Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Někoho možná napadne, že když je jeho auto předmětem mediálně provařené svolávací akce, že ho nikdo už nikdy chtít nebude a má doma bezcenný šrot. Nebo že taková auta v bazarech leží ladem a lidé je míjejí bez povšimnutí. Skutečnost je ovšem jiná, tvrdí americká studie od Black Book Lander Solutions s docela vtipným názvem Total Recall.

Rok 2014 je pro svolávací akce rekordní. Jen na americkém kontinentu muselo za prvních sedm měsíců do servisu už 37,5 milionu aut, což je víc než prozatím rekordní rok 2004, kdy muselo za dvanáct měsíců navštívit dílnu skoro 31 milionů aut.

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Studie bere jako příklad čtyři hlavní svolávací akce dopadající na vozy Toyota, Ford a Chevrolet. Například Toyota Camry, velmi oblíbený model, byl součástí velké svolávací akce na konci roku 2009 kvůli nechtěné akceleraci.

Na konci února 2010, tedy v době, kdy se svolávací akce propírala v médiích, klasaly ceny modelu Camry z roku 2008 rychlostí 3 % za měsíc. Průměr segmentu byl 3,5 %. I modelový rok 2009 na tom byl ve stejném období lépe než průměr trhu s poklesem 3,6 % proti 3,9 % za měsíc.

10 největších svolávacích akcí v dějinách USA

10 největších svolávacích akcí v dějinách USA

Mediálně známá byla i svolávací akce na populární Ford Explorer ze srpna 2000 kvůli pneumatikám Firestone. Několik vozů se převrátilo a došlo i k úmrtím. 

Do cen ojetých aut se ale skandál vůbec nepromítl, trh reagoval naprosto normálně a dealeři prodali dokonce víc aut než v předešlém roce. Negativní reklama je také reklama...

Ceny tři roky starého Fordu Explorer klesly za první tři měsíce po svolávací akci v srpnu 2000 jen o 2,7 %, zatímco ve stejném období v roce 1999 klesly o 6,3 %. Dva roky starý model ztratil 2,3 % po svolávací akci, v předchozím roce 4,8 %.

Z posledních svolávacích akcí studie uvádí tu letošní koncernu General Motors, kdy musel svolat 2,6 milionu aut kvůli vadné spínací skříňce. Jako příklad bere ceny modelu Chevrolet Cobalt postižených modelových roků 2005 až 2007. Ceny vozů Cobalt modelového roku 2005 první měsíce po svolávací akci dokonce rostly o 1,4 %, modelový rok 2006 rostl o 1,1 %.

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Nakonec studie uvádí příklady cen ojetých vozů Ford Escape (alias evropská Kuga) se svolávaným motorem 1.6 EcoBoost. Ceny sledovaly obvyklý trend se sezónními výkyvy a celkově klesaly stejně rychle nebo dokonce pomaleji ve srovnání s průměrem segmentu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků