Studie Saab 9X Air: otevřený hybrid oficiálně

Pro letošní autosalon v Paříži Saab připravil otevřenou verzi konceptu 9X BioHybrid, představeného v březnu v Ženevě.

Koncern General Motors před několika dny překvapil svojí sdílností. Na tiskové konferenci v Detroitu totiž představil kompaktní vůz Chevrolet Cruze, sadu dalších snímků konceptu Orlando, ale také Saab 9X Air, jenž hodlá vystavovat za několik týdnů v Paříži. Tato studie zřejmě předznamenává nástup nové, základní modelové řady 9-1, jež by se měla vrhnout na trh premiových kompaktů typu Mini od BMW. 

Koncept Saab 9X Air je osazen plátěnou skládací střechou a technologicky pokrokovým interiérem. Na délku měří jen 4 430 mm, široký je 1 830 mm a vysoký 1 390 mm, přesto poskytuje dostatek prostoru jak čtveřici cestujících, tak prostorově náročné skládací střeše a jejímu machanozmu, kterou lze zcela ukrýt v útrobách zadní části auta. Zadní okno prototypu 9X Air kupodivu není integráloní součástí této střechy, ale vysouvá se z karosérie na pokyn tlačítka. Mezi další zajímavé estetické prvky patří osvětlení skrze panely LED, ráfky o průměru 21 palců s pneumatikami širokými 245 mm či dvě lichoběžníkové koncovky výfuků, jež jsou parafrází na podobně tvarované velké vstupy vzduchu v předním spoileru. 

Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l, který je konstruován pro použití paliva E85 (tedy rovněž k provozu na čistý benzín), spřažený s elektromotorem, napájeným akumulátory li-ion. Celkový výkon soustavy dosahuje až 200 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 280 Nm, takže nepřekvapí zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,1 s ani maximální rychlost 231 km/h. Při provozu pouze na spalovací motor přitom vykazuje v kombinovaném provozu spotřebu pouze 5 l/100 km. Točivý moment se na přední kola přenáší prostřednictvím šestistupňové, dvojspojkové automatizované převodovky, doplněné páčkami pro sekvenční řazení, umístěnými na sloupku řízení.
Studie Saab 9X Air koncepčně navazuje na kabriolety řad 900 a 9-3, vyráběné již více než dvě desetiletí, které v Evropě stabilně patří mezi nejprodávanější otevřené vozy. Model 9-1 se začne podle všeho vyrábět příští rok a bude dostupen v řadě provedení a s širokou škálou pohonných jednotek od pokrokových dieselů, přes zážehové motory na E85 až po hybridní alternativu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Saab 9X Air

 

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků