Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Někoho možná napadne, že když je jeho auto předmětem mediálně provařené svolávací akce, že ho nikdo už nikdy chtít nebude a má doma bezcenný šrot. Nebo že taková auta v bazarech leží ladem a lidé je míjejí bez povšimnutí. Skutečnost je ovšem jiná, tvrdí americká studie od Black Book Lander Solutions s docela vtipným názvem Total Recall.

Rok 2014 je pro svolávací akce rekordní. Jen na americkém kontinentu muselo za prvních sedm měsíců do servisu už 37,5 milionu aut, což je víc než prozatím rekordní rok 2004, kdy muselo za dvanáct měsíců navštívit dílnu skoro 31 milionů aut.

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Studie bere jako příklad čtyři hlavní svolávací akce dopadající na vozy Toyota, Ford a Chevrolet. Například Toyota Camry, velmi oblíbený model, byl součástí velké svolávací akce na konci roku 2009 kvůli nechtěné akceleraci.

Na konci února 2010, tedy v době, kdy se svolávací akce propírala v médiích, klasaly ceny modelu Camry z roku 2008 rychlostí 3 % za měsíc. Průměr segmentu byl 3,5 %. I modelový rok 2009 na tom byl ve stejném období lépe než průměr trhu s poklesem 3,6 % proti 3,9 % za měsíc.

10 největších svolávacích akcí v dějinách USA

10 největších svolávacích akcí v dějinách USA

Mediálně známá byla i svolávací akce na populární Ford Explorer ze srpna 2000 kvůli pneumatikám Firestone. Několik vozů se převrátilo a došlo i k úmrtím. 

Do cen ojetých aut se ale skandál vůbec nepromítl, trh reagoval naprosto normálně a dealeři prodali dokonce víc aut než v předešlém roce. Negativní reklama je také reklama...

Ceny tři roky starého Fordu Explorer klesly za první tři měsíce po svolávací akci v srpnu 2000 jen o 2,7 %, zatímco ve stejném období v roce 1999 klesly o 6,3 %. Dva roky starý model ztratil 2,3 % po svolávací akci, v předchozím roce 4,8 %.

Z posledních svolávacích akcí studie uvádí tu letošní koncernu General Motors, kdy musel svolat 2,6 milionu aut kvůli vadné spínací skříňce. Jako příklad bere ceny modelu Chevrolet Cobalt postižených modelových roků 2005 až 2007. Ceny vozů Cobalt modelového roku 2005 první měsíce po svolávací akci dokonce rostly o 1,4 %, modelový rok 2006 rostl o 1,1 %.

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Nakonec studie uvádí příklady cen ojetých vozů Ford Escape (alias evropská Kuga) se svolávaným motorem 1.6 EcoBoost. Ceny sledovaly obvyklý trend se sezónními výkyvy a celkově klesaly stejně rychle nebo dokonce pomaleji ve srovnání s průměrem segmentu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků