blíží libovolný nový Mercedes, už z dálky se mě pokouší připravit o zrak a jet před 508 se bez zatmaveného zrcátka taky nedá. v testu Optimy se člověk dočte, že na ni ostatní celou dobu blikají, načež jsou dálkovými ujištěni, že může být hůř. S automatickými dálkovými nemám zkušenost, ale pokud neumí reagovat na horizont, zatáčku nebo nákladní vozidla za svodidly, pak jsou v rukou typického neřidiče neštěstím. Evropské předpisy pro světelnou techniku evidentně potřebují zpřísnit.

Zelí
28. března • 15:02

Jsem rád, že jsi mě podpořil, protože v posledním roce počet oslňujících aut progresivně narostl a je to stále horší, protože LED světelná technika se rozšiřuje a největší děs jsou auta s těmi tzv. automatickými systémy clonění. Každou chvilku 4000luxů v očích. Paráda, tomu se říká pokrok. Očekávám, že nějaký pošuk bude LED ky v protijedoucích autech sestřelovat koltem. :-D

Peter
27. března • 17:18

No neviem. Ja nová Insignia s LED, kolega nový Passat s LED. Často jazdíme časť trasy jeden za druhým, ten jeho Passat má vôbec neoslňuje, kolená sa tiež na mňa nesťažoval. A nezdá sa mi že by mal Mercedes horšie svetlá.

27. března • 12:10

Staci kdyby je ridici vcas tlumili a meli spravne serizene. A kdyz nalozi naklad tak tim koleckem snizili kdyz nemaji automat. coz nedela skoro nikdo . jezdim hlavne po nocich a je to opravdu opruz.

jjj
27. března • 8:22

Nejhorší jsou vysoko umístěná světla na suv nebo mpv, oslňují i při potkávacích.

Nyte
27. března • 15:43

Největší pecka je Boxer se světly pomalu na střeše, to je v koloně radost před ním jet. Ještě, že do něj zatím Matrix LED vymoženosti nedorazily!

mpolan
27. března • 11:08

No jo, ale kdyby výrobci museli dát světla do přijatelné výšky, tak by to najednou designově nebylo dost cool vozidlo... Vezmi si jakékoli SUV, polož světla o deset centimetrů níže a jak to bude vypadat? Humus nade vše. U dodávek třikrát tolik.

Zelí
28. března • 14:55

S tím souhlasím, ty auta se vymkla inženýrké kontrole. SUV je útok našminkovaných prostitutek na naše peněženky. Tomu běžný pepík neodolá. SUV vpjerjod.

Zelí
27. března • 9:58

Samozřejmě to je další prasárna..... ty auta by měli vyloučit ze silnic. Když jede za váma tak vám to naplno pálí do kabiny. I kamiony měla světla posazená dolů do nárazníku.

JirkaX
27. března • 12:25

Kdybych psal takovéto blbosti, asi bych si připadal za vola. A nebo, že mám na krku místo hlavy zelí. Schválně jsem teď ve firmě obešel pár aut s metrem.
VW Tiguan 2 - střed světlometu 75 cm nad zemí. Dacia Duster podobně.
Octavia 2 - 67 cm
Okraj zadního okna: Octavia 2 Combi 105 cm, Felicia 100 cm. A jiná novější auta to mají o dost vyšší.
Není co dodat.

Zelí
27. března • 13:51

Podívej se na X6, cayene a některé jižní kimovce, kteří mají kapotu ve výšce ruského zilu a světla nahoře na kapotě. Tiguan je ještě od slušného výrobce. Podívej se na fotku nového číňana, který se bude vyrábět u volva. Nebudu popisovat, kde mají světla obludy typu ford F-150 nebo ram... stačí se porozhlédnout kolem sebe.

smejkal
27. března • 13:05

Seš vůl s hlávkou zelí, je vidět že moc nejezdíš. Má naprostou pravdu a nejvíc ti to pálí do kabiny některé typy dodávek.

mpolan
27. března • 12:57

Tahle teorie by platila, pokud by světlo svítilo jen dolů na cestu. Jenže tím, jak je konstruované, svítí samozřejmě i dopředu a nahoru. A těch deset centimetrů rozdílu mezi SUV a nízkým autem samozřejmě vliv na oslnění v zrcátku má. Navíc to, co píšeš, platí pouze v případě, kdy ti to auto stojí bezprostředně za zádí tvého auta. Jakmile je dál, vidíš ho v zrcátku větší a větší kus. A tak, zatímco SUV oslňuje už pár metrů od tebe, Octavia třeba až když je blíže, než dvacet metrů. To, že intenzita světla je v daných vzdálenostech jiná, ti nemusím, předpokládám, vysvětlovat.
A jen tak na okraj, zkus si změřit třeba Ducato, nebo Peugeot Boxer. Ta auta mají světla metr a čtvrt nad zemí, tím pádem ti celou dobu pálí rovnou do okna.
Někdy čísla nejsou všechno.

JirkaX
27. března • 13:05

Jasně, ale to už bychom to pitvali. To co napsalo to zelí, že světla pálí do kabiny, je prostě blbost. Hlavní svět. tok jde dolů a nahoru malá část plus parazitní světlo. A to prostě neoslňuje ani náhodou.

Petr
27. března • 7:20

A co to vyřešit polarizací?

gelais
27. března • 8:05

Tato možnost je známá (a patentovaná) už dávno, ale nikdy se v praxi nerozšířila, aspoň ne ve významnějším měřítku.

MV.
26. března • 16:26

Kdyz jsem mel pujceneho avensise na vikend 2017 ty led světla se neustále dorovnaly do roviny coz na drobných nerovnostech napr. kočičích hlavach zpusobovalo to ze problikavaly protijednouci ridice a ti na me logicky blikali at to zhasnu... Ale to byla ještě stara gen. Svetel napr. Kodiaq nebo rav4, cx-5 tam sem mel cest poznat ze to funguje lepe...

smejkal
27. března • 12:58

tak hlavně žes měl " tu čest " ty osle :-)

preslechtena remoska
26. března • 16:04

Wow "United Nations Working Party" objevila necekane: Vice svetla vice oslnuje. Kdo by to byl byval rekl? :-D :-D :-D :-DZe ja blbec jsem se ve kole tak ucil, misto abych budoval 'mekke dovednosti' a "kreativitu". ;-) Zda se, ze dnes to clovek s tvrdymi dovednostmi daleko nedotahne, protoze ty prsi z nebe. B-]

Karel
26. března • 16:02

Článek je o předních světlech. Pokud je možnost nechat přepínání (vykrývání) na automat, tak 99% řidičů to tak bude dělat. A to je situace, kdy vás to asi na vteřinu oslní. Rozumný řidič ztlumí před zatáčkou, před horizontem, nebo na dostatečnou vzdálenost. Automat tohle neumí!
A když vás někdo bliknutím upozorní že ho oslňujete, tak mu neblikejte dálkovými světly na důkaz že máte potkávací, ale zkontrolujte si seřízení světel!

JirkaX
26. března • 16:26

Odkud máš tuhle vteřinovou zkušenost? To by bylo hodně špatně. Osobně s aut. přepínáním nemám problém. Funguje spolehlivě a přepíná včas, reaguje i na auta v zatáčce, ještě na mne nikdo neblikl. A Matrix nemám. Reaguje i na koncová světla přede mnou pokud nejsou dostatečně daleko. Tedy neoslňuji ani zezadu.

Pepa
26. března • 21:19

S autopřepínáním problém nemáš, ale ti ostatní jo. Schytávám dálkový, pokud:
a) stojím na vedlejší a LEDkový auto jede po hlavní a naproti němu nic
b) jsem předjížděn LEDkovým autem. Pak dostanu plnou palbu do zrcátka.
Vážně uvažuju o namontování LEDkovejch přídavnejch reflektorů na oplácení.

Mirek von Zlín
27. března • 7:51

A já přemýšlím o tom, že si dozadu dám zrcadlo. Protože jestli bude toho za mnou oslňovat, tak má světla blbě seřízená, protože podle sklonu a výšky světel by neměl v žádném případě svítit tak, aby se to odrazilo směrem k němu zpátky. Bohužel, realita je jiná. Když vidím svůj ostrý stín na střechovici svého auta, pak to praží jinam než má. Rozptýlené světlo to neudělá. Na couvání a pohled dozadu kamerku, která má automatické řízení jasu (AGC) a bude vymalováno. S dokonalou funkcí automatu taky nesouhlasím, stojí za draka, málem aby si člověk dával samostmívací svářečskou kuklu.A že by si to někdo u svého bavoráka (který často potmě potkávám) poštelovat, tomu prostě nevěřím. Navíc ostré rozhraní projektorových světel mi přijde nepříjemnější než klasické žárovky. Ale přestože LEDky obecně jako světelnou technologii mám rád, tak v autech mě neuvěřitelně štvou tím, jak z nich mám nablikané.

JirkaX
27. března • 6:50

Píšeš nesmysly. Tohle není o ledkách, ale o ohleduplnosti. Pokud by mi automatika nepřepla na auto z vedlejší, udělám to sám. Navíc kužel ledek je užší než žárovek, oslnění auta z vedlejší je podstatně menší. A zezadu automatika reaguje na koncový červený světla a to v dostatečné vzdálenosti. Přepíná až po předjetí. Klopený tě nemohou oslnit. Navíc tuhle automatiku nemají jenom ledkový světla, ale mohou ho mít i ostatní systémy. Mnohem častěji než ledky mne oslňují neseřízené halogeny, zvednuté pravé světlo kamionu (to je tak časté až to vypadá na úmysl), obráceně namontované žárovky a nebo 100 W žárovky bezohledných hovad.

ave já
26. března • 23:47

tak to už mam na mlhovkáře :-D

Jim
26. března • 22:48

často mají samostmívací zrcátka ;-)

Karel
26. března • 17:06

Tuto zkušenost mám z jízdy po silnici za tmy. Pravděpodobně bude rozdíl mezi různými systémy. Nevymýšlím si. Opravdu to někdy na okamžik oslní.

JirkaX
26. března • 17:35

Mne hlavně zarazila ta vteřina, ta je v tomto případě hodně dlouhá. Už se mi to taky stalo, že mne někdo takhle oslnil. Ale vyjímečně. Jak píšu, na mne zatím nikdo neblikal, asi to funguje dobře. Problém může nastat, když si řidič dálku zapne manuálně. Stačí pohyb páčkou dopředu. Třeba v případě nižší rychlosti než 60, kdy automat dálku sám nezapne. A nebo při rovné jízdě po dálnici, to protijedoucí neoslňuje. A potom to řidič opětným pohybem páčky dopředu zapomene přepnout na automat. Což se mi v začátcích vyjímečně taky stalo. Pro upřesnění, jedná se o dvojkový Tiguan.

raz100raz200
29. března • 8:34

To, že ti nikto neblikol, nič neznamená. Ja na oslňovačov tiež neblikám. Jednoducho preto, ze si myslím, že keď budeme slepí obaja, tak som to moc nevylepšil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
31. března • 11:16

Nemluvě o tom, že když mě oslní dálkové tak se dívám jen na pravou krajnici abych se udržel ve správné stopě a těch pár desetin nebo vteřinu nesleduji protisměr a nezajímám se o něj.

Zelí
26. března • 17:13

Samozřejmě, že to oslňuje. Pochopitelně ten pytlík, co si to koupil za padesát litrů, tak ten bude tvrdit jak to parádně funguje... no samozřejmě jeho to neoslňuje.

stealth01
26. března • 19:26

No ja jsem delal test svého auta sám na sobě. Nechal jsem jet proti našemu druhému autu manželku a všímal jsem si, zda mě automatická světla oslni. Byl to kužel světla jak blázen, ale nakonec jsem musel uznat, ze to vůbec neoslni, ale vůbec. Byl jsem příjemně překvapený. Více v čase 10:38 zde: https://youtu.be/mSALGsx59BY...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nyte
27. března • 15:40

Zajímavý test, ale je to jen jedna poměrně jednoduchá situace. Kdyby automatika i tehdy selhlala, bylo by to rovnou na její zákaz.

Aladin
27. března • 9:42

To byla lehká situace. Ale když vyjede vůz z táhlé zatáčky, kde vnitřní strana má překážku (kopec, budovu), tak vůz na nepatrný zlomek sekundy oslní a to velmi ostře. Já takhle dostal světelnou bombu do očí u Hodkovic nad Homelkou. Vypadalo to na audi A7. Stále jsou situace, kdy reakce světel nejsou dokonalé.

tom
27. března • 11:09

Presne, ta zatacka u Hodkovic, tam se mi to stane kazdou chvili. A ony ani ty matrix led nezhasinaji spravne, ale podle predpokladu, kde je asi auto a jak ma si velkeho ridice. Vse je na prumer, pokud vybocujes, jsi oslnen.

Kuba
27. března • 10:35

Taktéž jsem dostal podobnou sadu od nové Q7. Zákruta z kopce a i když to byla jen setinka, nic příjemné to nebylo.

stealth01
27. března • 10:38

Tak ja na to úplně nespoleham. Zapinam auto světla podle potřeby a situace. Třeba na dálnici jsem je ještě zapnuté neměl. Tam systém někdy zlobí. Taky to posuzuji podle počtu probliknuti. U SQ7 se mi ještě nestalo, ze by me někdo probliknul, u M3 to bylo tak často, ze jsem jezdil pak uz jen s klasickými světly a automat nezapinal.

Karel
27. března • 11:22

Pokud je to tak, jak píšete, potom před Vámi smekám. To jste se vešel do jednoho procenta z mého odhadu. Přeji Vám co nejvíc bezproblémových kilometrů.

Zelí
27. března • 9:54

Všechny tyto automatické systémy v některých případech brutálně oslňují.
Problém je v tom, že intenzita světel u halogenů i když nějaký jouda je zapomene přepnout je tak nízká, že dnes člověk zvyklý na oslňování těmi ledkami to ani nevnímá jako oslńování. Já se ani neobtěžuji, abych na ně blikal.
Problém je ještě psychologický v tom, že ti pytlíci, co si to koupili, tak mají výmluvu v tom, že oni za to nemůžou, protože to auto to dělá s tím matrix led samo. Blbost !!! Pachatel je jasný a je to ten truhlík za volantem.
Já si pamatuji ještě na dřevní doby, kdy se v autech objevila asymetrická žárovka a světla, která ve srovnání s předchozími svítila odhadem s dvojnásobnou intenzitou. Existovalo nepsané džentlmenské pravidlo, že dálkové se vypínaly před horizontem tak, aby protijedoucí nebyl oslněn dálkáčema. Dnes zasrané automatické systémy vám to na horizontu napálí naplno !!!!

Aladin
27. března • 10:34

Řidiče bych neobviňoval. Systém je homologovaný, legální. Jsem rád, že se o oslňování začalo mluvit. Třeba to v nějakém homologačním centru znova přezkouší a zjistí, že je třeba to upravit. Horizont, jak popisuješ, to je další situace, kdy dostaneš petardu do očí a až pak se ztlumí. :-) Kdyby tyto světla měl každý, to by byla na kopcovitém klikatém terénu dost nepříjemná jízda.

Zelí
27. března • 13:46

S certifikací s mě pobavil. To byl vtip dne.

JirkaX
26. března • 19:55

Tak mi nezbývá, než ty Matrix světla závidět.

ufi
26. března • 17:01

má pravdu. nevím jestli to dělají různé značky nebo konkrétní typy, ale všimnul jsem si stejné věci. vyjede auto na horizont a teprve sklápí. ještě sem si říkal, co to je za módu, nepřepínat před horizontem apod., když vidím světlo proti, že to dřív tak častý nebylo. a ejhle, on to dělá asi spící automat.
a nevím jestli i u ledek jde nějak hýbat sklonem světla, nemám je, ale některý hodně svítí, až moc. nebo jestli je to tím, že je to dělaný na koleně doma. případně je to super výhoda suv, ale v koloně je to někdy na sklopení vnitřního zrcátka, jak to šajnuje, a přitom dálkáče tam nejsou.

Net
27. března • 6:47

Při jízdě přes horizont oslní každé auto nejde se tomu vyhnout

mpolan
27. března • 11:04

Ale záleží na intenzitě toho oslnění. A tam je skutečně dnes problém hlavně u LED světel, která jsou svou barvou příliš ostrá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
31. března • 11:12

Souvisí to také s malým rozptylem světla a soustředěnými paprsky. I proto je ta bílá tak protivně silná.

JirkaX
26. března • 18:09

Ledky mají autonivelaci. Je to vidět hned po nastartování. Nejprve se sklopí a následně jdou nahoru do správné polohy podle zatížení vozu.

gelais
27. března • 8:09

Bohužel ne všechny. Do svítivého toku 2000 lumenů je autonivelace nepovinná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
27. března • 12:39

Vím, to jsem neuvedl. A taky např. xenony Rapidu. Ale to je už podobné lepším žárovkám, např. některé Osram mají tuším cca 1700. A nivelaci halogeny taky nemají.

Nyte
27. března • 15:33

V článku na RNews tvrdili, že LED svítí i při 2000 lm lépe než obdobně silné xenony díky lepšímu směrování světelného paprsku.

k.ik
26. března • 15:52

proč dnešní auta mají tak malá led brzdová světla jako octavia, megane a další?

piuch
27. března • 9:41

Nemyslim si, ze NOVY MEGANE ma mala LED brzdova svetla :)-

Sarcasticus
26. března • 15:13

Zadní červená LED světla svítí také poněkud více, než původní žárovková. Když má auto třeba při čekání na semaforech rozsvícená brzdová LED světla, tak to dost oslňuje. Pomohla by proti tomu snad jen nějaké tmavší clona nebo třeba sluneční brýle, což se zase pro jízdu ve tmě moc nehodí. Takže by to bylo nutné nasadit při zastavení a sundat hned, jak se ten blbec, který při čekání na semaforech drží nohu na pedálu brzdy místo zatažení ručky, začne rozjíždět? ;-)

Pavel
31. března • 11:05

Od doby co začala móda třetího brzdového světla na hraně střechy mě brzdová světla vadí, stejně jako dementi co svítí mlhovkami v "mlze", kde je viditelnost nad půl km. I proto chodím na křižovatkách na ručku a zásadně nesvítím tomu za sebou do očí.

Adam
27. února • 8:49

Když to třetí brzdové světlo neoslňuje (mám originál LED na Corse C), je to naopak lepší, protože vidím, že řidič přede mnou opravdu sešlápnul brzdu a udělám totéž. V dnešní době, kdy se zadní červené světlo kombinuje s brzdovým v jediné dvouvláknové žárovce, se stává, že si kolikrát spletu brzdové světlo s normálním zadním. Žárovky se zevnitř potahují takovým stříbrným svinstvem a o 21 W si potom můžu nechat jen zdát. Mně se osvědčuje "dvouvláknová" neoslňující červená LED za červeným sklíčkem ve světlometu, pak je jasně vidět, zda jenom svítím (5W) nebo brzdím (21W plus to třetí brzdové světlo). Moderní LEDky do auta mají i podporu canbus, tak to ani nehází chyby řídící jednotky. Otázka je, co STK, některé to pustí bez problémů, jiné ne. Já osobně jsem zatím problémy neměl. Jinak vpředu klasické halogeny a žádné modré - potkávací i dálkové normální Osram H1, parkovací jsou celoskleněné nasouvací žárovičky. Bohužel, v tom tělese je od halogenů takové teplo, že bílá parkovací LEDka za půl roku prostě odejde...

Jarda
3. září • 20:14

tak tam dejte skleněnou ledku ne ten plastovej šmejd ;) Také jsem to řešil, našel jsem toto, ale je potřeba sehnat třeba na aliexpresu, stačí zadat filament led T10 a najdete ji ;) nejlepe on nao led, mam ji brutalne dlouho a zadny problem.

Bobby Deerfield
30. března • 1:34

Proč hned blbec. Taková ostrá slova a úplně zbytečně.

skodafil
28. března • 12:41

Ten "blbec", jak ho nazýváte, je dnes velmi často za volantem auta s automatem a na brzdě prostě stát musí.

Peter
27. března • 17:12

Tak jest. Kreten stojí na brzde, inteligent dá ručnú...

Jiří
27. března • 2:13

Tady se píše o předních světlech. Zadní světla tě asi moc neoslepí.

ebonitovy elektromer
26. března • 16:14

Ano, za tmy brzdova LED i mne skutecne oslnuji. Ovsem za ostreho denniho svetla jsem rad, ze jednoznacne poznam, kdy auto brzdi.Mozna opet nekoho napadne krutoprisne 'nova technologie' aby intenzita brzdovych LED byla regulovana podle okolniho osvetleni. Clovek by si mohl myslet, ze je to zcela evidentni myslenka, lec Das Auto Vas cenou za tuto vychytavku bude presvedcovat, ze se jedna o napad hodny minimalne Nobelovy ceny. B-]

Dix_
26. března • 16:02

Pokud je automat s AUTOHOLDem,tak na brzdě stát nemusí.A už ho začalo montovat víc automobilek.Je dohromady s el.parkovačkou.

Jakub
27. března • 8:19

No tak zrovna autohold auto s automatem automaticky neudrží. V momentě, kdy zařadíš D, tak motor autohold přemůže, ten odbrzdí a jedeš.

fela
27. března • 14:44

Presne tak.

Joe Doe
26. března • 20:00

Automat ta udrzi, ale gravitacia je svina ...

JirkaX
26. března • 16:18

I u manuálu může být Auto Hold. A ten svítí.

jj
26. března • 15:22

Ten blbec má nejspíš automat, a tam se na brzdě stát musí. Vyřazovat na N se nedoporučuje. Navíc si ten blbec ta světla ani nenavrhoval, ani neschvaloval, takže spíláte někomu, kdo za váš problém nemůže...

Sarcasticus
26. března • 15:52

Opravdu má u nás cca 99% aut čekajících na semaforech automatickou převodovku? ;-)

Nornik
26. března • 16:52

S Full-led svetlama? 99% spise, ne, ale kdo by si kupoval nove drahsi auto s manualem? Praclovek?

dilema
27. března • 6:39

Dražší auta mají určitě spoustu různých vymožeností pro pohodlí řidiče i cestujících. Ale asi nenabízí takovou výbavu, která by podstatně zlepšovala slušnost a ohleduplnost svého řidiče k ostatním. Takže by třeba začal používat správně blinkry nebo neoslňoval třeba zadní mlhovkou anebo právě těmi zadními brzdovými světly při čekání na semaforech.

aaa
26. března • 15:21

Proč by měl někdo na semaforech zatahovat ručku? Jediné, v čem souhlasím je, že ty světla jsou moc ostrá. Spíš kterej blb vymyslel mlhovky nahoře, to je pak v koloně opruz...

Peter
26. března • 18:10

Třeba proto, že většina stojí zároveň i na spojkovém pedálu, protože tam mají kvalt. A to je při ťukanci zezadu zvláště nebezpečné.

Bobby Deerfield
30. března • 1:35

A to jsi někde viděl? Nebos ještě neslyšel o autech s AT?

Jim
26. března • 22:43

anebo mám brake hold, abych nemusel stát na brzdě a co myslíš, brzdovky svítí. ale jinak souhlasím, někteří výrobci mají vzadu ostřejší ledky nebo trapný cirkus s postupným rozsvěcením

Sarcasticus
26. března • 16:05

Protože těmi zadními světly může oslňovat řidiče za sebou, když tam má 25W žárovky stejně jako v zadních mlhovkách anebo ještě zářivější LEDky. Když řidič drží nohu na brzdě a někdo by do něj zezadu narazil, tak mu sklouzne noha z brzového pedálu a auto nezabržděné ručkou se nekontrolovaně rozjede, což je nebezpečné, ale zřejmě si to málokdo z autoškoly pamatuje? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud