Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Antiautomat  |  28. 11. 2013 15:12

...a ze je to cele kravina odzaciatku az po koniec?! Ked nieco lieta z vyfuku a jedna sa o benzinak, za to moze len a len bud nepodareny alebo nevhodne nastaveny motor alebo na h.vno palivo plus olej!!!!! Cim to asi je ze vyfuk na prablbej felde 1.6 s bezmala 3oo.ooo kilometrami je cisty tak ze by sa z neho dalo jest?!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2013 16:34

Muze byt, na druhou stranu zasenesplni ostatni normy a vypusti tolik aromatickych uhlovodiku, ze ti muze byt jedno, jestli mas rakovinu plyc z dieselu nebo leukemii z benzinaku

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  28. 11. 2013 16:47

Plýce? Co to je?

A teď vážně. Ta studie je kravina na vážné téma. Problém existuje, ale vzhledem k submikronové velikosti částic není takový fitr funkčním řešením. Autor té studie se docela amatérsky pokusil přihrát povinný byznys na základě dvou debilních patentů, ale až tak pitomí zas eurobafuňáři nejsou, takže z tohoto nic nebude.
Ale odlučování částic ze zplodin zážehových motorů je vážný problém a vývoj i univerzity na něm pracuje velmi seriózně.

Odpovědět  |   | 
Arnošt  |  23. 03. 2015 14:25

Ten problém má několik aspektů. Předpis na zjišťování spotřeby je stavěný na průkaz nízké spotřeby. Měřící cyklus je zcela nesmyslný. Reálná spotřeba na silnici je stejná, jako u stejně výkoné atmosféry, ale my bojujeme proti CO2, ať to stojí cokoliv. Problém se sazemi nemají jenom přímovstšikové benziny, ale i "zázračné" plynové motory. Po zavedení povinných filtrů sptřeba ještě stoupne. Pokud máš atmosféru EURO 4, snaž se jí udržet n provozu co nejdéle a doufej, že v Bruselu dostanou rozum.

Odpovědět  |   | 
Arnošt  |  23. 03. 2015 14:53

Ten problém má několik aspektů. Předpis na zjišťování spotřeby je stavěný na průkaz nízké spotřeby. Měřící cyklus je zcela nesmyslný. Reálná spotřeba na silnici je stejná, jako u stejně výkoné atmosféry, ale my bojujeme proti CO2, ať to stojí cokoliv. Problém se sazemi nemají jenom přímovstřikové benziny, ale i "zázračné" plynové motory. Po zavedení povinných filtrů sptřeba ještě stoupne. Pokud máš atmosféru EURO 4, snaž se jí udržet n provozu co nejdéle a doufej, že v Bruselu dostanou rozum. Nápady s elekrodebilitou by znamenalo postavit několik nových Temelínů (kolik se mi nechce počítat).

Odpovědět  |   | 
Karlos.s  |  28. 11. 2013 17:42

asi neumíš číst, co?
Nebo máš Feldu s přímým vstřikem?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 11. 2013 11:58

Prepac, nepochopil si sa - ide o holu pravdu ze skratka ked je ten motor (a nech je hocijaky ci uz karbec alebo nepriamy alebo priamy vstrek) tak natiahnuty na skripec v mene nejakych pochybnych papierovych uspor az z toho lieta taky bordel, asi nieco v poriadku nie je, ze.

Problem je samozrejme v prilis namahanych dieloch (mechanika), prilis namahanom a nekvalitnom palive (fyzika) no a este aj v tom, ze su tie motory tlacene aj v tychto extremoch do prilis nizkych otacok a tazkych prevodov, cim sa efekt len znasobuje

No a ked sa k tomu prida ta sr.cka, ktora ostane v motore po 25.00 km kvoli longlajf oleju, ano, potom z toho motora doslova lietaju kusy criev.

Riesenie je samozrejme vo velkom style: lieta z toho bordel? Dajme tam filter, vo vyrobe to bude lacne a po zaruke mame o dalsi kseft postarane. Ze je ten motor po par tisic km na odpis? Nevadi, predame novy. Ze si to ob.erie zakaznik? Nic to za to, my zarobime a ostatne nas nezaujima. Cela EU zberba aj s vyrobcami s ich uzasnymi modernymi super hyper bakelitovymi karami nech idu do...

Odpovědět  |   | 
MirekKo  |  02. 03. 2016 16:15

To teprve začne kuchačka filtrou

Odpovědět  |   | 
Mr.Semtex  |  28. 11. 2013 15:19

Proč jenom mi ta studie připadá jako naprostý blábol?

Odpovědět  |   | 
Karlos.s  |  28. 11. 2013 17:43

Protože máš potíže se zrakem?

Odpovědět  |   | 
Plejtvak  |  28. 11. 2013 16:27

Jasně moderní přímovstřikové benzíny kouří víc než nafta. Tady evidentně někdo hledá záminku pro to jak z lidí zas vytáhnout prachy za něco co ve skutečnosti není potřeba. Ale dejme tomu že budeme tak blbý a zbaštíme jim to, mám v tom případě levnější řešení. KARBURÁTOR.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 11. 2013 16:33

Hmm, jenze s tim zase nesplnis ostatni limity...

Odpovědět  |   | 
Karlos.s  |  28. 11. 2013 17:45

Ano přesně tak. Dej si místo blábolení tu práci a podívej se na koncovku výfuku u TDI a TSI. U TSI je černá od sazí, u TDI s DPF je v podstatě kovově čistá. Pokud tedy DPF funguje.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  28. 11. 2013 20:10

V tomhle vidím velký prostor pro alternativní paliva, tzn. LPG a CNG. Ty mohou zajistit jak nižší produkci sazí, tak nižší "emise" CO2.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  28. 11. 2013 21:35

Omyl. Problém je vztažen k typu motoru, ne k palivu. Submikronové částice chrlí i motor s plynem.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  29. 11. 2013 05:58

Ano, ale v menším množství, protože plyny netvoří kapénky a lépe se promísí se vzduchem.

Odpovědět  |   | 
John  |  28. 11. 2013 20:35

Uz som to tu nedavno pisal. TSI ktore vlastnim ma cierny vyfuk a manželkyn Golf DPF ma vyfuk aj 50 tisic kilometroch cisty.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  29. 11. 2013 05:56

Mam taky tsi a vyfuk černej...něco na tom bude

Odpovědět  |   | 
Franta Brk  |  28. 11. 2013 21:07

Kde jsou ty krásné časy trabantů, warburků a dalších pořádnejch dýmovnic! A né jako dneska nějaká šílená studie nějakého pomatence!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  29. 11. 2013 07:56

takže se přidá špunt do výfuku a spotřeba se vrátí na úroveň obyčejného vícebodového nepřímého vstřiku

Odpovědět  |   | 
vmicho  |  02. 06. 2017 14:03

Asi tak. MPI forever!

Odpovědět  |   | 
Mitt  |  29. 11. 2013 08:08

Bože to je blbost. Toyota, chrysler a další stále používají nepřímé vstřikování. LPG a CNG jsou nyní málo podporovány (hlavně samotnými automobilkami) a režim vysokého zatížení lze snížit díky pomoci elektromotoru - jak krásně to umí auris hybrid, jehož reálné emise (viz. tabulka emisí v brožuře aurisu) jsou rekordně nízké - HC, NOx atd.

Odpovědět  |   | 
VWBKP  |  29. 11. 2013 18:28

Pracuji na Ústavu termodynamiky a mohu říci, že u dieselu je tvorba sazí v ideálních podmínkách minimální. Tj. nízké otáčky (dostatečná doba pro uvolnění energie z paliva) a dlouhodobá a hlavně plynulá zátěž (náběh plnicího tlaku). Pokud jsou tyto podmínky dodrženy, saze se v podstatě netvoří. Bohužel faktem je, že v dnešních provozních podmínkách především ve městech nelze těchto parametrů dosáhnout. Z toho plyne, že naftové motory jsou ideální na použití v těžké dopravě a s určitým omezením v osobních vozech na dlouhé vzdálenosti. Když si vezmeme závěry výše, lze určité části uplatňit i v pohledu na přeplňované zážehovémotory. Pokud tedy někdo chce efektivní automobil do města, nelze uvažovat o jiném pohonu krom elektřiny.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  29. 11. 2013 21:31

Konečně nějaké rozumné slovo. Díky.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  30. 11. 2013 12:02

TVRZENÍ:
Jediným systémově účinným řešením by podle něj bylo pozměnit metodiku měření tak, aby vozidlo muselo plnit emise v celém rozsahu aplikovaného výkonu. „To by navíc vedlo k reálnému zvyšování účinnosti spalovacího procesu,“ říká. „Vždyť emise pevných částic jsou vlastně palivo, které jsme nedokázali proměnit v hnací sílu.
VYSTIHUJE NAPROSTO VŠE.
Výrobci se jen zařídili podle nějak znějícího zákona a dál to neřešili. Dobrovolně přeci nebudou investovat do něčeho, co nemusí v době, kdy je cena "až" na prvním místě. A zase to vyřeší po svém, nejlevněji a nejjednodušeji, dají tam filtr. Který je mimochodem zdrojem spousty dalších problémů, ale tyhle problémy už dopadají na peněženku zákazníka, takže jim to je putna.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  30. 11. 2013 12:47

"V režimu vysokého zatížení se ovšem část kapek paliva odpařit nestihne a dochází k jejich spečení do formy sazí.“

Takže po městě, kde 99% řidičů jede na nízké otáčky a kde zároveň je nejvíce lidí, který dýchají splodiny z aut, nám to saze netvoří a je třeba přidat filtr pevných částic? WTF

Když si pojedu za město zajezdit a budou mi lítat saze z výfuku, páč jedu ve vysokých otáčkách, a nepotkám ani človíčka, tak je nutné mít filtr pevných čístic?? WTF podruhé

Jak píší ostatní, jen další zlovůle jistých individuí, kteří se snaží protlačit něco, co bude ekonomicky moc výhodně pro jisté podnikatelské subjekty, ale všechno svedeme na ekologii, protože kdo není EKO je OUT.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  30. 11. 2013 13:37

Jestli jsem ten problém správně pochopil, tak jde o optimální a neoptimální režimy motoru.
Optimální: Nízké otáčky a nízké zatížení - pak to saze netvoří.
Neoptimální: V provozu často nízké otáčky, ale vyšší zatížení, jde tam víc paliva než je potřeba, lítají saze.
Měření výrobců probíhá v optimálních podmínkách, které ale v provozu v podstatě nejsou dosažitelné.
Souhlasím s tím, jak tu někdo píše o příspěvek výš - že o celém tomhle problému výrobci velice dobře vědí, ale prostě se jen přizpůsobili tomu, aby se vešli mezi nějaké legislativní mantinely. Takže se vlastně dá říct, že je to podvod na lidi - papírově skvělý pokrok, snížení emisí a superekologie, ve skutečnosti ale průšvih a zhoršení všeho, na co se dá pomyslet.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  30. 11. 2013 13:42

Silně mi to připomíná akci Úsporné zářivky. Ve snaze nahradit jednoduché a skoro neškodné žárovky s vyšší spotřebou teoreticky úspornějšími žářivkami jsme dosáhli jen toho, že utrácíme spousty peněz za nespolehlivé a blbě svítící úsporky, které se pak válí v každé popelnici a rtuť z nich se dostává vesele úplně všude

Odpovědět  |   | 
w  |  30. 11. 2013 21:56

žiarivky sú úsporné iba teoreticky? a dokonca nespoľahlivé a zle svietiace? hm, zřejme slušnej oddíl.

Odpovědět  |   | 
CM  |  01. 12. 2013 07:21

Je energetická úspora a ekonomická úspora. Taková zářivka ve sklepě svojí energetickou úsporností mnohdy svoji cenu nevyváží. A co se týče nespolehlivosti a špatného svícení, tak třeba mnoho úsporek od značkového Philipsu jsou dle mé zkušenosti naprosté šmejdy.

Odpovědět  |   | 
w  |  01. 12. 2013 09:32

Do sklepa samozrejme žiarivka nepatrí, tam treba dať halogenku. A s nespoľahlivosťou a zlým svietením som ešte problém nemal, aj ked philips som ešte neskúšal, vždy osram.

Problém zákazu klasických žiaroviek je, že práve idioti, ktorí ich používali na svietenie aj inde než v pivnici a záchode, ich po skončení životnosti budú vyhadzovať do komunálneho odpadu. Druhá vec je, že tu totálne zlyhala osveta štátu aj samosprávy, ktorí ani nezabezpečili dostatok zberných nádob na použité žiarivky. Zberný dvor je kravina, málokto sa bude trepať cez celé mesto, aby odovzdal žiarivku, radšej ju praskne do koša, lebo o ortuti nepočul od základnej školy a takým, pánskym huncútstvam aj tak neverí.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 12. 2013 00:00

"Výzkum ukázal, že moderní zážehové motory mají vysoké emise pevných částic. Zadavatelé studie by proto rádi viděli, kdyby i benzínová auta byla sériově vybavena částicovým filtrem."
Myslím, že vše bylo řečeno hned v úvodu.

Odpovědět  |   | 
tomogo  |  12. 08. 2014 18:13

Už to tu bylo řečeno mockrát, ale taky se připojím a shrnu to.
1. Ano, benzín taky práší
2. Ne, není to chyba benzínu ale špatného motoru a převodovek které nechají motory podtáčet (i TSI rádo jezdí nad 1500ot/min ale DSG ho klidně nechá na 1100)
3. Až nebudou lidé ovce a výrobci budou dobře odvádět svou práci, benzín budeme mít na běžné ježdění a naftu na dlouhé vzdálenosti a do náklaďáků.
4. Až někdo vyrobí dostatek elektřiny a výrobci začnou vyrábět městský elektromobil do 100 tisíc, tak nebudeme potřebovat ve městech ani benzín a ani naftu.

PS: Už jste někdy viděli moderní benzín kouřit (krom páry v chladném počasí) a viděli jste moderní diesel hulit černý dým? Cítili jste někdy něco za moderním benzinem? A cítili jste někdy něco za moderním dieselem? Myslím, že odpověď znáte. Tak asi tak

Odpovědět  |   | 
Jura  |  02. 12. 2014 11:57

Jo konečně rozumná řeč. Ale,že se ten kult ocouzenyho plastu navztekal😋 no jo,pravda s..e😂👏

Odpovědět  |   | 
Maecel  |  01. 05. 2016 18:27

DPF? Zajimave. V servisech a vsude mezi odborniky se naopak zazila zkratka FAP. DPF se pouziva minimalne. Je to dano tim, ze s FAP zacali Francouzi a jednim z prvnich aut byl Peugeot 607. Od te doby se tomu rika FAP napric znackami.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 53 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat