Studie ukázala, že moderní LED světla mohou být nebezpečná. Svítí až moc

Sarcasticus  |  26. 03. 2018 15:13

Zadní červená LED světla svítí také poněkud více, než původní žárovková. Když má auto třeba při čekání na semaforech rozsvícená brzdová LED světla, tak to dost oslňuje. Pomohla by proti tomu snad jen nějaké tmavší clona nebo třeba sluneční brýle, což se zase pro jízdu ve tmě moc nehodí. Takže by to bylo nutné nasadit při zastavení a sundat hned, jak se ten blbec, který při čekání na semaforech drží nohu na pedálu brzdy místo zatažení ručky, začne rozjíždět?

Odpovědět  |   | 
aaa  |  26. 03. 2018 15:21

Proč by měl někdo na semaforech zatahovat ručku? Jediné, v čem souhlasím je, že ty světla jsou moc ostrá. Spíš kterej blb vymyslel mlhovky nahoře, to je pak v koloně opruz...

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  26. 03. 2018 16:05

Protože těmi zadními světly může oslňovat řidiče za sebou, když tam má 25W žárovky stejně jako v zadních mlhovkách anebo ještě zářivější LEDky. Když řidič drží nohu na brzdě a někdo by do něj zezadu narazil, tak mu sklouzne noha z brzového pedálu a auto nezabržděné ručkou se nekontrolovaně rozjede, což je nebezpečné, ale zřejmě si to málokdo z autoškoly pamatuje?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 03. 2018 18:10

Třeba proto, že většina stojí zároveň i na spojkovém pedálu, protože tam mají kvalt. A to je při ťukanci zezadu zvláště nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  26. 03. 2018 22:43

anebo mám brake hold, abych nemusel stát na brzdě a co myslíš, brzdovky svítí. ale jinak souhlasím, někteří výrobci mají vzadu ostřejší ledky nebo trapný cirkus s postupným rozsvěcením

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  30. 03. 2018 01:35

A to jsi někde viděl? Nebos ještě neslyšel o autech s AT?

Odpovědět  |   | 
jj  |  26. 03. 2018 15:22

Ten blbec má nejspíš automat, a tam se na brzdě stát musí. Vyřazovat na N se nedoporučuje. Navíc si ten blbec ta světla ani nenavrhoval, ani neschvaloval, takže spíláte někomu, kdo za váš problém nemůže...

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  26. 03. 2018 15:52

Opravdu má u nás cca 99% aut čekajících na semaforech automatickou převodovku?

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  26. 03. 2018 16:52

S Full-led svetlama? 99% spise, ne, ale kdo by si kupoval nove drahsi auto s manualem? Praclovek?

Odpovědět  |   | 
dilema  |  27. 03. 2018 06:39

Dražší auta mají určitě spoustu různých vymožeností pro pohodlí řidiče i cestujících. Ale asi nenabízí takovou výbavu, která by podstatně zlepšovala slušnost a ohleduplnost svého řidiče k ostatním. Takže by třeba začal používat správně blinkry nebo neoslňoval třeba zadní mlhovkou anebo právě těmi zadními brzdovými světly při čekání na semaforech.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  26. 03. 2018 16:02

Pokud je automat s AUTOHOLDem,tak na brzdě stát nemusí.A už ho začalo montovat víc automobilek.Je dohromady s el.parkovačkou.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 03. 2018 16:18

I u manuálu může být Auto Hold. A ten svítí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 03. 2018 20:00

Automat ta udrzi, ale gravitacia je svina ...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  27. 03. 2018 08:19

No tak zrovna autohold auto s automatem automaticky neudrží. V momentě, kdy zařadíš D, tak motor autohold přemůže, ten odbrzdí a jedeš.

Odpovědět  |   | 
fela  |  27. 03. 2018 14:44

Presne tak.

Odpovědět  |   | 
ebonitovy elektromer  |  26. 03. 2018 16:14

Ano, za tmy brzdova LED i mne skutecne oslnuji. Ovsem za ostreho denniho svetla jsem rad, ze jednoznacne poznam, kdy auto brzdi.

Mozna opet nekoho napadne krutoprisne 'nova technologie' aby intenzita brzdovych LED byla regulovana podle okolniho osvetleni. Clovek by si mohl myslet, ze je to zcela evidentni myslenka, lec Das Auto Vas cenou za tuto vychytavku bude presvedcovat, ze se jedna o napad hodny minimalne Nobelovy ceny.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  27. 03. 2018 02:13

Tady se píše o předních světlech. Zadní světla tě asi moc neoslepí.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  27. 03. 2018 17:12

Tak jest. Kreten stojí na brzde, inteligent dá ručnú...

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  28. 03. 2018 12:41

Ten "blbec", jak ho nazýváte, je dnes velmi často za volantem auta s automatem a na brzdě prostě stát musí.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  30. 03. 2018 01:34

Proč hned blbec. Taková ostrá slova a úplně zbytečně.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 03. 2018 11:05

Od doby co začala móda třetího brzdového světla na hraně střechy mě brzdová světla vadí, stejně jako dementi co svítí mlhovkami v "mlze", kde je viditelnost nad půl km. I proto chodím na křižovatkách na ručku a zásadně nesvítím tomu za sebou do očí.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  27. 02. 2019 08:49

Když to třetí brzdové světlo neoslňuje (mám originál LED na Corse C), je to naopak lepší, protože vidím, že řidič přede mnou opravdu sešlápnul brzdu a udělám totéž. V dnešní době, kdy se zadní červené světlo kombinuje s brzdovým v jediné dvouvláknové žárovce, se stává, že si kolikrát spletu brzdové světlo s normálním zadním. Žárovky se zevnitř potahují takovým stříbrným svinstvem a o 21 W si potom můžu nechat jen zdát. Mně se osvědčuje "dvouvláknová" neoslňující červená LED za červeným sklíčkem ve světlometu, pak je jasně vidět, zda jenom svítím (5W) nebo brzdím (21W plus to třetí brzdové světlo). Moderní LEDky do auta mají i podporu canbus, tak to ani nehází chyby řídící jednotky. Otázka je, co STK, některé to pustí bez problémů, jiné ne. Já osobně jsem zatím problémy neměl. Jinak vpředu klasické halogeny a žádné modré - potkávací i dálkové normální Osram H1, parkovací jsou celoskleněné nasouvací žárovičky. Bohužel, v tom tělese je od halogenů takové teplo, že bílá parkovací LEDka za půl roku prostě odejde...

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  26. 03. 2018 15:52

proč dnešní auta mají tak malá led brzdová světla jako octavia, megane a další?

Odpovědět  |   | 
piuch  |  27. 03. 2018 09:41

Nemyslim si, ze NOVY MEGANE ma mala LED brzdova svetla :)-

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 03. 2018 16:02

Článek je o předních světlech. Pokud je možnost nechat přepínání (vykrývání) na automat, tak 99% řidičů to tak bude dělat. A to je situace, kdy vás to asi na vteřinu oslní. Rozumný řidič ztlumí před zatáčkou, před horizontem, nebo na dostatečnou vzdálenost. Automat tohle neumí!
A když vás někdo bliknutím upozorní že ho oslňujete, tak mu neblikejte dálkovými světly na důkaz že máte potkávací, ale zkontrolujte si seřízení světel!

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 03. 2018 16:26

Odkud máš tuhle vteřinovou zkušenost? To by bylo hodně špatně. Osobně s aut. přepínáním nemám problém. Funguje spolehlivě a přepíná včas, reaguje i na auta v zatáčce, ještě na mne nikdo neblikl. A Matrix nemám. Reaguje i na koncová světla přede mnou pokud nejsou dostatečně daleko. Tedy neoslňuji ani zezadu.

Odpovědět  |   | 
ufi  |  26. 03. 2018 17:01

má pravdu. nevím jestli to dělají různé značky nebo konkrétní typy, ale všimnul jsem si stejné věci. vyjede auto na horizont a teprve sklápí. ještě sem si říkal, co to je za módu, nepřepínat před horizontem apod., když vidím světlo proti, že to dřív tak častý nebylo. a ejhle, on to dělá asi spící automat.
a nevím jestli i u ledek jde nějak hýbat sklonem světla, nemám je, ale některý hodně svítí, až moc. nebo jestli je to tím, že je to dělaný na koleně doma. případně je to super výhoda suv, ale v koloně je to někdy na sklopení vnitřního zrcátka, jak to šajnuje, a přitom dálkáče tam nejsou.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 03. 2018 18:09

Ledky mají autonivelaci. Je to vidět hned po nastartování. Nejprve se sklopí a následně jdou nahoru do správné polohy podle zatížení vozu.

Odpovědět  |   | 
gelais  |  27. 03. 2018 08:09

Bohužel ne všechny. Do svítivého toku 2000 lumenů je autonivelace nepovinná.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  27. 03. 2018 12:39

Vím, to jsem neuvedl. A taky např. xenony Rapidu. Ale to je už podobné lepším žárovkám, např. některé Osram mají tuším cca 1700. A nivelaci halogeny taky nemají.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  27. 03. 2018 15:33

V článku na RNews tvrdili, že LED svítí i při 2000 lm lépe než obdobně silné xenony díky lepšímu směrování světelného paprsku.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 03. 2018 06:47

Při jízdě přes horizont oslní každé auto nejde se tomu vyhnout

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2018 11:04

Ale záleží na intenzitě toho oslnění. A tam je skutečně dnes problém hlavně u LED světel, která jsou svou barvou příliš ostrá.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 03. 2018 11:12

Souvisí to také s malým rozptylem světla a soustředěnými paprsky. I proto je ta bílá tak protivně silná.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 03. 2018 17:06

Tuto zkušenost mám z jízdy po silnici za tmy. Pravděpodobně bude rozdíl mezi různými systémy. Nevymýšlím si. Opravdu to někdy na okamžik oslní.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 03. 2018 17:13

Samozřejmě, že to oslňuje. Pochopitelně ten pytlík, co si to koupil za padesát litrů, tak ten bude tvrdit jak to parádně funguje... no samozřejmě jeho to neoslňuje.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 03. 2018 19:26

No ja jsem delal test svého auta sám na sobě. Nechal jsem jet proti našemu druhému autu manželku a všímal jsem si, zda mě automatická světla oslni. Byl to kužel světla jak blázen, ale nakonec jsem musel uznat, ze to vůbec neoslni, ale vůbec. Byl jsem příjemně překvapený.

Více v čase 10:38 zde: https://youtu.be/mSALGsx59BY...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 03. 2018 19:55

Tak mi nezbývá, než ty Matrix světla závidět.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  27. 03. 2018 09:42

To byla lehká situace. Ale když vyjede vůz z táhlé zatáčky, kde vnitřní strana má překážku (kopec, budovu), tak vůz na nepatrný zlomek sekundy oslní a to velmi ostře. Já takhle dostal světelnou bombu do očí u Hodkovic nad Homelkou. Vypadalo to na audi A7. Stále jsou situace, kdy reakce světel nejsou dokonalé.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 03. 2018 09:54

Všechny tyto automatické systémy v některých případech brutálně oslňují.
Problém je v tom, že intenzita světel u halogenů i když nějaký jouda je zapomene přepnout je tak nízká, že dnes člověk zvyklý na oslňování těmi ledkami to ani nevnímá jako oslńování. Já se ani neobtěžuji, abych na ně blikal.
Problém je ještě psychologický v tom, že ti pytlíci, co si to koupili, tak mají výmluvu v tom, že oni za to nemůžou, protože to auto to dělá s tím matrix led samo. Blbost !!! Pachatel je jasný a je to ten truhlík za volantem.
Já si pamatuji ještě na dřevní doby, kdy se v autech objevila asymetrická žárovka a světla, která ve srovnání s předchozími svítila odhadem s dvojnásobnou intenzitou. Existovalo nepsané džentlmenské pravidlo, že dálkové se vypínaly před horizontem tak, aby protijedoucí nebyl oslněn dálkáčema. Dnes zasrané automatické systémy vám to na horizontu napálí naplno !!!!

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  27. 03. 2018 10:34

Řidiče bych neobviňoval. Systém je homologovaný, legální. Jsem rád, že se o oslňování začalo mluvit. Třeba to v nějakém homologačním centru znova přezkouší a zjistí, že je třeba to upravit. Horizont, jak popisuješ, to je další situace, kdy dostaneš petardu do očí a až pak se ztlumí. Kdyby tyto světla měl každý, to by byla na kopcovitém klikatém terénu dost nepříjemná jízda.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 03. 2018 13:46

S certifikací s mě pobavil. To byl vtip dne.

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  27. 03. 2018 10:35

Taktéž jsem dostal podobnou sadu od nové Q7. Zákruta z kopce a i když to byla jen setinka, nic příjemné to nebylo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 03. 2018 10:38

Tak ja na to úplně nespoleham. Zapinam auto světla podle potřeby a situace. Třeba na dálnici jsem je ještě zapnuté neměl. Tam systém někdy zlobí. Taky to posuzuji podle počtu probliknuti. U SQ7 se mi ještě nestalo, ze by me někdo probliknul, u M3 to bylo tak často, ze jsem jezdil pak uz jen s klasickými světly a automat nezapinal.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 03. 2018 11:22

Pokud je to tak, jak píšete, potom před Vámi smekám. To jste se vešel do jednoho procenta z mého odhadu. Přeji Vám co nejvíc bezproblémových kilometrů.

Odpovědět  |   | 
tom  |  27. 03. 2018 11:09

Presne, ta zatacka u Hodkovic, tam se mi to stane kazdou chvili. A ony ani ty matrix led nezhasinaji spravne, ale podle predpokladu, kde je asi auto a jak ma si velkeho ridice. Vse je na prumer, pokud vybocujes, jsi oslnen.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  27. 03. 2018 15:40

Zajímavý test, ale je to jen jedna poměrně jednoduchá situace. Kdyby automatika i tehdy selhlala, bylo by to rovnou na její zákaz.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 03. 2018 17:35

Mne hlavně zarazila ta vteřina, ta je v tomto případě hodně dlouhá. Už se mi to taky stalo, že mne někdo takhle oslnil. Ale vyjímečně. Jak píšu, na mne zatím nikdo neblikal, asi to funguje dobře. Problém může nastat, když si řidič dálku zapne manuálně. Stačí pohyb páčkou dopředu. Třeba v případě nižší rychlosti než 60, kdy automat dálku sám nezapne. A nebo při rovné jízdě po dálnici, to protijedoucí neoslňuje. A potom to řidič opětným pohybem páčky dopředu zapomene přepnout na automat. Což se mi v začátcích vyjímečně taky stalo. Pro upřesnění, jedná se o dvojkový Tiguan.

Odpovědět  |   | 
raz100raz200  |  29. 03. 2018 08:34

To, že ti nikto neblikol, nič neznamená. Ja na oslňovačov tiež neblikám. Jednoducho preto, ze si myslím, že keď budeme slepí obaja, tak som to moc nevylepšil.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 03. 2018 11:16

Nemluvě o tom, že když mě oslní dálkové tak se dívám jen na pravou krajnici abych se udržel ve správné stopě a těch pár desetin nebo vteřinu nesleduji protisměr a nezajímám se o něj.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  26. 03. 2018 21:19

S autopřepínáním problém nemáš, ale ti ostatní jo. Schytávám dálkový, pokud:
a) stojím na vedlejší a LEDkový auto jede po hlavní a naproti němu nic
b) jsem předjížděn LEDkovým autem. Pak dostanu plnou palbu do zrcátka.
Vážně uvažuju o namontování LEDkovejch přídavnejch reflektorů na oplácení.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  26. 03. 2018 22:48

často mají samostmívací zrcátka

Odpovědět  |   | 
ave já  |  26. 03. 2018 23:47

tak to už mam na mlhovkáře

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  27. 03. 2018 06:50

Píšeš nesmysly. Tohle není o ledkách, ale o ohleduplnosti. Pokud by mi automatika nepřepla na auto z vedlejší, udělám to sám. Navíc kužel ledek je užší než žárovek, oslnění auta z vedlejší je podstatně menší. A zezadu automatika reaguje na koncový červený světla a to v dostatečné vzdálenosti. Přepíná až po předjetí. Klopený tě nemohou oslnit. Navíc tuhle automatiku nemají jenom ledkový světla, ale mohou ho mít i ostatní systémy. Mnohem častěji než ledky mne oslňují neseřízené halogeny, zvednuté pravé světlo kamionu (to je tak časté až to vypadá na úmysl), obráceně namontované žárovky a nebo 100 W žárovky bezohledných hovad.

Odpovědět  |   | 
Mirek von Zlín  |  27. 03. 2018 07:51

A já přemýšlím o tom, že si dozadu dám zrcadlo. Protože jestli bude toho za mnou oslňovat, tak má světla blbě seřízená, protože podle sklonu a výšky světel by neměl v žádném případě svítit tak, aby se to odrazilo směrem k němu zpátky. Bohužel, realita je jiná. Když vidím svůj ostrý stín na střechovici svého auta, pak to praží jinam než má. Rozptýlené světlo to neudělá. Na couvání a pohled dozadu kamerku, která má automatické řízení jasu (AGC) a bude vymalováno. S dokonalou funkcí automatu taky nesouhlasím, stojí za draka, málem aby si člověk dával samostmívací svářečskou kuklu.A že by si to někdo u svého bavoráka (který často potmě potkávám) poštelovat, tomu prostě nevěřím. Navíc ostré rozhraní projektorových světel mi přijde nepříjemnější než klasické žárovky. Ale přestože LEDky obecně jako světelnou technologii mám rád, tak v autech mě neuvěřitelně štvou tím, jak z nich mám nablikané.

Odpovědět  |   | 
preslechtena remoska  |  26. 03. 2018 16:04

Wow "United Nations Working Party" objevila necekane: Vice svetla vice oslnuje. Kdo by to byl byval rekl?

Ze ja blbec jsem se ve kole tak ucil, misto abych budoval 'mekke dovednosti' a "kreativitu". Zda se, ze dnes to clovek s tvrdymi dovednostmi daleko nedotahne, protoze ty prsi z nebe.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  26. 03. 2018 16:26

Kdyz jsem mel pujceneho avensise na vikend 2017 ty led světla se neustále dorovnaly do roviny coz na drobných nerovnostech napr. kočičích hlavach zpusobovalo to ze problikavaly protijednouci ridice a ti na me logicky blikali at to zhasnu... Ale to byla ještě stara gen. Svetel napr. Kodiaq nebo rav4, cx-5 tam sem mel cest poznat ze to funguje lepe...

Odpovědět  |   | 
smejkal  |  27. 03. 2018 12:58

tak hlavně žes měl " tu čest " ty osle

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 03. 2018 07:20

A co to vyřešit polarizací?

Odpovědět  |   | 
gelais  |  27. 03. 2018 08:05

Tato možnost je známá (a patentovaná) už dávno, ale nikdy se v praxi nerozšířila, aspoň ne ve významnějším měřítku.

Odpovědět  |   | 
jjj  |  27. 03. 2018 08:22

Nejhorší jsou vysoko umístěná světla na suv nebo mpv, oslňují i při potkávacích.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 03. 2018 09:58

Samozřejmě to je další prasárna..... ty auta by měli vyloučit ze silnic. Když jede za váma tak vám to naplno pálí do kabiny. I kamiony měla světla posazená dolů do nárazníku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  27. 03. 2018 12:25

Kdybych psal takovéto blbosti, asi bych si připadal za vola. A nebo, že mám na krku místo hlavy zelí. Schválně jsem teď ve firmě obešel pár aut s metrem.
VW Tiguan 2 - střed světlometu 75 cm nad zemí. Dacia Duster podobně.
Octavia 2 - 67 cm
Okraj zadního okna: Octavia 2 Combi 105 cm, Felicia 100 cm. A jiná novější auta to mají o dost vyšší.
Není co dodat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2018 12:57

Tahle teorie by platila, pokud by světlo svítilo jen dolů na cestu. Jenže tím, jak je konstruované, svítí samozřejmě i dopředu a nahoru. A těch deset centimetrů rozdílu mezi SUV a nízkým autem samozřejmě vliv na oslnění v zrcátku má. Navíc to, co píšeš, platí pouze v případě, kdy ti to auto stojí bezprostředně za zádí tvého auta. Jakmile je dál, vidíš ho v zrcátku větší a větší kus. A tak, zatímco SUV oslňuje už pár metrů od tebe, Octavia třeba až když je blíže, než dvacet metrů. To, že intenzita světla je v daných vzdálenostech jiná, ti nemusím, předpokládám, vysvětlovat.
A jen tak na okraj, zkus si změřit třeba Ducato, nebo Peugeot Boxer. Ta auta mají světla metr a čtvrt nad zemí, tím pádem ti celou dobu pálí rovnou do okna.
Někdy čísla nejsou všechno.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  27. 03. 2018 13:05

Jasně, ale to už bychom to pitvali. To co napsalo to zelí, že světla pálí do kabiny, je prostě blbost. Hlavní svět. tok jde dolů a nahoru malá část plus parazitní světlo. A to prostě neoslňuje ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
smejkal  |  27. 03. 2018 13:05

Seš vůl s hlávkou zelí, je vidět že moc nejezdíš. Má naprostou pravdu a nejvíc ti to pálí do kabiny některé typy dodávek.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 03. 2018 13:51

Podívej se na X6, cayene a některé jižní kimovce, kteří mají kapotu ve výšce ruského zilu a světla nahoře na kapotě. Tiguan je ještě od slušného výrobce. Podívej se na fotku nového číňana, který se bude vyrábět u volva. Nebudu popisovat, kde mají světla obludy typu ford F-150 nebo ram... stačí se porozhlédnout kolem sebe.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 03. 2018 11:08

No jo, ale kdyby výrobci museli dát světla do přijatelné výšky, tak by to najednou designově nebylo dost cool vozidlo... Vezmi si jakékoli SUV, polož světla o deset centimetrů níže a jak to bude vypadat? Humus nade vše. U dodávek třikrát tolik.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 03. 2018 14:55

S tím souhlasím, ty auta se vymkla inženýrké kontrole. SUV je útok našminkovaných prostitutek na naše peněženky. Tomu běžný pepík neodolá. SUV vpjerjod.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  27. 03. 2018 15:43

Největší pecka je Boxer se světly pomalu na střeše, to je v koloně radost před ním jet. Ještě, že do něj zatím Matrix LED vymoženosti nedorazily!

Odpovědět  |   | 
 |  27. 03. 2018 12:10

Staci kdyby je ridici vcas tlumili a meli spravne serizene. A kdyz nalozi naklad tak tim koleckem snizili kdyz nemaji automat. coz nedela skoro nikdo . jezdim hlavne po nocich a je to opravdu opruz.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  27. 03. 2018 15:51

Rád vidím, že v tom nejsem sám. Když se zezadu na dálnici blíží libovolný nový Mercedes, už z dálky se mě pokouší připravit o zrak a jet před 508 se bez zatmaveného zrcátka taky nedá. v testu Optimy se člověk dočte, že na ni ostatní celou dobu blikají, načež jsou dálkovými ujištěni, že může být hůř. S automatickými dálkovými nemám zkušenost, ale pokud neumí reagovat na horizont, zatáčku nebo nákladní vozidla za svodidly, pak jsou v rukou typického neřidiče neštěstím. Evropské předpisy pro světelnou techniku evidentně potřebují zpřísnit.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  27. 03. 2018 17:18

No neviem. Ja nová Insignia s LED, kolega nový Passat s LED. Často jazdíme časť trasy jeden za druhým, ten jeho Passat má vôbec neoslňuje, kolená sa tiež na mňa nesťažoval. A nezdá sa mi že by mal Mercedes horšie svetlá.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 03. 2018 15:02

Jsem rád, že jsi mě podpořil, protože v posledním roce počet oslňujících aut progresivně narostl a je to stále horší, protože LED světelná technika se rozšiřuje a největší děs jsou auta s těmi tzv. automatickými systémy clonění. Každou chvilku 4000luxů v očích. Paráda, tomu se říká pokrok. Očekávám, že nějaký pošuk bude LED ky v protijedoucích autech sestřelovat koltem.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  27. 03. 2018 20:31

Studie, která na google nejde dohledat ani po zadáni klíčových spojení jako "United Nations Working Party led light study" a podobných ve mně moc důvěry nebudí. Na stránkách United Nations Working Party on Lightning and Light Signaling jsem také nic nenašel... https://www.unece.org/trans/main/wp29/meeting_d... ...

Navíc, jak to redakce popisuje, tak to zní jako vycucané z prstu, aneb jako studie z příspěvků tady v diskuzi. Taky mě oslňují světla, asi taky více než před tím, ale moc si nedovedu představit, jak bych měl odhalit, na jaké technologii jsou založeny, když jsem zrovna oslněn. Všechny tyto osobní pohledy na věc navíc velmi sklouzávají k neobjektivitě, takže by mě zajímaly detaily toho opakovatelného a kontrolovatelného testu, který předcházel tomu dotazníku.

Odkaz na lightmare je už vyloženě výsměch, neboť se jedná o stránku s designem z počátku tisíciletí, která katalogizuje názory lidí a médií s negativním pohledem na výkonná světla a světla obecně...

Poprosil bych redakci, aby, když už články nebudí svým obsahem důvěryhodnost, uváděla alespoň původní zdroje. Ale co čekat od webu, který zveřejňuje i závěry studií, ke kterým ty studie nedospěly... https://www.autorevue.cz/vite-jake-auto-je-nejbezp... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 29 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A