Studie rychlého combi od Chevroletu

Chevrolet přivezl do Frankfurtu studii rychlého combi, které bylo při vývoji inspirováno modelem Lacetti, který se zůčastňuje šampionátu WTCC (World Touring Car Championship).

Už dříve Chevrolet ukázal světu WTCC verzi Lacetti, ale v provedení sedan. Nyní přiostřili combi verzi, která nese název Stationwagon WTCC R+. Už na první pohled zaujmou širší linky karoserie, přední nárazník s mohutným nasávacím otvorem a širší blatníky. Při pohledu zezadu bije do očí nezvykle tvarovaný zadní nárazník, ze kterého vyčnívá dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Auto je posazené o 3 cm blíže k asfaltu než běžné verze Lacetti. Pro ty, kteři by nebyli stále schopni tento sportovněji střižený model identifikovat, se nachází na autě několik log R+.

Interiér působí kvalitním dojmem s luxusním nádechem díky použité kůži, přístrojová deska dostala hliníkový obklad a pedály jsou vyrobeny z téhož materiálu. Zajímavý je taktéž dvoubarevný volant, ten by ale mohl být raději 3-ramenný.

Základní osmnáctistovka, která je montována do standardních verzí Lacetti, dosahuje najvyšší výkon 90 kW (122 PS) a maximum točivého momentu je 165 Nm. Pod přední kapotou se ale nachází tentýž agregát, ale dopovaný kompresorem vyvinutým společností Swiss delta engine, který produkuje maximální výkon 126 kW (172 koní) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm. S tímto motorem zrychlí toto combi na 100 kilometrovou rychlost za přibližně 8 vteřin a akcelerace se zastaví při rychlosti 215 km/h.

Auto je posazeno na 17-palcových kolech a brzdy byly taktéž posilněny. Přední kotouče mají prúměr 325 mm, co je na příslušný výkon pěkná hodnota. Aby jízdní vlastnosti byly na špičkové úrovni, dostal Chevy i stavitelný podvozek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT (první svezení)

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

25.  5.  2019 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků