Studie rychlého combi od Chevroletu

Chevrolet přivezl do Frankfurtu studii rychlého combi, které bylo při vývoji inspirováno modelem Lacetti, který se zůčastňuje šampionátu WTCC (World Touring Car Championship).

Už dříve Chevrolet ukázal světu WTCC verzi Lacetti, ale v provedení sedan. Nyní přiostřili combi verzi, která nese název Stationwagon WTCC R+. Už na první pohled zaujmou širší linky karoserie, přední nárazník s mohutným nasávacím otvorem a širší blatníky. Při pohledu zezadu bije do očí nezvykle tvarovaný zadní nárazník, ze kterého vyčnívá dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Auto je posazené o 3 cm blíže k asfaltu než běžné verze Lacetti. Pro ty, kteři by nebyli stále schopni tento sportovněji střižený model identifikovat, se nachází na autě několik log R+.

Interiér působí kvalitním dojmem s luxusním nádechem díky použité kůži, přístrojová deska dostala hliníkový obklad a pedály jsou vyrobeny z téhož materiálu. Zajímavý je taktéž dvoubarevný volant, ten by ale mohl být raději 3-ramenný.

Základní osmnáctistovka, která je montována do standardních verzí Lacetti, dosahuje najvyšší výkon 90 kW (122 PS) a maximum točivého momentu je 165 Nm. Pod přední kapotou se ale nachází tentýž agregát, ale dopovaný kompresorem vyvinutým společností Swiss delta engine, který produkuje maximální výkon 126 kW (172 koní) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm. S tímto motorem zrychlí toto combi na 100 kilometrovou rychlost za přibližně 8 vteřin a akcelerace se zastaví při rychlosti 215 km/h.

Auto je posazeno na 17-palcových kolech a brzdy byly taktéž posilněny. Přední kotouče mají prúměr 325 mm, co je na příslušný výkon pěkná hodnota. Aby jízdní vlastnosti byly na špičkové úrovni, dostal Chevy i stavitelný podvozek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků