Studie: Systémy nouzového brzdění snížily nehodovost o 40 %

Americký institut sbíral data ve dvaadvaceti státech po dobu pěti let. IIHS doporučuje systémy varování před kolizí a automatického nouzového brzdění jako povinné ve všech nových autech.
Studie: Systémy nouzového brzdění snížily nehodovost o 40 %

Podle jedné americké studie mají vozy vybavené systémem automatického nouzového brzdění o skoro 40 % nižší četnost výskytu nehod z nepozornosti, kdy řidič nedobrzdí a narazí do pomalejšího nebo stojícího auta před sebou. Systém světelného a akustického varování před překážkou pak sníží pravděpodobnost takové nehody o 23 %.

Automatické nouzové brzdění spolu s varováním před překážkou zmenší pravděpodobnost zranění při nárazu zezadu o 42 %. Americký Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) údaje sbíral ve dvaadvaceti státech po dobu pěti let.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

IIHS shromažďoval data od vozů značek Honda, Mercedes-Benz, Subaru a Volvo vybavených těmito bezpečnostními systémy. Následně čísla porovnával s nehodovostí ve všech sledovaných amerických státech.

IIHS doporučuje systémy varování před kolizí a automatického nouzového brzdění jako povinné ve všech nových autech. Pokud by jimi byla vybavena všechna auta v USA, jen v roce 2013 by se podle IIHS podařilo zabránit 700 000 dopravním nehodám.

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 9 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků